تسریع در اجرایی شدن طرح جامع امام زاده عبدالله بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 22 مرداد 1391
در نشست هیئت امناء امام زاده عبدالله مطرح شد؛
تسریع در اجرایی شدن طرح جامع امام زاده عبدالله بافق
فرماندار بافق در نشست هیئت امناءآستان مقدس امام زاده عبدالله بافق با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف بافق و اعضا و کارشناس و مشاور طرح جامع امام زاده عبدالله بافق با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی اطراف حرم امام زاده ازمدت‌ها پیش در حال بررسی بوده است اظهار داشت: با توجه به مرکز فرهنگی و مذهبی بودن حرم امامزاده عبدالله بافق ضرورت دارد طرحی جامع و کامل برای ساماندهی اطراف حرم تدوین شود.
ندافیان خاطر نشان کرد:ضرورت دارد اجرای این طرح هم طرح تفضیلی شهر و هم مشکل مجاورین اطراف حرم در نظر گرفته شود .
وی خواستار برنامه ریزی جهت ارتباط بیشتر مردم با آستان امام زاده عبدالله بافق شد و بیان داشت :آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق همواره به عنوان قطب فرهنگی بافق بود هاست که ضرورت دارد برای استفاده و بهره گیری بیشتر مردم از برکات و معنویات این مرکز برنامه ریزی بهتری انجام شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق نیز در این نشست  با بیان اینکه تاکنون چندین طرح توسط دانشگاه صنعتی شریف و تهران به صورت پروژه ‌ای ارائه شده است، افزود: در حال حاضر از طرف هیئت امناء امامزاده عبدالله بافق، دکتر مهدوی به عنوان مشاور طرح تفضیلی حرم معرفی شده است که به صورت پروژه ای با شرکت سنگ آهن بافق در حال فعالیت است.
حجت الاسلام محمد علی فلاح  عنوان کرد: با مطالعه و بازنگری طرح ‌های گذشته، چهار طرح در جلسه پیشنهاد داده شد که هر کدام به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طرح اول با مطالعه بیشتر در جلسات بعدی پیگیری شود.
وی با عنوان اینکه دو عامل مانع اجرای طرح جامع است، افزود: اجرای طرح در زمینه تامین زمین در اطراف حرم دارای محدویت است و موضوع دوم محدوده تاریخی میدان خان است که تلفیق طرح با بافت قدیم شهر و مسجد جامع ضروری است.
فلاح ادامه داد: طرح پیشنهادی جامع امامزاده در نقاط مختلف کشور تاکنون ارائه شده و شامل یک میدان مستطیلی شکل با الهام از میدان نقش جهان اصفهان است که همه نیازهای مربوط از قیبل سالن اجتماعات، کتابخانه، زائرسرا و … در آن پیش بینی شده است.
وی  یادآور شد: در جلسه بعدی هیئت امنا، مواردی از قبیل هزینه اجرای طرح، زمانبندی و پیمانکار آن نیز مشخص می شود.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود از شروع طرح آینه کاری حرم امامزاده عبدالله بافق خبر داد و گفت: این طرح توسط استاد میرزا منصور احمدی طراح و سازنده مقبره میرزا کوچک خان جنگلی و سنگ کار حرم مطهر امام حسین (ع) انجام می ‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق افزود: کار رواق دارالسلام با کمک یکی از خیران بافقی به کمک یک گروه 20 نفره با طراحی اسلیمی و کاشیکاری خط ثلث به مدت چهار ماه انجام می شود.

وی بیان داشت: کار کاشیکاری و آیینه کاری رواق شهدا هم با همکاری بنیاد شهید شهرستان بافق در دست اقدام است


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
آشنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 مرداد 1391 - 2:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باید از تلاشهای هیئت امنا که همگی دلسوزند قدردانی می نماییم به امید پیشرفت های بیشتر

You cannot copy content of this page