نگاه به آموزرش و پرورش نگاه جامع تری باشد

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
دوشنبه - 1 شهریور 1395

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت: نیاز است که مسئولین ادارات، نهادها، شرکت ها، والدین دانش آموزان و خیرین نگاه جامع تری به آموزرش و پرورش داشته باشند.

علی اصغر رنجبربا بیان این که امسال نیز همانند سال گذشته سه دانش آموز موفق شدند رتبه دو رقمی کنکور را کسب کنند افزود: علل مختلفی وجود دارد که وضعیت تحصیلی دانش آموزان و پذیرفته شدگان دانشگاهها (به خصوص رتبه های برتر) را تهدید می کند.
یکی از این علل ، بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهها بدون در نظر گرفتن نوع و کیفیت مدرک تحصیلی دانشگاهی است.
دیدگاه فارغ التحصیلان این است که کسی اهمیتی به این موضوع که از کدام دانشگاه، با چه معدل و کیفیتی، فارغ التحصیل شده اند نمی دهد.

رنجبر با بیان این که ادارات، شرکت ها و سازمان ها می توانند در بکارگیری نیروهای مورد نیاز خود، به این موضوع عنایت خاص داشته باشند اظهار داشت: بالطبع خانواده ها هم با این وضعیت به سختی حاضرمی شوند که فرزندانشان در دانشگاه های معتبر کشور ادامه تحصیل بدهند و به تحصیل آنان در دانشگاه های شهر بافق بسنده می کنند.

مدیر آموزش و پرورش یکی دیگر از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان را عدم دقت نظر خانواده ها نسبت به تحصیل کیفی فرزندانشان دانست و تصریح کرد: با حضورمدرسین و مشاوران با تجربه ی شهرستان، استان و کشوری کلاس ها و همایش های مختلف، ویژه ی کنکور در شهرستان برگزار کردیم لیکن علیرغم برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا و دانش آموزان، متأسفانه استقبال دانش آموزان در این کلاس ها که هزینه ی چندانی هم ندارد بسیار کم بوده است .

وی با بیان این که امسال از بین 217 نفر دانش آموز دوره ی پیش دانشگاهی به طور میانگین حدود ۳۵ نفر برای حضور درکلاس های کنکور و تست ثبت نام کردند خاطر نشان کرد: با وجود کمبودها و مشکلات موجود، بویژه در حوزه ی مالی، تلاش مجموعه ی همکاران ما در مدارس و اداره ی آموزش و پرورش بر این بوده و هست تا بهترین شرایط را برای پیشرفت عزیزان دانش آموز فراهم کنیم و لی در این میان باید تشویق، ترغیب و مشارکت مؤثر خانواده ها هم وجود داشته باشد؛ همچنان که برای تهیه وسایل و لوازم و امکانات دیگر برای فرزندان عزیزشان ( مانند : تلفن همراه ، وسیله نقلیه و… ) هزینه های خوبی را انجام می دهند .
رنجبر بیان کرد: بعضا مطرح می شود که آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان دولتی باید تمام امور مربوط به تحصیل دانش آموزان را به صورت رایگان وبدون اخذ وجه انجام دهد که با توجه به هزینه های بسیار زیادی که در حوزه ی گسترده ی آموزش و پرورش وجود دارد ، این امکان واقعا وجود ندارد و مشارکت عمومی را در این راستا می طلبد .

وی یادآور شد: در این زمینه جا دارد خانواده های گرامی ، خیرین معزز و دیگر مسئولان بزرگواری که یک روزی از همین مسیر تعلیم وتربیت و از درون همین مدارس گذر کرده اند ؛ نگاه ویژه ای به پرورش فکر و اندیشه و آینده ی دانش آموزان عزیزی که حق دارند از بهترین ها در این شهرستان استفاده کنند داشته باشند .

مدیر آموزش و پرورش بافق ضمن گلایه از بعضی خانواده ها و دانش آموزان گفت: با قاطعیت می گویم کلاس های کنکوری که در شهر برگزار شده از نظر کیفیت از سطح بالایی برخوردار بوده و در هیچ جای استان به این نحو و با این شرایط ، چنین برنامه هایی از سوی ادارات آموزش و پرورش برگزار نمی شود و بسیاری از مراکز خصوصی با اخذ هزینه های بالا به انجام فعالیت در این حوزه می پردازند .

وی با بیان این که از نظرات و انتقادات بجا و سازنده استقبال می کنیم یادآور شد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و امیدواریم با همراهی و همدلی والدین و مسئولین گامهای پیشرفت را محکم تر برداریم. در این راستا مساعدت و پشتیبانی فرهیختگان و دانشگاهیان و بزرگان عرصه تعلیم وتربیت می تواند راهگشا بوده وبر افزایش کیفی و کمی نتایج حاصله کمک شایانی بنماید .

این مقام مسئول گفت: نتیجه امسال بحمدالله خوب بوده ولی انتظار ازدانش آموزان با استعداد بافقی بیش از این است . انشاءالله همه با هم تلاش می کنیم تا فرزندان این مرز و بوم ضمن اهمیت دادن بیشتر به تحصیل خود، با روحیه و نشاط بالا پله های ترقی را به نحو احسن بپیمایند و باعث افتخار آفرینی ، حتی در عرصه های بین المللی باشند .

وی گفت: توجه به امر تحصیل دانش آموزان ازدوره ی ابتدایی تا پایان دوره متوسطه مهم است و هرچه کیفیت تحصیل فرزندان در طول دوره ی تحصیل بهتر باشد، مسلماً برای ادامه کار، بویژه در پذیرفته شدن آنان در دانشگاه ها ورشته های خوب دانشگاهی موثر خواهد بود.

رنجبر در پایان ضمن تقدیر اززحمات تمامی دست اندرکاران و یاوران مادی و معنوی آموزش و پرورش ، از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان خواست به عنوان چشم بینا و تیزبین، یاریگر تلاشگران عرصه ی تعلیم وتربیت باشند .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 شهریور 1395 - 8:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام لطفا یک عکس تکی از اقای رنجبر مدیریت محترم اموزش وپرورش بزارید در درج خبر عکس اقای ناظمی در پشت اقای رنجبر جالب نیست این عکس در تمامی خبرهای بافق فردا گذاشته می شود
باتشکر

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 شهریور 1395 - 7:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا آموزش وپرورش گزارش رتبه های کنکور امسال رانمی دهد 2 رقمی که اصلا نداشتیم 4 نفر سه رقمی بدن سهمیه و3 نفر سه رقمی باسهمیه ایثارگری وخانواده شهدا داشتیم .بهترین رتبه بافق 355 بود .

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 شهریور 1395 - 7:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رنجبر مشاور خوب دربافق وجو د ندارد و بافق نمایندگی قلم چی ندارد وخانم … بعنوان قلم چی از بچه های من وشما فقط آزمون قلم چی رامیگیرند وبس اصلا مشاوره ای ندارد وپول مشاور ه را بالا…

مادر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 6 شهریور 1395 - 1:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای رنجبر جانا سخن از زبان ما می گویی سال گذشته خود اداره آموزش پرورش از نور چشمی های سفارش شده با مدرک پولکی همین جا گرفت و بچه های افتخار آفرین رتبه برتر کنکور که سختی راه دور و دانشگاه درجه یک و… فعلا در حسرت عمر برباد رفته و مدرک عالی خود هستند یه ارگان خود شما هیچ کدوم مشاوران مجموعه از پایه مشاورند ؟و تایید شده نظام مشاوران ؟یا صرف چند واحد گذرانده ارشد مشاوره؟؟؟؟خانه از پای بست خرابه

You cannot copy content of this page