توانستيم قدم هاي اوليه را براي راه اندازي و احداث مجموعه فولادي شهرستان بافق برداريم

دسته: عمومی
۵ دیدگاه
سه‌شنبه - 18 اسفند 1394
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق:
برای شكوفايي هرچه بيشتر در عرصه های مختلف توليد داخلي تلاش خواهیم کرد
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق گفت: برای شكوفايي هرچه بيشتر در عرصه های مختلف توليد داخلي تلاش خواهیم کرد. و با كمك همديگر ايرانی آبادتر از قبل را خواهیم ساخت.
شرايط آب و هوايي اين منطقه باعث شده تا مردمان اين ديار انسانهاي بسيار مقاوم و پرصلابتي باشند.
سید محسن ابویی در آیین افتتاحیه کارخانه نورد میلگرد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق ضمن خیرمقدم به حضار اظهار داشت: همان طور كه مستحضريد شهر بافق به شهر نخل و آفتاب شهرت دارد. شرايط آب و هوايي اين منطقه باعث شده تا مردمان اين ديار انسانهاي بسيار مقاوم و پرصلابتي باشند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره 253 شهيد والامقام شهرستان دارالشجاعه بافق بیان کرد: آرامش و آسایش امروز مرهون شهداي گرانقدری است که از جان خود گذشتند تا امروز ما شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.
ابویی افزود:ما در مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق توانستيم برنامه احداث يك زنجيره كامل فولاد شامل گندله سازي 5 ميليون تني،کارخانه احیاء و کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع را شروع كنیم
توانستيم قدم هاي اوليه براي راه اندازي و احداث مجموعه فولادي اين شهرستان برداريم.
ابویی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و حضار عنوان کرد: با توجه به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در خصوص نهضت مبارزه با خام فروشي، و نيز تاکید بر اجرايي شدن اصل44 قانون اساسی،با عنايت به اهمیت اقتصاد مقاومتي، همچنین دستور رياست جمهور “حسن روحاني”، جهت انجام كار و فعاليت مضاعف صنعتگران و وجود معادن غنی سنگ آهن در اين شهرستان و نيز موقعيت ويژه اقتصادي اين منطقه، در كارگروه تخصصي مجتمع فولاد،به اين نتيجه رسيديم با تجربه هاي پيشين در فعاليت هاي مختلف صنعتي مربوط به اين حوزه كه از قبل در اختيار داشتيم، مي توانيم در حوزه هاي مختلف مرتبط با فولاد در شهر بافق حضور پيدا كرده، و مثمر ثمر باشيم. بر اين اساس و با همراهي گروهاي مختلف تخصصي توانستيم قدم هاي اوليه براي راه اندازي و احداث مجموعه فولادي اين شهرستان برداريم.
امكانات زير بنايي و مهمي از جمله همجواري با جاده ترانزيت و نيز راه آهن در اين بخش فراهم بوده و امكان صادرات كالاي نهايي به راحتي قابل دسترسي است
سید محسن ابویی اضافه کرد:با عنايت به اين نكته مهم كه شهرستان بافق در مركز جغرافيايي كشور قرار گرفته و دسترسي به تمام نقاط كشور به سهولت امكان پذير است و امكانات زير بنايي و مهمي از جمله همجواري با جاده ترانزيت و نيز راه آهن در اين بخش فراهم بوده و امكان صادرات كالاي نهايي به راحتي قابل دسترسي است.در اين سالها مجتمع فولاد بافق در حوزه هاي گوناگون با توجه به برنامه هاي از پيش تعيين شده فعاليت هاي مهمي انجام پذيرفته و كليه اقدامات انجام شده در اين پروژه با بهره گيري از بهترين نيروها و امكانات و تجهيزات در سطح كشوري و بين المللي برقرار گرديده است .
توانستيم ركورد جديدي را در كشور ثبت كرده و توسعه پست برق نخلستان به اتمام رسانيم.
مدیر عامل مجتمع فولاد بافق ادامه داد:ما در مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق توانستيم برنامه احداث يك زنجيره كامل فولاد شامل گندله سازي 5 ميليون تني،کارخانه احیاء و کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع را شروع كنيم و در مرحله اول كارهاي زيربنايي را انجام داده و در مدت 7 ماه توانستيم ركورد جديدي را در كشور ثبت كرده و توسعه پست برق نخلستان را با توجه به نياز مجموعه به شبكه 400 كيلو ولت و پست برق 400 به33 کیلو ولت را با همكاري برق منطقه اي يزد به اتمام رسانيم.
با احداث دو پست برق، همزمان به احداث خط انتقال به طول 12 كيلومتر ركورد دار عمليات اجرائی ديگر در كشور شديم
عضو هیئت مدیره فولاد بافق یادآور شد: با احداث دو پست برق، همزمان به احداث خط انتقال به طول 12 كيلومتر ركورد دار عمليات اجرائی ديگر در كشور شديم. همچنين در گام بعدي واحد ذخيره و تصفيه آب،RO ساخته شد و تكنولوژي اين واحد از بالاترين سطح كيفيت در جهان برخوردار است، به حدي كه آب تصفیه شده براي شرب نيز قابل استفاده خواهد بود. در ادامه با برترین تكنولوژي روز ميدركس، دانشو فعاليت مهندسين ايراني در حال توليد نقشه هاي واحد احيا هستيم. انبارهاي مورد نياز با جديدترين متدهاي انبارداري در كشور احداث شده است.همچنین با ایجاد مركز اسناد، دسترسي به كليه اطلاعات داخلي و خارجي را آسان و ميسر كرده ایم.
اشتغال 300 نفر در فاز اول مجموعه فولاد
وی بیان کرد: از طرف ديگر همزمان با اجرای اين طرح عظيم جهت تكميل نمودن زنجيره توليد فولاد، عمليات احداث كارخانه نورد میلگرد 550 هزار تني نيز در دستور كار قرار گرفت و پس از 2 سال كار مداوم مهندسين و كارشناسان كشور عزيزمان مطابق با آخرين استانداردهاي بين المللي ساخته ،نصب و هم اكنون با حضور شما مهمانان و با فرمان ریاست جمهور، و دولت تدبیر و امید، افتتاح گرديده است.
مدیر عامل فولاد بافق با بیان این که در فاز اول مجموعه فولاد 300 نفر مشغول به کار شده اند تصریح کرد: اشتغالزایی يكي از دستاوردهاي اجراي اين طرح بوده است. براي رسيدن به تمامي اهداف از قبل پيش بيني شده از جمله اشتغال مستقیم1600 نفر،با مشكلاتي روبرو شده ايم، ولی خدای ما و همت ما بسیار بزرگتر از مشکلات است و با لطف خدا و مساعدت مسئولین کشور،باز موفق خواهیم شد.
به هر حال، ما توانستيم با توكل بر خدا و توسل بر اهل بيت عليه السلام و وجود مسئولين دلسوز در استان و شهر بافق بر مشكلات فائق آمده و هم چنان مراحل اجرائي را با سهامداران محترم ادامه داده و پيش ببريم و هم اكنون نيزبا توجه به تزريق روحيه اميد در سطح جامعه توسط دولت تدبير و اميد،به آینده اميدوارتر شديم.اين انرژي مثبت به بخش هاي مختلف صنعت نيزتزريق شده و ان شاءالله شاهدبرای شكوفايي هرچه بيشتر در عرصه های مختلف توليد داخلي تلاش خواهیم کرد
سید محسن ابویی ادامه داد: شكوفايي هرچه بيشتر در عرصه های مختلف توليد داخلي باشيم و با كمك همديگر بتوانيم ايرانی آبادتر از قبل بسازيم و در راه خدمت به هموطنان خويش، سعادت باقيات و صالحات را براي خودمان فراهم كنيم.اگر اين مجموعه به توفيقي دست پيدا كرده چيزي نيست جز، همراهي و همدلي پرسنلي ساعي ، تلاشگر و كم توقع كه بسياري از اين بزرگواران روزگاري همرزمانمان در جبهه های جهاد رزمي بودند و حالا در سنگر جهاد اقتصادي، مشغول از خودگذشتگي و خدمت رساني هستند. از اين بابت به خودم ميبالم و از اين همكاري احساس آرامش مي كنم و به همه عزيزان خدا قوت ميگویم.
تشکر صمیمانه از تمامی کسانی که همراه و همگام ما قدم برداشتند
وی بیان کرد: لازم مي دانم از همراهي و همكاري همه مسئولين كشوري چه در حوزه رياست جمهوري، چه در حوزه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تشكر و قدرشناسي كنم. لازم مي دانم از مديرعامل محترم و اعضای هیئت مدیره بانك ملت به جهت همراهي با اين مجموعه سپاسگذاري ويژه كنم.از امام جمعه محترم به واسطه راهنمايي ها و توجهات خاص ايشان به مجتمع فولاد بافق و به اين حقير، قدرشناسي مي كنم.
همچنین از فرماندار محترم و نمايندگان مجلس نيز به واسطه پيگيرهاي فعالانه در رفع مشکلات این واحد تولیدی که موجبات اشتغال صدها نفر را فراهم نموده تشكر و سپاسگزاري مي كنم.
امیدواریم مجموعه فولاد بافق در آينده اي نه چندان دور در عرصه هاي ملي و بين المللي بیش از پیش افتخار آفرين باشد
ابویی گفت:روزي كه شنيدم رئيس جمهور محترم فرمودند« بگذاريم كه فضا و فرصت خدمت براي همه ايرانيان كه دل در گرو اين مرزو بوم دارند، بازشود ، بگذاريم كه شايستگان به ملت خدمت كنند» احساس غرور و شادي كردم، به واسطه اينكه راه هاي جديد و نگاهي نو در مسير خدمت رساني به ملت شريف ايران در پيش روي سرمایه گذاران و صنعتگران قرار گرفته. اميدوارم بنده و همكارانم همچنان شايسته خدمت باشیم و در اين مسير پر افت و خيز با عنايت مولا و اربابم حضرت ولي عصر(عج) كه هر آنچه داریم همه از بركت دعاي حضرت ايشان است، عاقبت بخير شده و مجموعه فولاد بافق در آينده اي نه چندان دور در عرصه هاي ملي و بين المللي بیش از پیش افتخار آفرين باشد

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
علي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 9:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حاج اقاي ابويي با سلام و تشكر خداقوت انشاا… سلامت باشيد

باباییان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 2:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام خسته نباشید بزرگوار

بافقی بیکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 8:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شرط سنی وموارد غیرضروری دیگر مانع حضور بسیاری از بافقیها در ازمون استخدام فولاد شد

حميد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 21 اسفند 1394 - 11:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سابقه ٢٥ سال كاركردم در كارخانه ها و پستهاى چند سالم مديرى قاطع تر و خوشفكر و خاكى ودوست داشتنى تر از ايشان( مهندس ابوئى) كم ديدم نديدم دروغ بگويد تو مجموعه با صراحت حرفش ميزنه همه هم دوستش دارن

مهدی فتوحی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 اسفند 1394 - 11:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و خسته نباشی خدمت برادارن بزرگوار ابویی.

You cannot copy content of this page