ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۱۲ هزار نفر بصورت مسقیم و غیر مستقیم در مجتمع فولاد بافق

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
دوشنبه - 10 خرداد 1395

در نشست خبری اصحاب رسانه استان عنوان شد:
ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۱۲ هزار نفر بصورت مسقیم و غیر مستقیم در مجتمع فولاد بافق
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق گفت: برای بیش از ۱۲ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است. و هم اکنون ۳۰۰ نفر شاغل در مجموعه فولاد بافق فعالیت دارند که تا ۴۰ ماه آینده به شرط تامین منابع مالی تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالز‌ایی مستقیم و ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود.
سیدمحسن ابویی مدیرعامل مجتمع فولاد بافق ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: رزمندگان جبهه و جنگ که روزی از کیان مملکت دفاع کرده اند امروز در سنگر تولید و صنعت مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است تصریح کرد: تلاش نموده ایم تا اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق اضافه کرد: خام‌فروشی دغدغه اصلی مملکت است باید به کالا تبدیل شود.
وی بیان کرد: مجموعه فولاد بافق در 450 هکتار زمین احداث شده است. و مجموعه فولاد بافق شامل کارخانه گندله ‌سازی برای تولید 5 میلیون تن گندله، کارخانه فولاد ریخته‌گری با ظرفیت 5 میلیون تن، مجموعه انباشت و برداشت و واگن برگردان با ظرفیت 5 میلیون تن، کارخانه احیای با ظرفیت 8 هزارتن، کارخانه نورد با ظرفیت 550 هزار تن، کارخانه نورد مجدد با ظرفیت 550 هزار تن، کارخانه آهک‌سازی 120 هزار تن در سال و مجموعه تفصیه آب، برق و گاز است.
ابویی با بیان این که در حال حاضر 300 نفر شاغل در مجموعه فولاد بافق مشغول به کار هستند یادآور شد : تا 40 ماه آینده تعداد 2 هزار و 200 نفر اشتغالزایی مستقیم و 10 هزار نفر اشتغالز‌ایی غیرمستقیم در مجموعه فولاد بافق ایجاد می‌شود.
وی عنوان کرد: کارخانه نورد میلگرد فولاد بافق با ظرفیت 550 هزار تن در سال است و این کارخانه با اعتباری بیش از 460 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
سید محسن ابویی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 180 دستگاه تریلی ورودی و خروجی این مجموعه است .امیدواریم این مجموعه در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری بیشتر برسد.
وی در رابطه با تجهیزات مجتمع فولاد بافق گفت: تجهیزاتی خریداری شده است که کم ‌ترین آلایندگی را داشته باشد. و نیروهای این مجموعه در برنامه‌های آموزشی شامل کلاس زبان و الکترونیک شرکت کرده اند.
مدیر عامل مجتمع فولاد بافق اظهار داشت: زمان برای ما حیاتی است. امید داریم هر چه سریعتر تسهیلات مالی به این مجموعه اختصاص داده شود. و با همکاری بانک ملت در این مجموعه پروژه بزرگ صنعتی را به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل مجتمع فولاد بافق با بیان اینکه هدف ما از راه‌اندازی مجموعه فولاد بافق تنها تولید نیست بلکه فرهنگ‌ سازی نیز می باشد بیان کرد: در این مجموعه در کنار هر پیشکسوتی ما 3 نخبه جوان داریم و مهندسین ما از با سابقه ‌ترین افراد در جایگاه خود هستند.
سید محسن ابویی در رابطه با تامین خوراک کارخانه ۵ میلیون تنی گندله گفت: ما در بهشت معادن کشور قرار داریم و جای هیچ گونه نگرانی از نظر خوراک و ذخایر معادن وجود ندارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
حمید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 خرداد 1395 - 9:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

الحمدالله

You cannot copy content of this page