جای خیر مسکن ساز در بافق خالی است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 24 فروردین 1395
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق:
لل
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق گفت: جای خیر مسکن ساز در بافق خالی است. تعدادی افراد در مرکز استان در این زمینه با بنیاد مسکن همکاری دارند. بنیاد مسکن بافق آمادگی هرگونه همکاری با خیرین را در راستای ساخت مسکن برای افراد نیازمند جامعه دارد..
( علیرضا طالعی در اولین نشست خود در سال 95 با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان خلاصه ای از اهم فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق درسال 1394 را بیان نمود.
وی در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی اظهار داشت: بنیاد مسکن
انقلاب اسلامی شهرستان بافق در راستای انجام وظایف و فعالیتهای خود در سال 94 نسبت به عملیات اجرایی طرح هادی روستایی بالغ بر 7500میلیون ریال درقالب اعتبارات استانی، ملی در روستاهای باجگان ، کرمانی و علی آباد بساب ، قطرم ، شادکام ، سید آ باد، جزستان ، بشکان و هنسک در قالب اجرای عملیات زیر سازی ، آسفالت ، جدول گذاری و محوطه سازی هزینه و اجرا گردیده است. ادامه عملیات اجرایی طرح های عمرانی در سال جدید در صورت تامین اعتبارات لازم پیگیری و اجرا خواهد شد..
وی ادامه داد: طرح هادی7 روستای شهرستان شامل روستاهای صدر آباد ، حکیم آباد ، صادق آباد ، فاضلیه ، حاجی آباد ، رضاییه ، دارستان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون انجام شده است..
رییس بنیاد مسکن با بیان این که اجرای عملیات پروژه ساخت 8 واحدی مسکن شهری بصورت ویلایی در دست اقدام است بیان کرد: این منازل در زمینی به مساحت 1650 متر مربع و با زیر بنای 1250 متر مربع با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در دست ساخت می باشد. و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد بوده که در آینده نزدیک به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد. اعتبار پروژه نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین گردیده است. .
این مقام مسئول اشاره ای نیز به اتمام عملیات اجرایی ساخت 22 واحدی مسکونی روستای مبارکه واقع در شهرک فسفات داشت و تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این واحدها با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان انجام گردیده و به متقاضیان واجد الشرایط واگذار شده است. همچنین در سال92 ساخت تعداد 40 واحد مسکونی دیگر در روستای مبارکه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به صورت ویلایی اجرا گردید و به متقاضیان واجد الشرایط واگذار شد. و در اواخر پایان سال 94 نیز ساخت تعداد 22 واحد مسکونی دیگر نیز بصورت ویلایی و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن جهت اقشار کم در آمد و فاقد مسکن پیش بینی و عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است و انشاالله تا پایان سال 95 به متقاضیان واجد الشرایط واگذار خواهد شد.
طالعی با اشاره به بهسازی مسکن روستایی گفت: پرداخت تعداد 40 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ هر کدام 150 میلیون ریال به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در سطح روستاها و همچنین تعداد 11 فقره تسهیلات 200 میلیون ریالی و 11 فقره تسهیلات 125 میلیون ریالی از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن در سال 94 بوده است.
وی اضافه کرد: لازم به ذکر است تاکنون و از زمان اجرای طرح بهسازی بافت مسکن روستایی از سال 84 تعداد 1335 واحد مسکونی از تسهیلات فوق و با نظارت دقیق ناظران فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار کل به مبلغ 170 میلیارد ریال مقاوم سازی گردیده است..
رییس بنیاد مسکن بافق در رابطه با پرداخت تسهیلات حوادثی تعمیرات مسکن نیز چنین گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در راستای بهبود کیفیت ساختمان های ساخته شده و یا آسیب دیده از سوانح طبیعی در سال 1391 مبلغ 220 میلیون ریال بصورت بلاعوض در قالب تکمیل واحدهای مسکونی روستایی به واجدین شرایط پرداخت نموده است و در سال 93 نیز با توجه به بارندگی های انجام شده تعداد 34 فقره تسهیلات تعمیر مسکن درشهر بافق به تعداد 34 نفر از خانوادهایی که در اثر بارندگی منازل آنها دچار خسارت گردیده بود هر کدام به مبلغ 40 میلیون ریال پرداخت گردید . همچنین تعداد 6 فقره تسهیلات 100 میلیون ریالی تعمیرات مسکن شهری و 10 فقره تسهیلات روستایی و تعداد 75 فقره تسهیلات خرید لوازم در قالب حوادث جمعاً به مبلغ 3710 میلیون ریال جهت تعمیرات مسکن پرداخت گردید.
وی ادامه داد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بانک های عامل نسبت به تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز روستاییان عزیز بصورت قرض الحسنه اقدام نموده است که برای اصلاح وتعمیر واحدهای مسکونی آنان صرف خواهد شد.در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق تا کنون مبلغ 8380 میلیون ریال بین تعداد 987 خانوار روستایی پرداخت نموده است. و در سال 94 نیز تاکنون مبلغ 340 میلیون ریال از تسهیلات فوق را پرداخت کرده است.
طالعی افزود: تعداد 65 قطعه زمین مسکونی ارزان قیمت در روستاهای سطح شهرستان در سال94 به متقاضیان واجدالشرایط جهت ساخت مسکن واگذار گردیده است . و از زمان واگذاری زمین در سطح روستاها نیز تاکنون بیش از 633 قطعه زمین به مساحت تقریبی 165000 متر مربع واگذار شده است.
طالعی یکی دیگر ا ز فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صدور اسناد مالکیت دانست و اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تعداد 2118 فقره سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهت منازل و اماکن روستایی صادر گردیده است. که در سال 94 نیز تعداد 160 فقره سند صادر و در آینده نزدیک اسناد آن به مالکین تحویل داده خواهد شد..
وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حفظ و حراست از بافت ها وسکونت گاههای با ارزش روستایی اقدام به تامین اعتبار و اجرای آن نمود. که در همین خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در شهرستان بافق نسبت به شناسایی و تامین اعتبار روستاهای دارای بافت با ارزش از جمله روستاهای باجگان، قطرم و شادکام اقدام نموده است. این کار در سال جدید نیز انجام خواهد شد. در صورت تکمیل پروژه های فوق تحولی عظیم در سطح روستا ها در قالب جذب توریست و گردشگر و رونق اقتصادی به ویژه برای مردم روستا ایجاد خواهد شد.
رییس بنیاد مسکن ادامه داد: مقدار تقریبی 40 هکتار زمین در سال 94 در روستاهای باقر آباد، جزستان، سید آباد ، حسین آباد ، صادق آباد، حکیم آباد ، کوشک ، حاجی آباد ، فاضلیه ، صدر آباد جهت واگذاری به افراد و جوانان روستایی جهت امر مسکن و تشویق و ترغیب افراد جهت بازگشت به روستاها ورونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامپروری روستا با ایجاد زمینه های سکونت دائم و موقت در روستا ها در سال گذشته از طریق منابع طبیعی در خواست و مراحل تملک آن در دست اقدام می باشد.
طالعی یادآور شد: در سال1394 این بنیاد در راستای وظایف محوله که یکی از موارد آن کنترل ساخت و سازها و تعیین نوع کاربری ها در سطح روستا ها می باشد اقدام به پاسخگویی به بیش از 753 مورد از استعلامات رسیده از ناحیه دهیاری ها و ادارات شهرستان نموده است .و از مهمترین اهداف آن می توان به حفظ نظام کاربری های اراضی پیش بینی شده در طرح های هادی و همچنین هدایت توسعه بافت روستاها به سمت وسوی مناسب وجلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه اشاره کرد.
علیرضا طالعی گفت: از سال 87 ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاها به علت بحث قومیتی و آشنایی افزایش یافت. ساخت و ساز زیر نظر شرکت تعاونی دهیاری ها انجام می شود.
وی ادامه در بخشی دیگر ازسخنان خود به خیرین مسکن ساز در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: جای خیر مسکن ساز در بافق خالی است. تعدادی خیرین در این زمینه در مرکز استان اقدام به ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت و نیازمند می کنند. بنیاد مسکن بافق جهت هرگونه همکاری با خیرین اعلام آمادگی می کند.
علیرضا طالعی اشاره ای نیز به موضوع زمین خواری در روستاهای بافق کرد و عنوان نمود: زمین خواری در اراضی ملی است. اراضی که در اختیار باشد حفظ و محافظت آن نیز با این نهاد است. در ماه یک یا دو مورد پرونده تعرض به اراضی را داریم. در سال 94 دو هکتار (بیست هزار مربع زمین) در سطح روستایی تعرض شده بود که از طریق مراکز قضایی باز پس گرفته شد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
خانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 11:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

زمین خوارییییییییییییییییییییییییییییی .کی .کجا

You cannot copy content of this page