تکمیل دوبانده سازی جاده بافق – یزد در گیر و دار اما و اگرها

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 13 مرداد 1395
یزدفردا” تکمیل پروژه دو بانده‌سازی محور یزد ـ‌ بافق بدون اختصاص اعتبار قابل اجرا نخواهد بود.

محسن صادقیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان یزد با بیان این مطلب فوق افزود: برای تکمیل قطعه پایانی این محور از لحاظ فنی و اجرایی مشکلی وجود ندارد ولی در صورتی‌که اعتبار مورد نیاز تامین نشود پایان این پروژه تا پایان سال ۹۵ دور از انتظار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که تکمیل قطعه پایانی محور یزد ـ بافق به ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان یزد ۳۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه تصویب شد ولی هنوز این رقم تامین اعتبار نشده است. او اضافه کرد: برای تسریع در اختصاص اعتبارات سفر هیات‌دولت به این پروژه، مکاتباتی بین سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و منتظر تبادل موافقتنامه و ابلاغ تخصیص مبلغ مصوب هستیم.

صادقیان طول مسیر قطعه پایانی پروژه جاده یزد ـ بافق را ۴۳کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی ۹۰درصد از آن خاک‌ریزی، خاکبرداری، زیرسازی شده است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان یزد افزود: برای انجام کار روسازی با دو شرکت پیمانکاری قرارداد منعقد شده که هم‌اینک مشغول اجرای عملیات مربوطه هستند.

وی همچنین از تکمیل ابنیه فنی این پروژه شامل ساخت پل‌های کوچک و بزرگ به‌غیر از پل رودخانه شور خبرداد و افزود: ساخت این پل که از پل‌های خاص به شمار می‌آید انجام شده و ساخت آن نیاز به اعتبار دارد.

صادقیان با اشاره به این‌‌که پنج کیلومتر این محور در قسمت انتهایی نزدیک به شهر بافق زیرسازی و روسازی شده است، گفت: تا یک‌ماه آینده قسمت پایانی این جاده آسفالت و برای تردد آماده می‌شود.

دوبانده سازی جاده یزد ـ‌ بافق به مسافت ۱۱۰ کیلوتر با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و هیات‌دولت به استان یزد در سال ۸۶ است که تاکنون قطعه اول و دوم آن به طول حدود ۶۷ کیلومتر افتتاح شده است و آمد و شد در آن جریان دارد.

مرحله سوم آن به طول ۴۳ کیلومتر در دست اجراست و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و ابراز امیدواری شده تا به تخصیص اعتبارات ۳۰۰ میلیارد ریالی سفر رئیس‌جمهور به این پروژه عملیات اجرایی دوبانده سازی این محور تکمیل و احتمالاً تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اعتبار مورد نیاز برای پایان عملیات اجرایی دوبانده‌سازی جاده یزد ـ‌ بافق ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن در سفر هیات‌دولت به تصویب رسیده که از این رقم بخشی از اعتبارات پیوست قانون و بخش دیگر مربوط به اعتبارات سایر منابع دولت است.

 فرماندار بافق : شروع عمليات آسفالت قطعه پاياني بزرگراه بافق – يزد بزودي

فرماندار بافق براي اطلاع از آخرين وضعيت اجرايي و پيشرفت عمليات راه سازي بزرگراه بافق – يزد ، از قطعه پاياني اين بزرگراه بازديد كرد.

 

فرماندار بافق در حاشيه اين بازديد گفت: پروژه دوبانده شدن محور يزد – بافق يكي از مهمترين پروژه هاي استان يزد مي باشد كه مردم شهرستان بافق انتظاراتي در خصوص توجه به شهرستان و اين جاده دارند.

 

سيد مهدي طلائي مقدم با اشاره به اقدامات دو سال اخير دولت براي اجراي 42 كيلومتر باقي مانده از اين پروژه گفت : با توجه به مشكلات مالي و اعتباري كه براي دولت وجود داشت پروژه زنده شد و مشغول به فعاليت است ، اما جاي تسريع در اجراي عمليات دارد.

 

وي افزود: خوشبختانه بزرگراه بافق – يزد مصوبه سفرمقام معظم رهبري دارد و در سفر اخير رئيس جمهور به استان يزد با حمايت استاندار يزد و معاونين ايشان مورد تصويب هيئت دولت قرار گرفت و اخيرا اعتبار و رديف اعتبار ملي آن از سوي دولت ابلاغ شده است.

 

طلائي مقدم از تعيين مبلغ 300 ميليارد ريال اعتبار براي اتمام اين پروژه خبر داد وعنوان كرد : در حدود 33 درصد از اين مبلغ تخصيص داده شد كه با توجه به جلسات متعددي كه با معاون عمراني استاندار و مدير كل راه و شهرسازي استان برگزار شده است اميدورايم با تمام سعي و تلاش اين پروژه تا پايان سال 95 به بهره برداري برسد .

 

فرماندار بافق در ادامه با اشاره به اينكه 143 دهنه پل و ابنيه فني اين قطعه بجز پل رودخانه شور آماده است ، خاطر نشان كرد : در حال حاضر 5 كيلومتر ابتدايي اين پروژه عمليات زير سازي به اتمام رسيده و آماده آسفالت مي باشد كه پيمانكار اين قطعه (سازمان همياري شهرداري هاي استان ) اعلام كرده اين محدوده ظرف مدت دو هفته ي آينده عمليات آسفالت آن شروع خواهد شد.

 

به گفته سيد مهدي طلائي مقدم ادامه مسير به روش جديدي ( تثبيت لايه هاي خاكريز و روسازي راه) در حال فعاليت مي باشد كه روند عمليات اجرايي را تسريع مي كند كه توسط دو پيمانكار در حال انجام است تا براي روكش آسفالت آماده شود.

 

فرماندار بافق در پايان به تلفات جاده اي اين محور در سال جاري اشاره كرد و گفت : متاسفانه از ابتداي سال شاهد تصادف هاي مكرري در اين محور بوديم كه منجر به فوت شش نفر از هموطنان بوده كه اين آمار بالا نگران كننده است كه انتظار داريم با توجه به اولويت اول استان و شهرستان هرچه سريعتر قطعه پاياني بزرگراه بافق – يزد در سال 95 به اتمام برسد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
کریمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 3:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جاده وحشت

تا کی‌ ترس از جاده داشته‌ باشیم ؟
از کشتن عزیزی خبر داشته‌ باشیم؟

هر جاده ای‌ دور ز هر نوع تصادف
تا کی این جاده خطر داشته باشیم؟

در جاده کامیونها در تاخت و تازند
تا کی این ور و ان ور داشته باشیم؟

هر هفته خونی در این جاده ریزد
تا کی خبر مرگ پدر داشته باشیم؟

هر دم خبر از کشتنی اید ز جاده تا کی ز خود اه جگر داشته باشیم؟

چند سال گذشت از وعده دادن
تا کی از وعده اثر داشته باشیم؟

عمر همه ما به اخر رسیده اما‌ تا کی به جاده‌ ثمر داشته‌ باشیم؟

محمود حاجی محمدی

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 6:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جاده مرگ و میر

شده اسباب مرگ ومیر این مردم

جاده های تنگ باریک و ناهموار

جاده هایی که بی سر انجام اند

بلای جان جوان ناکام و سوگوار

به خصوص جوانان خسته و دلگیر

که چند سالی شدند علاف و بیکار

دگر بی خیال کار و زن شده اند

مانده اند چون گذشته حیرت وار

به فکر راه گریزی اند از خانه

خسته از بیکاری در این ادوار

********
یکی رفت پی رانندگی کامیون

غافل زین جاده های مردم ازار

با همه درد و غصه و تب و تاب

بزند دل به جاده های بی مقدار

بهر کسب خرجی زن و فرزند

شد راکب طیاره ها از ناچار

به هر ره نیت حفظ جان کند

به اخر برون شود چون از کار

ملک الموت منتظر در جاده

تا گیرد صید چو مرغ ماهیخوار

شده اوضاع جاده های ابادی

چون زمان هجر سنگی و اوار

گرچه محکوم جبر و اجبارست

جوان بهر زندگی درین ادوار

لیک به امید زندگی باید کرد

نومیدی گنهی بزرگ در اعصار

دعا کن این زمانه سر برسد

گیرد کار و جاده رونق بسیار

محمود حاجی محمدی

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 12:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این حرف ها همش دروغه پس چرا الان هیچ کس در ای کیلومتر کار نمی کرد شماها فقط بلدین حرف بزنین و بس مسئولان شهر فقط به فکر منافعشون هستند

You cannot copy content of this page