تصویب تعلق ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی برای رفع محرومیتهای بافق مهمترین خواسته ماست

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 اسفند 1394

شامگاه دیشب سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق به مناسبت سفر یکروزه رییس جمهور به استان یزد در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.
وی در رابطه با این سوال که با توجه به این که ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان می آیند آیا شورای شهر برنامه ای برای انعکاس مشکلات شهرستان دارد یا خیر گفت:ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و هیئت دولت امیدواریم در این سفر که مدتها انتظار آن را می کشیدیم، مسائل ومشکلات شهرهای محروم چون بافق وبهاباد مرتفع گردد.

وی افزود: برای انعکاس مسائل ومشکلات بافق مدت ها است که جمع بندی های از طرف مسئولین شهر و استانداری صورت گرفته است. شورای اسلامی شهر نیز علاوه بر تهیه نامه های مختلف به وزرای از جمله وزیر صنعت ومعدن، وزیر نفت، وزیر دادگستری، وزیر رفاه مسائل ومشکلات بافق را به هیئت دولت انعکاس خواهد داد.

عباسی در پاسخ به این سوال اگر از شما به عنوان سخنگوی شورای شهر صرفا بخواهند یک خواسته را مطرح کنید چه می گویید بیان کرد:
با توجه به مطالعات و بررسی های به عمل آمده تخصیص ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به بافق بابت جبران عقب ماندگی ها و محرومیت ها و توسعه شهرستان از مهم ترین خواسته های مردم و مسؤلین بافق می باشد.

نائب رئیس شورای شهر بافق فرصت پیش آمده را طلایی خواند و افزود: در کنار مسئولین استان مسئولین بافق نیز حداکثر بهره را به منظور رفع مشکلات منطقه ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که شخصا از چه کسی انتظار دارید که مشکلات را پیگیری نماید عنوان کرد: امام جمعه بافق و استاندار یزد می توانند در رفع این معضلات نقش داشته باشند. ولی آنچه مسلم است استاندار می تواند با انعکاس بجا و مناسب واقعیت ها ، محرومیت ها و اجهافاتی که تا کنون در حق مردم بافق صورت گرفته است، نقش کلیدی در خصوص به تصویب رساندن ۱۵ درصد سهام سنگ آهن برای بافق در هیت دولت داشته باشند.

وی افزود: جا دارد در این فرصت از همکاری ها و مساعدت های استاندار و همکارانشان تشکر نموده و استدعا نماییم که هر چه شما کردید این خواسته عمومی مردم بافق.

سخنگوی شورای اسلامی شهر از ریاست جمهوری و هییت همراه نیز درخواست نمود که ضمن مطالعه و بررسی وضعیت شهرستان اعتراضات محرومیت ها، دستورات معاون اول ریاست جمهوری “جهانگیری “و وزرای صنعت و معدن، رفاه و تامین اجتماعی، اقتصاد و دارایی و صورت جلسات ۹۳.۶.۸ با حضور دبیر شورای امنیت ملی کشور و نیز شورای تامین استان و نیز ۹۳.۶.۹ با حضور مسئولین استان و کشور در بافق، نسبت به تصویب واگذار ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن به بافق مساعدت نمایند. تا شاید قسمتی از محرومیتهای شهرستان جبران گردد و امید به زندگی در مردم بافق قوت گیرد.

عباسی در مورد دیگر خواسته های شهرستان مواردی را برشمرد که بدین شرح می باشد :
۱. اقدامات شایسته در زمینه سرعت بخشیدن به صنایع جوار معدنی و تکمیل چرخه کامل فولاد، رفع مشکلات مربوطه به مجتمع فولاد و آهن بافق (ابویی) و راه انداز فولاد اسفنجی
۲. ایجاد اشتغال با توجه به آمار قابل توجه افراد جوان بیکار،
راه اندازی کارخانجات اساس لکوموتیو جوار ریلی در بافق با توجه به موقعیت خاص منطقه
۳. تخصیص پزشکان متخصص برای منطقه با فراهم نمودن امکاناتی چون در نظر گرفتن سهمیه بومی در کنکور یا بورسه معدن، توسعه مراکز علمی و دانشگاهی و غیره

نایب ریس شورای شهر بافق در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر نیز با ریاست جمهوری دیدار خواهد داشت یا خیر گفت: اول اینکه بند پیشنهاد می دهم که در این گونه سفرها فرصتی برای دیدار خدمتگذاران به مردم، یعنی شوراها به عنوان چکیده دموکراسی مردمی با ریس جمهور داده شود. تا بتواند مسایل و مشکلات مردم را مطرح نمایند. متاسفانه باید بگویم تا کنون چنین برنامه ریزی در هیچ کدام از سفرهای هییت دولت (از قبل تا کنون )صورت نگرفته است که به نظرم نیازی ضروری می باشد.

وی ادامه بیان داشت : در خصوص دیدار با ریاست جمهوری ما در خواست نموده ایم از طریق مسئولین امنیتی و سیاسی شهرستان با توجه به مشکلات خاص شهرستان فرصتی هر چند مختصر لحاظ شود که قول پیگیری داده اند. امیدواریم این فرصت نیز مهیا گردد.

وی در پایان از مسئولین سیاسی و امنیتی استان به دلیل همکاری در این خصوص تشکر کرد و گفت : در سفر معاون اول ریاست جمهوری نیز به همت این دلسوزان توانستیم پاره ای مسایل و مشکلات را با ایشان نیز مطرح نماییم .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page