حکم شلاق برای کارگران زیرسوال بردن کرامت انسانیست

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
شنبه - 19 تیر 1395

یکی از اعضای کارگروه فرهنگی با بیان اینکه صدور حکم شلاق برای کارگر در هر کجای دنیا حکمی غیر متمدنانه است گفت: اگر فضاهای مجازی رصد شود پیامها و کاریکاتورهای زیادی در رابطه با صدور حکم شلاق برای کارگران معترض صادر شده که پذیرفتن آن خیلی سخت و دشوار است.
به گزارش بافق فردا؛دکتر حسین ارجمند درشانزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با موضوع «بررسی پروژه های صنعتی – معدنی و بهداشت و درمان» شهرستان که با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی در محل هتل علمدار برگزار شد اظهار داشت: پذیرفتن صدور حکم شلاق برای یک کارگر در هر جای کشور و دنیا خیلی سخت و سنگین است.
وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد اگراعتراضات سیصد روز هم طول بکشد اجازه نمی دهیم یک مو از سر کارگر کم شود
ارجمند خطاب به نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتقاد کردن در کشور ما کاری دشوار است و گاهی اوقات برای منتقد تبعات سنگینی دارد چون گفته می شود که در کشور ما آزادی بیان وجود دارد اما آزادی پس از بیان وجودندارد.
واز ان جایی که شعار انتخاباتی خود شما این بوده است که انسان باید بدون ترس و واهمه و لکنت زبان در برابر حاکمان حرف بزند و نقاط ضعف را ارائه دهد بنابراین بهتر است این حرف را ما در عمل هم نهادینه کنیم تا افراد بتوانند بدون ترس و واهمه از مسئولان انتقاد کنند.
وی تصریح کرد: انتقادی که در این رابطه وجود دارد این است که چرا در مورد حکم شلاق کارگران بازداشتی شرکت سنگ آهن مرکزی موضع قاطعانه از طرف نماینده انجام نشددر حالی که انتظار جامعه این بود که موضعی قاطع گرفته شود چون شما بیشتر به عنوان نماینده کارگران شناخته می شدید.
حسین ارجمند با اشاره به این موضوع که توقع مردم و جامعه از مسئولان شجاعت و صلابت آنان است یادآور شد:موضع گیری شما نباید صرفا به خاطر کارگران بافقی باشد بلکه شما باید بدلیل زیر سوال رفتن ارزش هاوکرامت و شرافت انسانی موضع گیری می کردید وازشما می خواهیم که با همان قاطعیت، صلابت و شجاعتی که در شما وجوددارد این مسیر را طی کنید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
کارگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 19 تیر 1395 - 1:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از دکتر ارجمند بابت صحبتهاشون،جناب آقای دکتر این حکم فقط بخاطر این داده شده که دیگر کسی جرات نکند حرف بزند وگرنه خوردن شلاق اونم بخاطر شهر و مردم که باعث افتخاره اون قسمت از حکم که تعلیقی است مد نظر آقایون قرار گرفته تا کسی دیگه صحبتی نکنه

یکی از بازداشتیها این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 19 تیر 1395 - 1:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای دکتر ارجمند ،از حمایتی که از کارگران بازداشتی سنگ آهن بافق و کارگران ایران کردید ،از شما تشکر می کنم
کاش مسئولان پر ادعا یاد می گرفتند
باز هم از شما تشکر می کنم
موفق و پیروز باشید

You cannot copy content of this page