کاروان و سفر پیاده به مشهد مقدس خود یک دانشگاه سیار است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 22 فروردین 1395

حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ماه پر فیض رجب و سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر (ع)، ثبت‌نام از داوطلبان کاروان پیاده مشهد‌الرضا (ع) از امروز آغاز شد و به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت.

مدیر موسسه خیریه فرهنگی مذهبی بیت‌الرضا (ع) بافق، ظرفیت این کاروان را بیش از 140 نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر اعضای این کاروان را قشر جوان، دانشجو، روحانیون، طلاب و دانش‌آموزان از شهرهای مختلف تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: علاقمندان به ثبت‌نام می‌توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی و یک قطعه عکس به دفتر موسسه بیت‌الرضا (ع) واقع در ابتدای خیابان امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

طباطبایی، زمان حرکت کاروان پیاده را بعد از ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این کاروان همه ساله از حرم امامزاده عبدالله بافق به سمت مشهدالرضا با پای پیاده حرکت می‌کند.

وی طول مسیر حرم تا حرم را هزار و 18 کیلومتر اعلام و بیان کرد: کاروان پیاده، این مسیر را در طول یک ماه طی خواهد کرد.

این روحانی افزود: کاروان پیاده بسیجیان موسسه بیت‌الرضا (ع) بافق پس از گذر از شهرهای بهاباد، طبس، فردوس، گناباد و تربیت حیدریه به مشهد مقدس می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاروان پیاده در طول مسیر قبور مطهر امامزادگان و شهدای عزیز را زیارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، کمیل و انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های این سفر معنوی خواهد بود.

مدیر موسسه بیت‌الرضا (ع) بافق، هدف از اجرای برنامه سفر پیاده بسیجیان کاروان این موسسه به مشهد مقدس را تزکیه نفس، فراگیری هر چه بیشتر احکام و مسائل دینی، تقویت روحیه خودباوری و تعمیق باورهای دینی جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

طباطبایی به دیدار خود با آیت‌الله مکارم‌شیرازی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند این کاروان و سفر پیاده به مشهد مقدس خود یک دانشگاه سیار است.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page