کد دوم اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بافق راه اندازی می شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 11 فروردین 1395

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد خبر داد:
کد دوم اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بافق راه اندازی می شود
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد از راه اندازی کد دوم اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بافق در سال 95 خبر داد.
احمد دهقان در حاشیه بازدید از مرکز فوریت های پزشکی 115 بافق در جمع خبرنگاران گفت: همکاران در اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی وظیفه اصلی کنترل و مدیریت مخاطرات پیش آمده در جاده ها را بر عهده دارند.
وی افزود: متاسفانه از اوایل سالجاری تاکنون در کل استان یزد 550 مورد تصادف رخ داده است که از این تعداد420 مورد بستری در سطح بیمارستان ها و 10 نفر فوتی در جاده ها و داخل شهر وجود داشته است. متوسط سنی فوت شدگان زیر 40 سال است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با بیان اینکه محور مواصلاتی بافق یکی از محورهای مواصلاتی ویژه استان است بیان کرد: متاسفانه محور مذکور یکی از محورهای پرحادثه است و نیاز دارد تا مورد استاندارد سازی قرار گیرد. به نسبت فرمی که استان دارد جاده بافق در حوادث رانندگی از نرم بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: اورژانس 115 بافق با تلاش های شبانه روزی رییس شبکه بهداشت و رییس و کادر مرکز فوریت های پزشکی مشکل واضح و جدی ندارد. ناوگان استان یزد نیز مانند ناوگان سایر استانها فرسوده است. خوشبختانه در سال گذشته تعدادی از ناوگان ها تعویض شد. امیدواریم در سال 95 این روند ادامه پیدا کند.
دهقان اضافه کرد: مشکلات ارتباطی و بی سیم نیز تا حدودی حل و در سال 95 به طور کلی رفع می شود.
وی گفت: امیدواریم در سال 95 حداقل بتوان یک یا دو پایگاه در حوزه پیش بیمارستانی در شهرستان بافق راه اندازی کرد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با اشاره به عملکرد خوب بیمارستان بافق اظهار داشت: این بیمارستان یکی از بیمارستان های خوب استان یزد است و مشکل جدی در پذیرش بیمار و بخش اورژانس ندارد.
وی با اشاره به ضرورت آماده باش تمام نیروهای امدادی و کادر درمانی مراکز اورژانس استان یزد در ایام نوروز تصریح کرد: ستاد خدمات سفر مرکز مدیریت اورژانس و فوریت های پزشکی یزد فعالیت خود را از 25 اسفند ماه سال گذشته با هدف ارائه خدمات امدادی به مسافران نوروزی آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جدید ادامه می دهد.
احمد دهقان بیان کرد: 42 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد با 250 نفر نیروی متخصص مشغول ارائه خدمات درمانی و امدادی به مسافران نوروزی استان یزد است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در بخشی دیگر ازسخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا کد دوم شهری بافق راه اندازی می شود گفت: شهرستان بافق نیاز جدی به احداث پایگاه دوم اورژانس شهری دارد. در حال حاضر منتظر صدور مجوز نیروی انسانی از سوی وزاتخانه هستیم


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علي اصغررنجبر. این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 11 فروردین 1395 - 5:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بإسلام وتبريك سال نو به همه ي همونان عزيزم وآرزوي صحت وسلامتي برأي كلبه بزشكان و تلاشگران اورژانس كه انصافا سنگ تموم گذاشتيد. خدارا شاكريم كه بيمارستان بافق درحد خوب واز هرنظر تقريبا بي نياز است اين هم نشان از دل سوزي وتلاش بي. وقفه مسوولين اين شهرستان ميباشد موفق باشيد

You cannot copy content of this page