- امنیت خوبه اما فضای امنیتی نه 1403/01/27
- پرورش نیروی انسانی در بافق خصوصا شرکت سنگ آهن مرکزی و چند سؤال 1403/01/17
- آب پره یا جشن بلا تکلیفی 1403/01/6
- بافق در سال ۱۴۰۲ 1402/12/29
- عوارض دو درصد و بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران 1402/12/27
- بی حجابیِ اجباری 1402/12/26
- اعتراض و اعتصاب، میوه فاصله مدیریتی؟ 1402/12/25
- فروش سهام شرکت سنگ آهن بافق در بورس و چند نکته 1402/12/22
- دارالقضا 1402/12/13
- سناریوی تخریب نامزدهای بومی برای محروم کردن بافق از داشتن نماینده 1402/12/5
دموکراسی مزخرفترین چیزی است که در دنیای سیاست وجود دارد و تا کنون هم فایده ای برای ملتها نداشته است . این موضوع فقط به ملل جهان سوم محدود نمی شود و در کشورهای توسعه یافته نیز وضع به همین منوال است ، شما آمریکا را به عنوان مهد دموکراسی در نظر بگیرید . عده ای سرمایه دار هر از گاهی یک مترسک را به قدرت می رسانند و از قبل آن جیب خود را پر می کنند .
بارها شنیده ایم که عده ای می گویند اگر بافق یک نماینده در مجلس داشته باشد ، همه چیز حل می شود . شبیه این مسئله در بین روشنفکران نیز وجود دارد . تا می گویی چه کنیم ایران از حالت ایرانستان درآید می گویند : اگر دموکراسی به ایران بیاید همه جا گل و بلبل می شود .
اما اینها خیال خام است ، هم بافق در همه ی دوره های نماینده داشته است و هم در ایران دموکراسی وجود دارد . انتخاباتهایی که در ایران برگزار می شود دموکراسی است و تفاوتی هم با دموکراسی آمریکا ندارد . جنس هر دو یکی است . نماینده ی بافق هم در دوره ی قبل دخیل عباس بود . شما تصور می کنید اگر صباغیان یا یا بافقی دیگر به جای دخیل عباس به مجلس می رفت ، عملکردی متفاوت تر از دخیل عباس داشت ؟؟؟؟من چنین تصوری ندارم .
مجلس در تاریخ معاصر ایران با انقلابِ انگلیسیِ مشروطیت پایه گذاری شد . انگلیسی ها مجلس را ایجاد کردند تا به قراردادهای نفتی رنگ مردمی بزنند تا تحت هیچ شرایط هیچ فردی نتواند زیر آن بزند .
تا کی ما باید در حوزه ی سیاست از غرب و در حوزه ی اعتقاد از شق دیگر غرب (یعنی اعراب)پیروی کنیم ؟مگر ایرانی از خود در سیاست و اعتقاد چیزی ندارد ؟
ما در سیاست شهریاری کورش بزرگ را داریم و از حیث معنویت و اعتقاد نیز می توانیم به زرتشت رجوع کنیم .
این نوشته های من به گفته های اسفندیار رحیم مشایی نزدیک است ، شاید این فرد بنا به بهره برداری سیاسی از این حرفهای می زد ، اما اصل حرف درست است و بی شک زمان آن رسیده است یک تجدید نظر واقعی در سیاست و اعتقادمان بدهیم .
داوود جان، خ. ش م ، مواظب گفته هایت باش… با این جماعت سم بکم عمی ، از این حرفها زدن، یاسین خواندن در گوش… است. آنچه می دانی و می فهمی، بگذار درونت مانند رازی بماند ، که اگر زیاده خواهان از آنچه در اقلیم تفکرت ، اتفاق می افتد آگاه شوند، همانا برای نابودیت، شمشیرها خواهند کشید… از برادر بزرگترت بپذیر. حیف است متفکرانی چون تورا از دست بدهیم.
ما برای کسی یاسین نخواهیم خواند ، آنچه در دست ماست و به ما الهام می بخشد ، اوستاست .
مردم ایران با طی یک مسیر مشابه دیر یا زود در یک نقطه به هم خواهند رسید . ابتدا جرقه های نارضایتی از شرایط موجود در آنها زده می شود ، سپس به فکر اصلاح امور می افتند و جذب باند خاتمی و هاشمی(اصلاح طلبان) می شوند، با گذشت اندک زمانی متوجه می شوند که اصلاحات بازی است و از این اصلاحات چی ها بخاری بلند نمی شود . طرفدار اپوزیسیون خارج نشین می شوند . شعله های علاقه به سلسله ی پهلوی در آنها زبانه می کشد و جمله ی معروفی را تکرار می کنند که چه بودیم و چه شدیم . با گذشت اندک زمانی متوجه می شوند که در خاندان پهلوی هیچ فرد بالیاقتی پیدا نمی شود و بازماندگان این سلسه عموما جیره خوار بیگانگان گشته اند . از سوی دیگر با اندکی تامل در تاریخ در می یابند که محمدرضا شاه و رضا شاه چندان اسطوره و قهرمان نبودند . همین محمدرضا شاه که خود را جانشین کورش می دانست ، در خواب امام زمان را می دید . حتی به صراحت گفته بود که تمدن بزرگش الهام گرفته از اسلام است . همین روحیات بود که باعث شد با اندک تشری چمدان خود را ببندد و فرار کند . بی شک یک قهرمان فرار نمی کند .بنابراین از خاندان پهلوی نیز عبور می کند و حتی آنها را تا حدودی خائن هم می پندارد که طول عمر حکومتشان از سوی بیگانگان و با قراردهای نفتی تعیین شد و هیچ مقاومتی نیز نتوانستند انجام دهند . پس از این عبور سخت ، احساس افسردگی می کند و چند صباحی سرگردان است تا اینکه متوجه میراث به جای مانده از گذشتگانش خواهد شد . یعنی اوستا . همین متون و آیین کهن است که کاری می کند کارستان . دیگر اسیر بی بی سی و وی او ای نمی شود . کاری هم به شبکه های مزخرف ماهواره ای ندارد . استعمار هم دیگر نمی تواند برای او منجی پرورش دهد و برایش صادر کند و با موج سواری سیاستش را عملی کند . ان وقت است که بار دیگر سوشیانتی از داخل جامعه ی ایرانی سر برخواهد آورد . آن وقت است که جامعه ی ایرانی به ارزشهای مزخرف غربی چون دموکراسی و سکولاریسم بهایی نمی دهد .
به نظرم ، ملت ما هم اکنون در مرحله ی عبور از پهلوی است . دندان لقی که باید یکبار برای همیشه کنده شود ، زیرا بحث بر سر این موضوع بیش از حد وقت ما را گرفته است . اینکه شبکه ی من و تو که وابسته به بیگانگان است مستند برای پهلوی می سازد ، نشان دهنده ی این موضوع است که غربی ها برای حفظ سلطه ی خود بر ایران نیازمند این هستند که ایرانیان از پهلوی عبور نکنند .
حال که نظر قبلی منتشر شد این را هم باید ادامه دهم :
1-بود یا نبود امثال من بر این تفکر هیچ تاثیری ندارد
2-پهلوی و نادرشاه افشار و سلسله هایی از این دست به ما آموخت که نمی توان بدون غلبه بر شق دوم غرب و آن هم در بعد اعتقادی ، عظمت را به ایران بازگرداند . زیرا با پابرجا ماندن مافیای اعتقادی ، زمینه های لازم برای گسترانیدن مافیای سیاسی غرب نیز فراهم می شود . عاقبت پهلوی بم بست بود ، زیرا که محمدرضا شاه به شدت اعتقادات معنوی بیگانه داشت . ولیعهد او نیز پا را از وابستگی اعتقادی به شق دوم غرب فراتر گذاشته و از بعد سیاسی نیز به مافیای سیاسی غرب واداده است .
کسانی که دم از کاندید بافقی بهابادی میزنند مگرنمی دانند نماینده دراین حوزه نماینده 5 شهرستان است ؟ اگرکاندیداتوری برای گرفتن رای مردم بافق وبهاباد درتبلیغاتش دم از همین دوشهرستان بزند وقتی به شهرستان های هرات- مهریز وابرکوه می رود برای تبلیغ چه مطلبی می گوید ؟ چگونه آنها راقانع می کند که بهش رای بدهند بنا بر این لازم است دوستان عزیز کاندیداتور وطرفدارانشون منطقی باشند وراضی به کسب آرا مردم به هر قیمتی نباشند که الا الی الله تصیر الامور
سلام خسته نباشید!
آقای تشکری بسیار متن جالب وزیبایی نوشته اید . ای کاش ما بافقی ها میتوانستیم کلمه ( من )را حذف کنیم .چندسال پیش همین وضع راداشتیم که بعداز آن برای تعدادرای کم تاسف وافسوس خوردن رابرای خودمان جاگذاشتیم . حالا هم دست بزرگواران ونامزدها رامی بوسدکه به جای (من )ما شویم که بعدافسوس نخوریم ودوباره نگوییم دوره بعد؟تا کی دیگر هی بگوییم نشد نشد بعدها.من هم به عنوان کوچکترین فردخواهش وتمنا دارم که دربرابر شهرمان یکدل ویک زبان شویم.باتشکرz .k
کاملا موافقم اما فکر میکنم باید وسیعتر فکر کرد امروز شهرستان خاتم یعنی هراتو مروست هم مثل بافق و بهاباد دچار ظلم و بیعدالتی شده است باید این سه شهرستان باهم شوندو نشاندهند که برای رفع مشکلاتشان دیگر امیدی به سایرین ندارند باید حرکتی کرد در این راستا و صدای بلند و رسا این سه شهرستان محروم باید در کشور برخیزد