برگزاری جشنواره تابستانی بافق در آستانه دهه ولايت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 27 تیر 1395

شهردار بافق گفت: درجلسه ای با حضور صاحبنظران، راهکارهای برگزاری جشنوراه تابستانی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری بافق، سید علی نوروززاده با تاکید بر نگاه بنیادین و تغییرات متفاوت در برگزاری جشنوراه تابستانی نسبت به جشنواره قبلی بیان کرد: برگزاری جشنواره ها باعث ارتباط عاطفی بیشتر بین شهروندان و شهرداری می شود و هرچه این ارتباط و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم بیشتر باشد قطعا بستر خدمات رسانی و اجرای سایر پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری بهتر فراهم می شود.
وی به حسن همجواری شهر بافق با چند استان از جمله کرمان اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا علاوه بر مردم استان یزد گردشگران شهرهای همجوار نیز از جشنواره های این شهر دیدن کنند.
شهردار بافق جشنواره نوروزی را در مجموعه آبشار این شهر خوب و مردم پسند توصیف و ابراز امیدواری کرد: با ارائه جذاب و پیش نهادهای مطلوب از سوی صاحبنظران عرصه گردشگری و اجرای آنها می توانیم جشنواره تابستانی را باشکوهتر برگزار کنیم.
نوروززاده گفت: امیدواریم با توجه به رایزنی ها و اعلام آمادگی و همکاری سایر نهاد ها، ارگانها و خصوصا” بخش خصوصی از جمله کمپ های گردشگری در خصوص برگزاری فراگیر جشنواره تابستانی بافق در سطح شهرستان علاوه بر ایجاد شادابی بین شهروندان و گردشگران گام مناسبی در جهت معرفی شهرستان و توسعه گردشگری بافق برداریم.
مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری بافق هم در این کارگروه گفت: برای جلب نظر و حضور و مشارکت بیشتر مردم در جشنواره تابستانی، در بخش مجموعه آبشار بافق جشنواره مجسمه های شنی،مسابقات خانوادگی، دعوت از هنرمندان بنام عرصه موسیقی و طنزپردازی، اجرای برنامه های شاد و متنوع، برگزاری جشنواره عکس شهروندی، بازی های محلی و پخت غذاهای بومی را برنامه ریزی کردیم تا جشنواره تابستانی امسال در مجموعه آبشار بافق خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را در اذهان عمومی جاودانه کند.
محمد صادقی یکی از فعالان عرصه گردشگری نیز در این جلسه بافق را از شهرهایی با جلوه های ویژه و برند خاص خود عنوان کرد و گفت: سلیقه مردم جهان از سال 2013 میلادی تغییر کرده و بیشتر به سمت و سوی برگزاری جشنواره جهت جذب توریست و برقراری محیطی شاد ومفرح برای شهروندان می روند.
وی افرزود با توانمندی و علاقه ای که در کارکنان شهرداری بویژه شهردار بافق وجود دارد برگزاری جشنواره های متعدد با برند سازی با محوریت وحشی بافقی و نخلستانهای شهرستان می تواند نام این شهر را در سطح ملی نام آشنا و پرآوزاه کند.
این کارشناس گردشگری تاکید کرد: وجه تسمیه بافق، آداب رسوم ، احیاء سنت ها ، علاقمندی مردم به نوع غذا، پوشش محلی ، مشاهیر و مفاخر شهرستان به عنوان برند قابل توجه شهر، در جشنواره تابستانی مطرح و ارائه شود تا جذابیت این جشنواره را مضاعف کند .
وی با بیان اینکه گردشگری تجربه تفاوت ها است افزود: مر دم به جاهایی سفر می کنند که چیزهای جدید و متفاوت ببینند. بنابراین آداب و رسوم گذشته گان و بازخوانی و ارائه سنت های مردم از برنامه هایی است که نسل جوان و نوجوان علاقه زیادی به تماشا و آگاهی از آنها نشان می دهند.
شاین ذکر است جشنواره تابستانی شهرداری بافق در نیمه دوم شهریور سال جاری در آستانه دهه ولایت برگزار خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page