نقاشی بر روی مواد بازیافتی

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
جمعه - 5 شهریور 1395

نقاشی بر روی مواد بازیافتی , کارکردی دوگانه دارد .
_ لذت بردن از اصلِ اثرِ هنری و زیبایی به کار رفته در آن .

_ ارزش بخشیدن به مواد بازیافتی از طریقِ خلق آثار هنری بر روی آن ها و اهمیت دادن به مسئله ی بازیافتِ زباله ها که یکی از معضلاتِ امروز جهانِ ما است .

جلیل زعیمیان ( صبا بافقی )

 

426139385_32093_2549827861655230248


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 13 شهریور 1395 - 7:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای زعیمیان ضمن ارج گذاشتن به هدفت و زحمتی که کشیدی باید به عرض شما و دوستان برسانم در هیچ جای دنیا بر روی مواد بازیافتی و زباله نقاشی نمی کنند که نه ارزش نگهداری دارد و نه ماندگاری… شاید مجسمه سازی و اشکال سازی کنند آنهم به صورت موقت، اما مثلا نقاشی شما بر روی در نوشابه، نه ارزشی به نقاشی می نهد و نه ارزشی به در نوشابه ای که بالاخره بیرون انداختنی است. اما ساخت یک مجسمه اعتراضی مثلا از در نوشابه در یک فستیوال و یا کارناوال و یا نمایشکاه، کار پسنده یده ای است.

جلیل زعیمیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 14 شهریور 1395 - 3:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون از اظهار نظرتون ..
حتی اگر خیلی هم بدبینانه نگاه کنیم .. خلق این آثار , لااقل برای خود هنرمند, از ارزش بالایی برخوردار است و می توان آن را جزو داشته های شخصی او به شمار آورد. به طور مثال , کار بر روی هر کدام از درب بطری ها , در حدود 20 ساعت , زمان برده که آن را برایم ارزشمند می کند ..چه از لحاظ مدت زمانی که صرف شده و چه از نظر زیبایی ی که شکل گرفته ..
این درب بطری ها , جزو جواهرات من محسوب می شوند و به همین دلیل , آن ها را در جعبه ی جواهرات , جای داده ام ..
از نظر ماندگاری هم , سال های سال باقی خواهند ماند ( اگر درست حفاظت شان کنم ) و قرار نیست کسی _ به قول شما _ آن ها را دور بریزد ..

و اما در حالت خوشبینانه یا بهتر است بگویم واقع بینانه و کاربردی آن

اگر به روش صحیح آموزشی و انواع کار بر روی مواد بازیافتی , چه خلق مجسمه , چه تولید لوازم و وسایل کاربردی و چه خلق آثار هنری بر روی آن ها ,توجه افراد و به ویژه به کودکانمان را به مسئله ی بازیافت مواد و دورریزها جلب کنیم کار بسیار بزرگی در زمینه ی حفاظت از محیط زیست و منابع انجام داده ایم ..
هر قدم رو به جلو. .. ارزشمند است .

با تشکر .. زعیمیان

You cannot copy content of this page