گفتگویی خواندنی درباره ظهور

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 1 خرداد 1395
تمام مردم دنیا آرزوی رسیدن روزهای خوب را در سر می پرورانند. آرزوی پایان یافتن سختی و مشقت تا صبح امید بدمد.
آرزوی اینکه زندگی به تمام معنا روی خوش و سپیدش را به مردم عالم نشان دهد. در دعاها و خواسته های خود از خدای تبارک و تعالی خواسته ایم تا به دیدار رویش نائل شویم. و قبل از آنکه ملک الموت جان را بگیرد برای یکبارهم که شده چشمانمان به جمال رویش منور شود.
گاه به انتظار نشسته و برای آمدنش دست به دعا برده ایم.
مهدی فاطمه خواهد آمد و امید داریم در هنگام ظهورش از کسانی باشیم که بتوانیم با سرافرازی به چشمان زیبایش چشم بدوزیم.
به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز تولد صاحب عالم امام زمان (عج) گزارش را برای خوانندگان مبنی بر اینکه راههای زمینه سازی ظهور امام زمان چیست تهیه نموده ایم. و به همین منظورخبرنگار «بافق فردا» به سراغ اساتید حوزوی و یکی ازفرهنگیان شهرستان رفت و در این زمینه با آنان به گفتگو نشست.
811729965_19547_13353502887749400860
حسین عسکریان مشاور اداره آموزش و پرورش، جانباز و آزاده سرافرازهشت سال دفاع مقدس در این رابطه چنین می گوید: ظهور حضرت حجت، مانند وقوع قیامت به اراده خداوند است و انسان ها خواه دوست آن حضرت باشند یا دشمن، هیچ نقشی در آن ندارند؛ باید نظاره گر بود تا اراده الهی بدان تعلق بگیرد.
وی ادامه می دهد: بنابراین انسان جز انتظار تکوینی هیچ نقشی ندارد. همانند کسی که مسافری دارد و نمی داند کجاست، باید به حکم تکوین چشم به راه باشد تا وصل محقق شود؛ زیرا مطابق اراده و مشیت مطلق الهی، انسان در این زمینه مسلوب الاختیار است، و کاری از وی ساخته نیست. نه قادر است اراده خدا را تغییر دهد و نه می تواند در برابر خواست خدا اراده ای داشته باشد .
عسکریان با بیان این که عامل اصلی ظهور امام زمان اراده ی الهی است تصریح می کند: عامل اصلی ظهور امام زمان علیه السلام «اراده ی الهی» می باشد ولی آنچه که انسانها به عنوان زمینه سازی ظهور، می توانند انجام دهند ازبین بردن زمینه هایی است که موجب غیبت آن حضرت شده و ایجاد آمادگی در خودشان می باشد؛ و این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده آنهاست به ویژه تکالیف زمان غیبت مثل: انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی بدست می آید. البته این آمادگی باید متناسب با پذیرش حکومت جهانی باشد، یعنی عمومیت داشته و گسترده باشد و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشند.پس آمادگی مردم از علل و عوامل مهم ظهور می باشد. یعنی عموم مردم خواستار باشند .
وی می افزاید:”اگر خداوند به شیعیان ما توفیق همدلى در وفاى به عهدى که بر ایشان است عنایت مى‏فرمود: مبارکى دیدار ما براى ایشان به تأخیر نمى‏افتاد و در سعادت مشاهده ما با معرفتى شایسته و درست شتاب مى‏شد. و چیزى ما را از ایشان محبوس نکرده است مگر اعمال ناخوشایند و ناپسندى است که از آن‏ها به ما مى‏رسد”. پس همدلى شیعیان در وفاى به عهد آن حضرت مى‏تواند عاملى براى تعجیل در ظهور باشد . علاوه بر این مطالب باید توجه داشت که مردم در عصر غیبت، افزون بر تکالیف عمومى، در خصوص مسأله غیبت وظایفى بر دوش دارند که با انجام آنها ضمن وصول به اجر و ثواب، گام‏هایى نیز در زمینه ظهور برخواهند داشت،
در روایتى امام رضا علیه‏السلام مى‏فرماید:
چه قدر نیکو است صبر و انتظار فرج. در روایتى از پیامبر صلى‏الله و‏ علیه ‏و‏آله مى‏خوانیم که فرمود: برترین اعمال امت من انتظار فرج است.
814410625_20142_8958572542475385273
در ادامه مریم تفکری مدیر حوزه الزهرا (س) بافق در ارتباط با بهترین راههای زمینه سازی ظهورامام زمان (عج) می گوید: یکی از بهترین راههای زمینه سازی ظهور آقا ترک گناه است. در حال حاضر گناه در جامعه ما باعث تاخیر در ظهور شده است. هر کسی به نوبه خود در هر جایگاهی است می بایست از گناه کردن اجتناب نماید.
تفکری تصریح می کند: گاهی انسان فکر می کند گناهی که از او سر می زند کوچک است. اما لذت و شیرینی گناه عاملی خواهد بود که انسان دست به گناهان کبیره بزند.
وی می افزاید: گاهی اوقات با رفتارهای که در طول شبانه روز انجام می دهیم باعث آزردگی و رنجش خاطر اقا می شویم. غافل از آنکه ایشان برای رفع دردها و رنجش های ما دعا می کند.
مدیر حوزه الزهرا(س) ادامه می دهد: یار و همراه امام بودن سخت نیست. چرا که به فرموده مرحوم آیت الله بهجت کافی است بر انجام واجبات اصرار داشته و محرمات را ترک نماییم.
وی با بیان اینکه مردم جامعه به ظهور آقا واقف هستند یادآور می شود:مردم به ظهور آقا آگاه هستند می دانند نجات دهنده بشریت خواهد آمد. اما لذت انجام برخی اعمال حرام باعث غفلت می شود. جهان منتظر است اما مردم به اعتقاد کامل در خصوص امام و ظهور ایشان نرسیده اند.
814420696_18352_363956867725981520 (1)
زهرا زارعی مسئول تبلیغی حوزه الزهرا (س) بهترین راه زمینه سازی را تهذیب نفس می داند و اظهار می دارد: باید از خود شروع کرد و با انقلاب درون باعث به وجود آمدن انقلاب جامعه و تهذیب نفس شد.
وی می گوید: همرنگ جماعت شدن کاری ناپسند است. گاهی اوقات تا خود را نسازیم نمی توانیم جامعه را هدایت نماییم. و نتیجه آن مهدویت، انحرافات و امام زمان دروغین است.
مسئول تبلیغی حوزه الزهرا (س) ادامه می دهد: عدم آگاهی باعث کمرنگ شدن اعتقادات ما توسط دشمن شده است. دشمن ذره ذره اعتقادات ما را از بین می برد. در حالی که مهدویت را قبول داریم اما اطلاعاتی در زمینه اعتقادی نداریم. درست است که تکنولوژی پیشرفته کرده اما علم ما همچنان در حالت رکورد بسر می برد. و در مقابل علم جهل است و نشانه جهل جنگ است. وهنوز جوامع دچار جهل هستند چرا که جنگ دارند.
وی می افزاید: برای مقابله با حربه دشمن، گروهها از جمله وهابیت باید اطلاعات و آگاهی مردم جامعه را افزایش داد و این امر میسر نخواهد شد مگر آنکه خود افراد جامعه تمایل به دانستن و پیدا کردن علم و آگاهی داشته باشند.
زارعی با بیان اینکه یکی ازمراحل ظهور ایجاد وحدت است یادآور می شود: یکی ازعواملی که جامعه را به چالش می کشاند این است که وحدت و عدالت پذیری در جامعه آنطور که باید هنوز جا نیفتاده است. ظهور آقا با احساس عدالت پذیری در تمام مردم و اعلام نیاز میسر می شود. غیبت آنقدر طولانی خواهد شد تا تمامی جامعه تشنه عدالت شود.
وی می گوید: طبق مستندات یکی از نشانه های ظهور رواج ظلم در جامعه است. اما نمی توان به وضوح این موضوع را اعلام کرد که در حال حاضر جامعه برای ظهور امام زمان (عج) آمادگی دارد یانه.
زهرا زارعی بیان می کند: امیدواریم با کسب آگاهی و پرهیز از گناه بتوانیم گامی در راه رسیدن ظهور صاحب الزمان برداریم.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
بلال حبشی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 خرداد 1395 - 9:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یعنی من شیفته ادبیات اقای عسکریان هستم… تحصیلات و سطح دانش ایشون مثال زدنی است

You cannot copy content of this page