افتتاح کلینیک تخصصی صنعت و معدن استان یزد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 15 بهمن 1394

در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دومین روز از ایام الله دهه فجر ، کلینیک تخصصی صنعت و معدن استان یزد با حضور مسئولان و جمعی از بسیجیان استان افتتاح شد.

در این مراسم ابتدا بلندیان مسئول بسیج مهندسین صنعت ضمن خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه فجر ، نمایی از وضعیت صنایع و معادن استان ارایه و ضرورت شکل کیری کلینیک صنعت و معدن استان یزد را بیان نمود.

روحیه جهادی و منطق علمی و انقلابی از ویژگیهای منحصر بفرد متخصصین این کلینیک است و امید است تا با همیاری و همه مسئولان و صنعتگران نتایج خوبی را بدنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد : اتکا به توانمندی داخلی و راهبرد اقتصاد مقاومتی نسخه نجاتبخش و توسعه پایدار صنایع کشور است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.عظمت حرکت در این مسیر در کلام رهبری بیان شده که امروز هرکس به نفع کشور تلاش کند جهاد کرده است.

در ادامه فقیه خراسانی مشاور اقتصادی نماینده ولی فقیه در استان یزد، و مسئول شورای قشر سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و به پیشینه موضوع کلینیک در استان اشاره کرد که امروز این موضوع  به همت و تلاش و اراده بسیج در استان یزد به نتیجه می رسد.

 

او با اشاره به اقیانوس بیکران بسیج، بسیج را ظرفیتی بزرگ  از دانش،تجربه و انرژی و اخلاص برشمرد که میتوان با بکارگیری ان در رفع مشکلات موجود بهره برد.

مسئول شورای قشر سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه الغدیر استان بیان کرد: اگر زحمات زحمتکشان انفلاب در عرصه ها و زمان های مختلف رافراموش کردیم، باید منتظر از بین رفتن دستاورد ها و ارزش های زیادی باشیم؛ و البته بسیار روشن است که با شعار صرف، کاری از پیش نخواهیم برد و عمل است که نتیجه نهایی را مشخص می کند. فقیه با بیان اینکه اگر از بسیج در جایگاه مناسب و شرایط سنجیده استفاده شود، بدون شک جایگاه خاصی را به خود اختصاص می دهد؛ ادامه داد: تفکر احداث کلینیک تخصصی صنعت از سال ها پیش مطرح بود، ولی امروز به برکت بسیج این امر سازنده شکل گرفته است؛ البته مشکلات موجود درصنعت اجازه حضور پرقدرت این کلینیک در عرصه اقتصاد را نمی دهد و لی بدون شک عزم راسخ جهادی و متعهد بسیجی بر این مشکلات غلبه خواهد کرد؛ باید بدانیم به همان میزان که مشکلات در صنعت بسیار روشن و آشکار است، راه های مقابله با آن ها نیز وجود دارد و قطعا این توانایی در اقیانوس بی کران نیروهای بسیجی یافت می شود.

فقیه خراسانی ورود بسیج با ظرفیت علمی ، فنی و دانشی به حوزه صنعت و معدن را از برکات انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد تا به برکت این حضور شاهد نتایج خوب و موثر باشیم.

سرهنگ استادی معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن مقایسه دوران قبل از انقلاب با زمان فعلی تمام پیشرفت ها  را مرهون انقلاب و زحمات نسل انقلاب عنوان کرد.ایشان ورود بسیج به عرصه های مهمی از جمله صنعت را نشان از توان و ظرفیت بالای آن دانست و رمز موفقیت بسیج را توکل برخدا، اطاعت از ولایت و بهره علم ودانش عنوان کرد.

عظیمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی نیز ضمن بیان وضعیت واحدهای تولیدی مستقر درشرکت شهرکها ی صنعتی استان، حضور بسیج را با رویکرد تخصصی در صنعت و معدن را مبارک دانست و ضمن تشکر از عملکرد بسیج مهندسین  ، افتتاح کلینیک را   تبریک گفت.

“سید مسعود عظیمی” هدف از ایجاد و راه اندازی کلینیک صنعت و معدن در استان، بررسی وضعیت موجود واحدهای صنعتی و تولیدی، عارضه یابی و تشخیص نقاط ضعف و کمبودهای آنها، ارائه مشاوره به صنعتگران، یافتن راهکارهای خروج از بحران و در نهایت رونق بخشی بازار و افزایش فروش واحدها می باشد.

وی با بیان اینکه این کلینیک به همت بسیج مهندسین استان یزد راه اندازی شده است اظهار داشت: امیدواریم با حضور بسیج و عزم راسخ و نیروی جوان و با انگیزه ای که در مهندسین و مشاورین همکار وجود دارد بر مشکلات موجود غلبه شود و بخشی از مشکلات و موانع موجود رفع گردد.

عظیمی با اشاره به تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی استان بیان داشت: عمده مشکلاتی که صنعت با آن مواجه است ناشی از عدم مدیریت صحیح و کارآمد، نداشتن تکنولوژی روز تولید، عدم دسترسی به منابع مالی و همچنین رکود حاکم بر بازار است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور قدرتمند بسیج در این عرصه و همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با مسئولین کلینیک صنعت گام های موثری در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال جوانان برداشته شود.

شیروانی مسئول کلینیک تخصصی صنعت و معدن استان یزد در پایان این جلسه ضمن تبریک به حاضران  به اهداف و ماموریت های این کلینیک اشاره کرد و شناسایی واحداهای صنعتی ، عارضه یابی ،مشاوره و آموزش و نیز کمک به توسعه بازار را از اولویت های این کلینیک دانست.

در پایان با نام و یاد خداوند متعال و دعای خیر حاضران طی مراسمی این کلینیک رسما افتتاح گردید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page