مجسمه شنی باعث انتقال پیام و ایده ذهن هنرمند مجسمه ساز می شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 20 شهریور 1395

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق گفت: اگرچه مجسمه های شنی ماندگاری زیادی ندارند اما باعث انتقال ایده، اندیشه و پیام ذهن هنرمند مجسمه ساز می شود.

جعفر نجیبی در حاشیه برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی در بافق در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این سمپوزیوم برای نخستین بار در استان یزد با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود:۱۳ هنرمند مجسمه ساز از شهرهایی چون مشهد، تبریز، بیرجند، تهران، لرستان، شهرکرد، کرج و زاهدان در این سمپوزیوم حضور دارند.

نجیبی با بیان اینکه وجود شن های روان در کویر عاملی برای برگزاری و ساخت مجسمه های شنی می باشد خاطر نشان کرد: هر چند این مجسمه ها ماندگاری بسیار خوبی ندارند اما در ارسال پیام و ایده هنرمند موثر خواهند بود.

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق ادامه داد: در بخش جنبی این برنامه افراد علاقمند و کسانی که ذوق هنری دارند می توانند به ساخت مجسمه شنی مشغول شوند.

وی گفت: تمامی شرکت کنندگان و هنرمندان برای ساخت مجسمه و ارايه طرح خود از ماده ترکیبی شن و ده درصد خاک رس به منظور چسبندگی و ایستایی کار استفاده می کنند.

جعفری هدف از برگزای این سمپوزیوم را پرکردن اوقات فراغت جوانان، بهره گیری از ظرفیت های منطقه ، کارآفرینی توسط مسئولین و همچنین جلوگیری از ناهنجاری های جامعه دانست.

وی در ادامه به برگزاری این سمپوزیوم در سال های آینده تاکید کرد و گفت: بهتر است فراخوان در وقت سال تحصیلی به دانشگاه ها و مدارس ارسال شود تا شرکت کنندگان بیشتری حضور داشته باشند.

نجیبی تصریح کرد: سمپوزیوم از صبح امروز به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر در محل پارک آبشار برگزار می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
عاقل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 شهریور 1395 - 3:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آخر به این آقایون خوش فکر کسی نیست بگه تو اوج فصل گرما تو بافق سمپوزیوم برگزار کردن کار آدمای عاقله؟؟؟؟فصل دیگه ای نبود که حداقل مهمونا رو برای همیشه از بافق فراری ندین؟؟؟ سه روز پول مردم رو خرج 5تا مجسمه ای که چند ساعت بیشتر دوام نداره تو اوج گرما کردن یعنی چی؟؟؟ بهتر نبود تو مهر یا آبان اونم تو صادق آباد برگزار کنین؟؟؟؟

You cannot copy content of this page