به مناسبت ایام نوروز: جشنواره آیین ها و بازی های بومی محلی در روستای قطرم برگزار می شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 24 اسفند 1394

مسئول ستاد برگزاری جشنواره نوروز 95 در روستای قطرم از برگزاری هشتمین جشنواره آیین ها و بازی های بومی محلی در این روستا خبر داد.
محمد ایزدیان در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات عید کانون فرهنگی هنری غدیر با همکاری دهیاری، شورای اسلامی، پایگاه مالک اشتر و ریحانه روستا اقدام به برگزاری برنامه های متنوع می کند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیاء و تقویت سنت و فرهنگ محلی، پرکردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان و همچنین پر رنگ نمودن سنت حسنه صله رحم و دید و بازدیدهای اهالی روستا عنوان کرد.
وی آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی های بومی محلی در کنار بازی های جدید و مسابقات علمی و فرهنگی، تقویت کار گروهی، ایجاد فضای شاد و پر نشاط برای خانواده ها را از دیگر ویژگی های این جشنواره بر شمرد.
مسئول ستاد برگزاری جشنواره نوروز 95 در روستای قطرم اهم برنامه ها را بدین شرح اعلام نمود:
مراسم تحویل سال نو، مسابقه محلی دغال بازی، هفت سنگ، طناب کشی، شطرنج، بدمینتون، تنیس روی میز، کامسد، مسابقه موشک های آبی، فوتبال، والیبال ساحلی، خانواده شاد، مشاعره، کتابخوانی(خلاصه گویی کتاب)، کاردستی و نقاشی گروهی، آسمان شب(رصد ستارگان)، همایش پیاده روی و کوهپیمایی خانوادگی از جمله برنامه های این جشنواره می باشد./م.ت

photo_2016-03-14_17-33-12


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page