راهم را خودم ساختم/ در بافق به المپیاد اهمیتی داده نمی شود

دسته: عمومی
۱۰ دیدگاه
یکشنبه - 3 مرداد 1395

راهم را خودم ساختم/ در بافق به المپیاد اهمیتی داده نمی شود

نخبه بافقی با بیان اینکه در مسیر موفقیت و پیشرفت من ناهمواری های بسیار زیادی وجود داشته است گفت: با اراده و حمایت والدینم توانستم در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشم.

مریم دهقانزاده بافقی شب گذشته در مراسم نشست کارگروه فرهنگی آموزشی مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق که به منظور تجلیل از وی برگزار شد ضمن تشکر از زحمات و تلاش های والدینش بیان کرد: خداوند فرصتی را در اختیار من گذاشت تا بتوانم برای پیشرفت به خودباوری برسم.

وی با بیان اینکه ریاضی درسی شیرین و دوست داشتنی است افزود: باید با ریاضی دوست شد و آن را به عنوان یک دوست خوب پذیرفت تا بتوان به لذت یادگیری آن رسید.

نخبه بافقی با اشاره به روند طی شده تا رسیدن به المپیاد جهانی عنوان کرد: در دو مرحله آزمون انتخابی که مرحله اول در بافق و مرحله دوم در تهران برگزار شد شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شدم.

دهقانزاده ادامه داد: وضعیت و امکانات من در مقایسه با دانش آموزان دیگر شهرهای کشور مناسب نبود اما به حول و قوه خداوند موفقیت در شرایطی سخت و دشوار مهیا شد.

وی تصریح کرد: بدون هیچ کتاب، استاد و امکاناتی موفق شده و توانستم باور کنم که یک بافقی و دانش آموز شهرستانی می تواند به مراحل عالی دست یابد.

دانش آموز نخبه بافقی با بیان اینکه تیم ایران یکی از بهترین تیم های اعزامی این دوره بود متذکر شد: کشور ما از نظر کسب مدال و دیپلم افتخار در مقایسه با دیگر کشورها از وضعیت خوبی برخوردار بود.

مریم دهقانزاده با ابراز گلایه مندی از عدم توجه به موضوع المپیاد در استان یزد بویژه شهرستان بافق اظهار داشت: متاسفانه در شهر ما به بحث کنکور اهمیت بیشتری می دهند و ترغیب و تشویقی برای دانش آموزان به منظور شناخت و حضور در المپیاد انجام نمی شود.

نخبه بافقی تصریح کرد: توهین است که بگویند علاقه تو مهم نیست و نخواهند که تو را در شرایط سخت باور کنند.

وی گفت: برخی اساتید با واژه المپیاد آشنا نیستند و این برای یک شهری که مرکز فرهنگ و علم است یک ضعف می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
دانش آموز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 مرداد 1395 - 11:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست عزیزم خانم دهقانزاده درست میگن حتی مدیران مدارس پیگیر المپیاد نیستن فقط خانم فتاحی مدیر دبیرستان صدرا که پیگیر هستند ودو ساله که دو دانش آموز این دبیرستان به مرحله المپیاد ادبی کشوری میرن. جا داره که از زحمات این مدیر دلسوز تشکر بشه ودانش آموزان قدر چنین مدیری را بدانند.

بلال حبشی دوم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 7:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اولا کجا این شهر مرکز فرهنگ و علم است؟ دوماً این المپیادی که برگزار شده، جزو المپیادهایی است که سالانه نزدیک به صد تا در جهان برگزار می شود، نمی خواهم کار این دختر موفق را ندیده بگیرم، اما زیاد از حد بزرگ کردن این مسئله، باعث می شود که کسی مانند این دختر، نه تنها خود را گم کند، در آینده در همین کنکوری که می گوید، موفق نباشد، نهایتا یک معلم ریاضی ساده شود، چرا که از همین الان در گوش این دختر ، احتمالا والدینش، خوانده اند که هی کمک بخواه، هی بگو حمایت نشدم، هی بگو می خواهم بروم فلان مدرسه و فلان مسابقه، پول می خوام، هی …. من پدر ایشان را از نزدیک می شناسم، این افکار و صحبتهایی که در این جلسه، این دختر زده ست، همه صحبتهای پدر ایشان است. توصیه می کنم، به دختر موفق بافقی که هر چه سریعتر دو دندان را بکن، اول دندان این موفقیت و برگ برنده را چرا که رتبه آوردن، اگر زیاد موجب غرور شود، ترا نابود خواهد کرد…دوم حمایت مسئولین را ، چرا که تا کنون هیچ انسان موفقی، از حمایت دولت به جایی نرسیده که تو بخواهی برسی… بنابراین خود ت را مثل گذشته در درس و ریاضی مشغول کن و به این موفقیتهای کوچک که مثلا 5 میلیون تومن مسئولین روی هم بگذارند و به تو بدهند که نهایتا یک لپ تاپ هم نمی شود، دل خوش نکن…. ببین کی گفتم

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 8:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

زیاد دلت را به این مسئولین خوش نکن به قول بافقیها بیل اینها گلی برات بر نمیداره

یادگار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 11:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی برایم موفقیت بافق ( شهر من ) و بافقی های عزیز مهمه و لذتبخش . و امیدوارم هر روز شاهد شکوفا شدن استعداد همشهریانم در عرصه های مثبت جهانی باشم ولیکن ، امیدوارم خداوند ما را از شر غرور و گرفتاری نفسانیات و منیتها در امان دارد که همانطوری که هر چیزی آفتی دارد مطمئنا آفت انسانهای موفق گرفتار شدن در گذشته و منیتها است و دوستانه به خانم دهقانزاده و دهقانزاده های دیگر توصیه میکنم شما در راه موفقیت در پناه خداوند گام بردار ید و بگذارید غرور و فخر فروشی آن برای همشهریانتان باشد که این یک معامله دوسر سود است

صنا بانو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 12:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام وادب واحترام
خیلی بی انصافی است که به خاطر اغراق بعضی چیزها زحمت دیگران را بی قرب و ارزش کنیم من به شخصه شاهد پیشرفت های زیادشهردر زمینه های مختلف اهم از فرهنگی ،آبادانی ،آموزشی و…… هستم و نیز خوب می دانم که پله های ترقی را باید یکی یکی پیمود و یک شبه نمی توان همه چیز را درست و کامل تحویل داد ونیز باید آگاه باشیم که همه چیز همیشه طبق مراد نیست بالاخره زندگی یعنی فراز ونشیب ولذت بردن از شرایط موجود واز تک تک مسئولیس دلسوز و زحمتکش شهر تشکر می کنم و به آنها خدا قوت می گویم واین عزیزان بدانند که ندیده شدن کار هایشا ن از اجر ومنزلت آنها کم نخواهد کرد .
با آرزوی روزی که همه انسان ها در صلح وآرامش رندگی کنند .

جالب است که بدانیم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 12:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
این بلال حبشی دوم فقط بلد است قار قار کند مرا یاد کارتون گالیور می اندازد که قدیم ها پخش می شد و یک نفر همیشه مخالف بود این بلال همه را می شناسد به همه هم حسادت می کند معلوم است در زندگی خیلی شکست خورده و عقده ای سر دل دارد این از پیامش به نخبه علمی آن هم از پیام قبلیش به نخبه ادبی فرهنگی جالب است هر دو هم بانو هستند شاید این بلال یک زن است که نمی تواند موفقیت این دو خانم را ببیند خدا صبرش دهد

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 1:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تبریک این موفقیت به خانم دهقانزاده وخانواده محترمشان ای کاش به ایشان گفته شده بود که در صحبت هایش به زحمات معلمین هم اشاره کند وهمه موفقیت خود را مدیون تلاش واراده خود وحمایت خانواده اش نداند ونگوید(( بدون هیچ کتاب، استاد و امکاناتی موفق شده و توانستم باور کنم که یک بافقی و دانش آموز شهرستانی می تواند به مراحل عالی دست یابد))کسی که زحمات معلم واستاد خود را نادیده بگیرد موفقیت چندانی در انتظارش نخواهد بود.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 2:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با نظر محمود (7)کاملا موافقم .
احتمالا خواب بوده بعد که از خواب بلند شده،نخبه ریاضی شده

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 مرداد 1395 - 3:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام معلم ریاضی این دانش آموز مادر خودشان بوده که در مدرسه ریاضی تدریس می کرده است

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 5 مرداد 1395 - 8:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من هم با این جمله مشکل دارم ( بافق مرکز فرهنگ و علم . . . ) دخترم شما کمی جوان هستید . توصیه من به شما این است که زیاد جو زده نشده و در دنیای واقعی سیر کنی .

You cannot copy content of this page