از سری جلسات مشاوره کارکنان شرکت سنگ آهن: این هفته”نحوه ارتباط والدین با فرزندان “

دسته: اجتماعی , عمومی , کارگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 28 دی 1394

به گزارش مرکز اطلاع شرکت، از سری کلاس های مشاوره شرکت سنگ آهن  با حضور سحر ابدی دکترای روانشناسی در سالن آمفی تئاتر آموزش شرکت سنگ آهن برگزار شد.
ابدی که پیرامون” نحوه ارتباط والدین با فرزندان “سخنرانی می کرد، گفت: ما به عنوان والدین باید با فرزندان خود در ارتباط باشیم و نگذاریم بی مهری به آن ها باعث وابستگی شان به افرادی شود که عواقب بدی در پی داشته باشد.
وی به ضرورت شناخت جایگاه والدین و فرزندان اشاره کرد و افزود: یک والد خوب باید اثر بخش باشد. نقش پدر و مادر را به فرزند خود بیاموزد و به او یاد دهد که باید موقعیت شناس باشد و حریم ها را حفظ کند.
این روانشناس یادآوری الگوهای مناسب به فرزندان را لازم دانست و بیان کرد: در گذشته که وسایل ارتباط جمعی وجود نداشت فرزندان یک فردی را الگوی خود قرار می دادند که از نظر قدرت زبانزد خاص و عام بود اما امروزه فرزندان ما کسانی را الگوی خود قرار می دهند که هیچگونه سنخیت با زندگی و رفتار اجتماعی شان ندارد.
ابدی در ادامه بحث خود گفت: والدین توجه داشته باشند فرزندان شان با این همه استعداد هنوز راهی پیدا نکردند تا خود را بسازند. پس باید نقش والدین در زندگی فرزندان و از همه مهمتر نقش مخلوق در برابر خالق را به آنان یادآور شویم.
وی همچنین راجع به دلایل کاهلی فرزندان در خصوص اقامه نماز بیان داشت: این امر بدین خاطر است که ما به آنان یاد ندادیم تا عاشق کسی که در برابرش می ایستند باشند.
ابدی در پایان از فراگیران خود خواست تا با آموختن عشق به فرزندان، محیط خانه را محلی امن برای آنان سازند.
لازم بذکر است که تاکنون یازده جلسه مشاوره برای پرسنل شریف شرکت سنگ آهن در محل آمفی تئاتر آموزش شرکت برگزار شده که مشاوران: “ابدی، محمدی، کریم زاده، دهقانپور، شکیبا، حکیمیان، صادقی پور و کریمی” پیرامون موضوعاتی چون “بستر عاطفه، توانمندسازی والدین، قلیان و مواد مخدر، عشق جاریست، تکنیک هایی برای کنترل ذهن، من و همسرم، ارتباط موفق در محیط کار، راهکارهای مقابله با استرس، اعتیاد در خانواده، روابط فردی و روابط زوجین” به ایراد سخن پرداختند.

_AKS0354 _AKS0357 مشاوره


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page