لزوم آشنايي شهروندان از حقوق شهروندي خود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 2 دی 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ جلسه مشترك ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي با شوراي فرهنگ عمومي بافق با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد ، فرماندار بافق ، بخشدار مركزي و جمعي از مسئولان ادارات و نهاد هاي عضو اين ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين جلسه ضمن تشريح اقدامات و فعاليت هاي اين ستاد گفت:ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي به منظور ارج نهادن به مقام و جايگاه انسان در جامعه با دو رويكرد ، حفظ حقوق شهروندي و عفاف و حجاب افراد در جامعه تشكيل شده است.

مجيد جواديان زاده با بيان اينكه حقوق شهروندی همه مردم باید رعایت شود افزود: باید همه گروههای اجتماعی از قبیل معلولین، سالخوردگان ، نوجوانان و جوانان، بیماران خاص و مهاجرین را با تمام وجود لمس کرد و برای تامین و صیانت از حقوق شهروندی آنها کوشا باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه تاکنون بیماران خاص و صعب العلاج آنگونه که باید و شاید در جامعه دیده نشده اند گفت: این گروه بیماران خاص نیازمند توجه ویژه اند و باید برای تامین نیازهای جسمی و روحی آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی بر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای مراجعه آسان بیماران و معلولان تاکید کرد و افزود: شهرداری و دستگاههای اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که باید سهولت عبور و مرور افراد بیمار، سالخورده و معلول را فراهم کنند.

جواديان زاده به اهمیت رعایت حقوق شهروندی و ابلاغ منشور این مبحث اشاره کرد و گفت: این منشور شرح وظایف دستگاههای اجرایی را تفکیک کرده تا از انجام امور به صورت سلیقه ای و موازی کاری جلو گیری شود.

فرماندار بافق هم در این نشست با تبریک هفته وحدت و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) با ارائه گزارشي از عمكرد ستاد صيانت از حقوق شهروندي و شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بر ضرورت كار كارشناسي شده در اين زمينه تاكيد نمود و اظهار داشت: عدم آشنايي شهروندان از حقوق شهروندي خود يكي از مهمترين معضلات جامعه امروز مي باشد.

سید مهدی طلایی مقدم تصویب سند فرهنگی شهرستان بافق را يكي از اقدامات مثبت در زمينه حفظ حقوق شهروندي عنوان نمود و افزود: برنامه ریزی برای آینده بر اساس آمار و اطلاعات واقعی ، بررسی نقاط ضعف و قوت در این سند دیده شده تا کارهای علمی و فرهنگی مدون و مصوب داشته باشیم.
فرماندار بافق اضافه کرد: در حوزه پژوهش مسائل فرهنگي و حقوق شهروندي اقدامات خوبی از سوي برخي از ارگان هاي شهرستان از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی صورت گرفته است و ما امیدواریم تا افق 1404 در مقوله فرهنگی و توسعه پایدار این شهرستان با هماهنگی و همدلی مردم و مسوولان گامهای موثری برداشته شود.
در پایان این جلسه از مدیران اداراتی که در امر رعایت و صیانت از حقوق  شهروندی بیشترین تلاش را کرده بودند با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد.

 

 

IMG_1960 IMG_1966 IMG_1967 IMG_1971 IMG_1973 IMG_1987 IMG_1994


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page