نجات 50 قطعه پرنده مهاجر در بافق

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 16 اسفند 1394

نجات 50 قطعه پرنده مهاجر در بافق
شهردار بافق از نجات 50 قطعه پرنده مهاجر از تیره باکلان ها در این شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق سید علی نوروززاده گفت: این پرندگان از نوع مهاجر و گونه باکلان ها بوده که در حین مهاجرت بر فراز دودکش مرتفع کوره متروکه آجر پزی حاشیه شهر بافق توقف کرده و به علت نامعلومی به درون کوره متروکه سقوط کرده بودند.
شهردار بافق با بیان اینکه ابتدا تعداد این پرندگان 60 قطعه بوده خاطر نشان کرد: متاسفانه 10 قطعه از پرندگان تلف شده وتعدادی هم جراحت داشتند که به محیط زیست بافق تحویل داده شد تا جراحت آنها مداوا و بهبود یابد.
نوروززاده ادامه داد: پس از تلاش سه ساعته مامورین آتش نشانی و دوستداران طبیعت 40 قطعه دیگر که قدرت پرواز داشتند به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
شهردار بافق اظهارامیدواری کرد: بازگشت دوباره این پرندگان به طبیعت به حفظ گونه های آن کمک کرده و آنها به زندگی دوباره و زاد و ولد بپردازند.
گفتنی است این پرندگان از رسته پلیکان شکیلان و از خانواده باکلان ها هستند و دو فصل مهاجرت دارند که بیشتر در اوایل پاییز و مرحله دوم نیز در آستانه بهار انجام می شود. همچنین مهاجرت این پرندگان از قسمت های شمالی نیمکره شمالی به قسمت جنوبی نیمکره شمالی صورت می گیرد که به خاطر مسافت طولانی مهاجرت معمولا مکان های بلند را برای استراحت انتخاب می کنند.

1

 

 

2


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ط.س این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 اسفند 1394 - 5:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

الهـــــــی. چه کار قشنگی که نجاتشون دادین والا تلف می شدن. واقعا به به مامورین آتش نشانی و دوستداران طبیعت باید دست مریزاد گفت.
راستی از کجا متوجه شدین که پرنده ها داخل کوره اند؟

بانو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 16 اسفند 1394 - 11:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خداقوت به فعالان محیط زیست ودوستداران حیات وحش در شهرداری محترم بافق
دست مریزاد
کار بسیار ارزشمندی انجام دادید
خدا خیرتان دهد

م.ف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 - 1:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تعدادی ازبچه هاکه به هوای تفریح به ان اطراف رفته بودند متوجه صدایی درداخل کوره شدندوقتی بررسی کردندفهمیدند که این پرندگان در داخل کوره گیر افتادند.

You cannot copy content of this page