تاسيس دهياري ها ، نقطه عطفي را در مديريت روستاها رقم زد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 21 تیر 1395

فرماندار بافق :
تاسيس دهياري ها ، نقطه عطفي را در مديريت روستاها رقم زد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ آيين تجليل از دهياران بخش مركزي با حضور فرماندار ، بخشدار مركزي و دبير كانون كارآفريني استان يزد در سالن اجتماعات فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين مراسم با اشاره به نقش دهياران در توسعه پايداري روستاي ها گفت : يكي از اهداف اساسي و سياستهاي كلي دولت توسعه پايدار روستاها مي باشد كه دهياران نقس بسزايي در به ثمر رسيدن اين هدف دارند.

سيد مهدي طلايي مقدم تاسيس دهياريها در روستاها را نقطه عطفي در مديريت روستا عنوان كرد و يادآورشد: دهياران و اعضاي شوراي اسلامي روستاها مي توانند با سياست گذاري، مديريت و اجراي برنامه هاي مختلف آموزشي، توسعه زيرساخت هاي لازم، کمک به جذب منابع مالي در توسعه کارآفريني در روستاها نقش اساسي ايفا کنند و زمينه را براي توسعه کارآفريني روستايي فراهم آورند.

وي با تاكيد بر اينكه بودجه دهياري به نوعي برنامه اجرايي روستا به حساب مي آيد گفت : دهياران وظيفه دارند در بحث بودجه و اعتبارات دقت لازم را داشته باشند و نظارت كافي و دقيق را در هزينه كردن بودجه اعمال نمايند.

فرماندار بافق كار آفريني در روستاها را يكي از راههاي توسعه پايدار روستا خواند و تصريح كرد : دهياران با توجه به ظرفيت و پتانسيل هاي روستا و منطقه سرمايه گذاري كرده و با خلق طرح و برنامه كارآفريني و اشتغال پايدار را در روستاها رقم بزنند.

طلائي مقدم با اشاره به محورهاي پنج گانه سند توسعه شهرستان بافق گفت : دهياران مي توانند با توجه به محورهاي سند توسعه بافق با كمترين هزينه و اعتبار در راه احداث و راه اندازي كارگاههاي توليدي گام برداشته و خدمات رسان صنايع بزرگ و تبديلي شهرستان و منطقه باشند.

در ادامه اين نشست دبير كانون كارآفريني استان يزد به نقش دهياران در توسعه كارآفريني روستايي اشاره كرد و گفت : دهياران مي توانند با تشويق و ترغيب روستاييان و ارائه طرح و برنامه مناسب شاهد رونق اقتصادي روستاها شوند.

هادي هزار خاني با تشريح برخي از طرح هاي زودبازده و كم هزينه خطاب به دهياران گفت : طرح و ايده اي موفق است كه با كمترين هزينه شاهد بيشترين بهره وري همراه با مشاركت همگاني روستاييان باشد.

در پايان از خدمات و زحمات يكساله دهياران بخش مركزي شهرستان بافق با اهدا لوح و هديه تقدير شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page