در سالهای اخیر آموزش و پرورش بافق شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
سه‌شنبه - 24 مرداد 1391
آینده نوجوانان و مملکت ما به یادگیری فراگیر و مفهومی علوم مختلف از سوی آنهاست؛ که با هوشمند سازی مدارس، سهولت تحقق این امر امکان می پذیرد و ایجاد چنین فضایی در مدارس مستلزم تقبل هزینه های سنگینی است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار بافق نیوز از فعالیت های انجام شده در حوزه عمرانی سخن به میان آورد و گفت : در سال ۱۳۹۰ فعالیت های عمرانی نسبتاً زیادی در سطح شهرستان صورت گرفته که می توان از اهم آنها به افتتاح مدارس شهید صدر و نبوت مبارکه ، همچنین مدرسه غدیر واقع در منطقه مسکن مهر ، ساخت نمازخانه دبیرستان استقلال ، اردوگاه شهید مطهری، اجرای ایزوگام در برخی از مدارس ، راه اندازی چهار مدرسه جدید که باعث خارج کردن سه مدرسه از شیفت شده است؛ اشاره ای داشت.
تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی چند مدرسه نیز از عمده فعالیت های عمرانی سال گذشته آموزش و پرورش ناحیه بافق به حساب می آید.
خواجه ای با اشاره به افتتاح اولین مدرسه تمام خیّری در شهرستان بافق، عنوان کرد: قبلا تمام کمک های یک خیّر تنها صرف تجهیز بخشی از یک آموزشگاه می شد این در حالیست که در شهرستان های دیگر تا به حال چندین مدرسه تمام خیری  تاسیس شده است.
وی با دعوت از خیّرین برای کمک رسانی بیشتر در امر ایجاد مراکز علمی جدید و یا تجهیز آنها به نحو احسن، خاطر نشان کرد: آینده نوجوانان و مملکت ما به یادگیری فراگیر و مفهومی علوم مختلف از سوی آنهاست؛ که با هوشمند سازی مدارس، سهولت تحقق این امر امکان می پذیرد و ایجاد چنین فضایی در مدارس مستلزم تقبل هزینه های سنگینی است؛ که امیدواریم ادارات و سازمانها و همچنین مردم خیّر ما را یاری کنند.
رئیس آموزش و پرورش بافق چند تن از خیرین را از قبیل: ابراهیمی ، خادمیان ، فلاح و … به نیکی یاد کرد و با معرفی پروژه های در دست ساخت  و گزارش پیشرفت کار برخی از آنان که توسط خیّرین بنا می شوند؛ تاکید کرد : همه باید در تلاش باشیم که فرهنگ مدرسه سازی در مردم متدین شهرستان بیشتر از قبل شود.
محمود خواجه ای اقدامات آموزشی انجام شده ، شکستن برترین رتبه قبولی در کنکور سراسری، که امسال رخداد  و جهش های علمی صورت گرفته دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در سطح استان را نتیجه زحمات بی شائبه معلمان و کادر آموزشی دانست و از آنان تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه وی اخذ مجوز دبیرستان نمونه پسرانه امام رضا (علیه السلام) را باعث افتخار دانسته و از کسب رتبه هفتمی این مرکز در بین کلیه مدارس متوسطه تیزهوشان، نمونه ، غیر انتفاعی و عادی استان یزد و کسب رتبه اول علمی توسط دانش آموز برزگری ابراز خرسندی نمود.
نظام آموزشی جدید ”شش – سه – سه” عنوانی بود که خواجه ای به آن اشاره ای داشت و با بیان تجهیز کردن فضای مدارس به کلاسهای بیشتر و برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت دبیران پایه های دوم و ششم ابتدایی ، آمادگی مجموعه خود را برای اعمال این تغییرات اعلام نمود.
وی با اشاره به کسب مجوز احداث ۱۲ مجتمع آموزشی، بیان کرد: این مقدار بالغ بر ۲۵ درصد سهمیه مجتمع های آموزشی شهری در استان بوده است که حائز اهمیت می باشد.
در ادامه رئیس آموزش و پرورش بافق به بحث ارتقاء رتبه های کسب شده در مسابقات فرهنگی ، هنری دانش آموزی استانی پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۵ تنها ۴ رتبه استانی توسط دانش آموزان بافقی کسب شده بود؛ که این رقم با زحمات کادر پرورشی و خودباوری دانش آموزان به ۱۲۰ رتبه استانی و حتی کسب چندین رتبه کشوری مبدل شده است.
خواجه ای برای پیشرفت علمی و آموزشی محصلین، علاوه بر رغبت و میل باطنی خود آنها از مثلثی با سه ضلع ”خانه – مدرسه – اجتماع” یاد کرد و تمامی آنها را با اهمیت برشمرد و خواستار این شد تا در خانواده اهتمام بیشتری به تحصیل نوجوان صورت گیرد.
وی افزود: ما از اردیبهشت امسال برای کنکوری های سال ۱۳۹۲ برنامه ریزی کرده ایم ولی با توجه به امکانات مناسبی هم که فراهم می باشد؛ باز دانش پژوهان و خانواده های ایشان قدر لحظات را نمی دانند.
در ادامه در زمینه ورزشی از کسب ۱۷۰ رتبه دانش آموزی در استان صحبت شد. بازسازی و مرمت کلوپ ورزشی نیز از جمله اقداماتی می باشد که در خصوص ورزش دانش آموزان صورت گرفته است.
خواجه ای ایجاد هماهنگی بین حوزه علمیه و اداره آموزش و پرورش را موجب این دانست که در ۹۰ درصد مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه ، از ائمه جماعات روحانی و طلبه فیض برده شود که این را باعث گسترش نشاط معنوی دانش آموزان دانست.
افتتاح کانون بازنشستگان در سال تحصیلی گذشته به همراه تعیین کادر هیئت مدیره آن، آخرین عناوینی بود که از زبان خواجه ای، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق شنیده شد.
در ادامه خبرنگار بافق نیوز، مصاحبه با وی را با چند سوال از ایشان خاتمه داد.
در جواب سوالی مبنی بر اینکه ”آیا آموزش و پرورش کمبودی دارد یا خیر؟!” خواجه ای اظهار کرد: به جز در بحث نیاز دبیر در یکی دو مورد از دروس تخصصی مقطع متوسطه، با کمبود فضای آموزشی نیز مواجه هستیم


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 9:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تشکر می کنیم

صادق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 3:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای خواجه ای چه پیشرفت چشمگیری افت قبولی پسران نسبت به دختران یا برخورد های سلیقه ای وغیر کارشناسی شمارا بخدا حالا دیگه بیائید خصوصا در این ماه مبارک واقعیتها را بگوئید وراه رضای خدا کار کنیم

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 28 مرداد 1391 - 5:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام رتبه هاي برتر كنكور را معرفي كند

رتبه هاي برتر كشوري در زمينه علمي وهنري را هم معرف كند
**** بافقي ها از قديم پولها شون راتو خمره قايم مي كردن وخرج تحصيل بچه هاشون نمي كردن****
***حالا هم پولاشون را تو بانك فلان وفلان سپرده ميكنن و باز از كار علمي وتربيتي فرار مي كنن خرج درس خوندن بچه نمي كنن**
اگر از خواب بيدار ميشدن و 4يا 5 سال پول خرج ميكردن و بچه رابه دانشگاه خوب مي فرسيدن دكتر ومهندس با سواد تو شهر زياد ميشد واينفدر مشكلات نداشتيم*
تو ميبد واردكان فوق تخصص از اسمون وزمين مي باره تو بافق يكي متخصص هم به زور پيدا ميشه

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 28 مرداد 1391 - 9:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفانه در این اداره فقط خود رای حاکم است انتخاب ها وبرکناریهاو….ایا باید اینگونه باشد ؟از مسئولین استان وامام جمعه و فرماندار شهرستان خواهش داریم بررسی نموده واگر واقعیت داره یک فکر اساسی بکنند چون اینده شهرمون همین دانش اموزان بیگناه هستند وجدا از آن امکان خانه نشینی دبیران و کارمندان با تجربه وجود داره

You cannot copy content of this page