یک کتاب و نویسنده بافقی(کتاب بیست و هفتم: گردشگری مذهبی در یزد- معرفی امام زاده ها و بقاع)

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 30 اردیبهشت 1395

 

bafghbook27نام کتاب: گردشگری مذهبی در یزد- معرفی امام زاده ها و بقاع

پدیدآورنگان: سید علی اکبر خدایی، سید محمد طباطبایی بافقی، فاطمه اسلامی، مژگان ملک زاده بافقی

ناشر: ناقوس فرهنگ یزد

سال چاپ: 1392

شمارگان: 1000 جلد

تعداد صفحات: 246صفحه

در بخشی از سخن ناشر این کتاب آمده است:

پرداختن به امر نیک معرفی و توصیف اماکن مقدسه، شخصیت و کرامات امام زادگان، سادات و علمای نیک کردار، عملی نیک و مرضی خداوند و حتی مورد ستایش مردمان ولایتمدار و دوستدار علم و دین به حساب می آید. آنچه عزیزان نویسنده این کتاب انجام داده اند، الحق و النصاف جزء بهترین اعمال، آن هم در حیطه مقدس و پسندیده نویسندگی و کتابت است که اگرچه کاری منحصر به فرد تلقی نمی شود،

در قستی از مقدمه کتاب آورده شده است:

مطالب و تصاویر گویایی که در این کتاب آمده و چارچوب بحث این کتاب را تشکیل داده است، بازگو کننده تاریخچه و شرح حال امام زادگان، سادات کرام و علمای دیار دارالعباده و دارالعلم یزد است. پیشاپیش ضمن عرض ادب و احترام به ارواح مطهر آن رفتگان با کرامت، عزیزان خواننده را به محیط خواندنی این کتاب با ارزش دعوت می نماییم.

نوسندگان در این کتاب 41 امام زاده و بقعه در یزد را آورده اند. امام زاده سید جعفر، امام زاده جعفر، سید صحرا، شاهزاده فاضل، بقعه سید گل سرخ، شاه سید رضا، سید گل زرد، سید قوام الدین، بقعه سید فتح الرضا، آخوند کرباسی، مجموع نقشین، پیر علم، سید گل مشکیجه، بقعه میر خضرشاه، سادات قل هواللهی، سید نصرالدین، سید شمس الدین، شیح حسن فهادان، آمنه خاتون و … د این کتاب معرفی گردیده اند.

سید محمد طباطبایی بافقی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page