نماینده ولی فقیه در استان یزد: مصوبات مجلس دهم با استفاده از نظر کارشناسان متخصص انجام شود / مجلس دهم به محلی برای بازیهای سیاسی تبدیل نشود /

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 14 اردیبهشت 1395

س1382

به گزارش بافق فردا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار نماینده مردم بهاباد، بافق، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس دهم با وی، با اشاره به اینکه مسئله خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها جنبه خدمتی ندارد، اظهار داشت: خدمت به مردم یک پشتوانه خیلی خوبی دارد و انگیزه‌ای که انسان در خدمت دارد، غیر از دیگر نقاط جهان است.
امام جمعه یزد بیان کرد: در دیگر کشورها افراد علاوه بر خدمتی که می‌کنند به دنبال جنبه‌های مادی و حزبی و گروهی هم هستند و چون معمولا نیتشان هم نیت مادی است، تمام شدنی است و آن طور که باید و شاید به آنها انگیزه داده نمی‌شود و حتی اگر بناست خدمتشان به خیانت تبدیل شود ممکن است به سراغ آن بروند چرا که به مسائلی که می‌خواستند در خدمت دست پیدا نکردند.
ناصری تصریح کرد: الان دیده می‌شود که عربستانیها چگونه پول خرج می‌کنند و آدم می‌کشند تا به قول خودشان در منطقه حرف آنها به کرسی بنشیند و بتوانند به ریاست مسلمانان دست پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) از اسلام اینگونه به ما آموزش داده‌اند که همه کارهای ما جهت‌دار باشند و هر فعالیتی که انجام می‌دهیم رنگ خدا و ارزشهای دینی داشته باشد.
وی تصریح کرد: از این رو هر کسی که در این مملکت وظیفه‌ای بر عهده دارد انگیزه رضایت خداوند را دارد و خداوند هم در دنیا و هم در آخرت وی را سعادتمند می‌کند و پاداشی که باید به وی بدهد را به او می‌دهد.
امام جمعه یزد تاکید کرد: ما هم باید در تمام کارهایمان این بنا را بگذاریم و بگوییم حالا که خداوند این زمینه را برای من فراهم کرده که بتوانم به مردم خدمت کنم، در این راستا با وظیفه شناسی و جدیت کار کنم.
ناصری ادامه داد: شما که به مجلس می روید با افراد مختلفی مواجه می‌شوید و در عرصه‌های مختلف با خواسته‌ها و صحنه‌های متفاوتی مواجه می‌شوید و همه اینها باید در ذهن شما و افرادی که به مجلس می‌روند به یک صورت باشد و آن این است که این کار برای رضای خدا هست یا خدای ناکرده سبب نارضایتی خداوند از ما می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) حتی یک لحظه برای غیر خدا نه حرفی زد و نه قدمی برداشت، تصریح کرد: شما هم کارهایتان را بر اساس حمایت از دین، قرآن، کشور، بنده های خدا و حمایت از تمام ارزشهای دینی استوار کنید.
وی با تاکید بر اینکه مسئله دیگر در ارتباط با قوانین کشوری است که در مجلس تصویب می‌شود، بیان کرد: گاهی می‌بینم که مجلس و نمایندگان چیزهایی را تصویب می‌کنند و بعد از مدتی احساس می‌شود که اگر این کار نشده بود بهتر بود یا اگر به سبک دیگری انجام شده بود مناسب‌تر بود.
امام جمعه یزد ادامه داد: گاهی انسان در جوی قرار می‌گیرد که فکر خودش را به کار نمی‌بندد و بر اساس جوی که بر وی و آنجا حاکم شده است، رای می‌دهد.
ناصری گفت: این موضوع همانند رای دادن کشورهای عربی علیه حزب‌الله است که در جوسازیهای عربستان قرار گرفتند و حتی ممکن است که ته دلشان به این موضوع رضایت نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: گاهی مواقع ممکن است در مجلس چنین جوسازی‌هایی ایجاد شود و خیلی مهم است که انسان در این عرصه فکر و اندیشه خودش را از دست ندهد و بتواند فکر کند که اگر این مطلب رضایت خداوند را دارد و برای مصلحت عامه است نسبت به تصویب آن رای دهد.
وی با اشاره به اینکه لازمه این موضوع دو چیز است، تصریح کرد: موضوع اول این است که نمایندگان مجلس همیشه نباید به فکر خودشان اتکا کنند،
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در کشور ما بیش از 70 میلیون نفر زندگی می‌کنند که می‌توان گفت بیش از 70 میلیون نوع تفکر در کشور وجود دارد و اگر 290 نماینده مجلس بخواهند تنها با اتکا به فکر خودشان برای مسائل داخلی و بین‌المللی فکر کنند، نمی‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند.
ناصری بیان کرد: به نظر می‌رسد که کمیسیونهایی که در مجلس تشکیل می‌شوند، یک هسته‌های مشاوره‌ای کاری حتی تا 200 نفره در بیرون از مجلس داشته باشند و این افراد هم مشورتهای علمی به کمیسیونها بدهند و به مباحث سیاسی و حزبی کاری نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این کمیسیونها باید بدون اینکه نگاه کنند که این دولت از چه حزبی است و چه کسی در این دولت کار می‌کند، سعی در ارائه بهترین تصمیم برای رفاه مردم داشته باشند.
وی افزود: به این صورت اگر در هر کمیسیونی نظر 200 کارشناس متخصص را دریافت کنیم حتما مصوبه‌هایی که در مجلس انجام می‌شود با خطای بسیار کمی روبرو است.
امام جمعه یزد افزود: این کار باید در کمیسیونها انجام شود و اگر نمایندگان حاضر در مجلس به این اقدام اعتقاد داشته باشند، می‌توان خیلی خوب در امور بهره‌گیری کرد.
ناصری گفت: راهکار دوم این است که اگر چنین موضوعی محقق نشد، نمایندگان به صورت فرد فرد با افرادی که در این قضایا متخصص و مستقل هستند و برای خدا کار می‌کنند مشورت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: به این صورت نماینده با توجه به کمیسیونی که در آن فعالیت می‌کند، با 10 یا 15 نفر کارشناس متبحر و متخصص مشورت کند و برای نظر دادن در طرحها، از رای آنها هم استفاده لازم را ببرد.
وی با انتقاد از اینکه برخی از افراد در مجلس هستند که اصلا به سراغ مطالعه قوانین و مواد آن نمی‌روند و بدون اطلاع تصمیم می‌گیرند، افزود: در برخی مواقع هم هست که متاسفانه این افراد از طریق عده‌ای در خارج از مجلس پر می‌شوند و پس از ورود به مجلس به بازیهای سیاسی و حزبی می‌پردازد.
امام جمعه یزد گفت: موضوع دیگری که متاسفانه به عنوان یک مشکل وجود دارد این است که بعضی مواقع نمایندگان منحصر به حوزه انتخابیه خودشان می‌شوند و کار به مجموعه استان ندارند.
ناصری تاکید کرد: نماینده باید علاوه بر اینکه برای حوزه انتخابیه خود کار می‌کند، مشکلات کل استان را هم در نظر بگیرد و نسبت به رفع این موضوعات و مشکلات اقدام نموده و به نمایندگان دیگر حوزه‌های استان هم کمک نماید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به وسیله برنامه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای به شدت به دنبال ترویج بی‌بند وباری در جامعه هستند، گفت: متاسفانه این برنامه‌ها به بحثهای خیانت و قبح‌شکنی از خیانت به صورت جدی وارد شده‌اند.
وی تصریح کرد: الان این شبکه‌ها به صورتی برنامه‌های نامناسبی ارائه می‌کنند که خود کشورهای آمریکایی و اروپایی دیدن برنامه‌های آنها را برای سنین زیر 15 و 13 سال ممنوع کرده‌اند.
امام جمعه یزد ادامه داد: مجلس باید در این زمینه به صورت جدی وارد شود و با برنامه‌ریزی و تصویب قوانینی، نسبت به مقابله با این برنامه‌ها اقدام نماید.
ناصری گفت: تربیت دینی افراد باید از همان ابتدای کودکی در آموزش و پرورش انجام شود و معلمان و مدارس به دانش‌آموزان مسائل دینی را به گونه‌ای بیان کنند که آنها در برابر تبلیغات غرب بتوانند ایستادگی کنند.
در این دیدار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق، نماینده ولی فقیه در بسیج بافق و اعضای ستاد انتخاباتی، محمدرضا صباغیان نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس دهم را همراهی می‌کردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 3:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بادرود و احترام خدمت جناب آقای صباغیان
انشالله که موفق و موید باشید

You cannot copy content of this page