اجرای طرح گندله سازی بافق با موانع جدی روبرو است/صادرات سنگ اهن 54 دلاری اشتباه است

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 28 اردیبهشت 1395

::طرح گندله سازی 5 میلیون تنی فولاد بافق با موانع مشکلات جدی منطقه ایی با کندی پیش می رود.

سید محمد ابویی نایب رییس فولاد بافق و صاحب 60 درصدی این مجتمع در گفت وگوی اختصاصی با معدن 24 گفت:طراحی و ساخت گندله سازی بافق از سال 91 شروع شد دربخش طراحی و مهندسی تا کنون 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.و 60 درصد این طرح با سرمایه شخصی و 40 درصد با مشارکت بانک ملت در حال اجراست و شرکت فنلاندی اتوتک مجری احداث ان است.
وی گفت:طبق برنامه این طرح باید طی 24 ماه راه اندازی شود ولی متاسفانه به دلیل برخی موانع زمان دقیق بهره برداری ان مشخص نیست.
ابویی افزود:طرح فولاد بافق جز 8 طرح استانی بود که با هدف فقر زدایی در منطقه و با توجه به وجود ذخایر عظیم سنگ اهن و ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش فولاد احداث شد.
وی گفت:هدف از اجرای این طرح تولید یک میلیون تن فولاد بود و طبق تعهدی که به ایمیدرو داده ایم ظرفیت فولادسازی را باید به 3 میلیون تن و گندله سازی را به 5 میلیون تن از معادن سنگ اهن جوار کارخانه برسانیم.
ابویی تصریح کرد:خط نورد این واحد در اسفند سال گذشته توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید و واحد برق نخلستان با ظرفیت 170 مگاوات بطور رسمی را ه اندازی شد.
نایب رییس فولاد بابق افزود: بخش گندله سازی فولاد بافق توسط شرکت اتوتک انجام می شود. و طبق توافق با ایمیدروو د ستور وزیر صنعت،معدن و تجارت مواد اولیه از سنگ اهن های بافق تامین می شود.
وی گفت:سال گذشته حجم زیادی سنگ اهن صادر و متاسفانه مقدار زیادی گندله وارد کشور شد که این نشانگر یک کار غیر کارشناسی در کشور است.
ابویی با انتقاد از صادرات سنگ اهن گفت:با توجه به ذخایر عظیم سنگ اهن در ایران کمترین ارزش افزوده را در این بخش ایجاد کردیم در صورتیکه دولت نباید اجازه صادرات یک گرم سنگ اهن را صادر کند.
وی تصریح کرد:در حال هزینه حمل سنگ اهن در کشور 20 دلار،استخراج 8 دلار و هزینه انتقال ان به چین 13 دلار است این در شرایطی است قیمت این کالا در چین54 دلار است بنابراین صادرات این کالا خدمت به اکشور و هنر نیست.
ابویی گفت:سنگ اهن های کشور باید با تبدیل به گندله سازی در داخل فراوری شود صادرات ان اشتباه است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 2:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وای از دلالی در صنعت فولاد خدا به داد دلت برس آقای ابویی

You cannot copy content of this page