افزایش 40 درصدی توریست خارجی در 5 ماه گذشته/ سمپوزیوم مجسمه شنی بافق در تقویم جشنواره های سالانه استان قرار می گیرد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 23 شهریور 1395

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افزایش 40 درصدی توریست خارجی در 5 ماه گذشته خبر داد.

محمد مهدی شرافت در حاشیه اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی اظهار داشت: بافق از معدود شهرستان هایی است که ظرفیت و استعدادهای گردشگری خود را به سرعت شناخته و برای شکوفایی آن نیز برنامه ریزی کرده است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد مناسب کمپ ها کویری بافق تصریح کرد:سال گذشته سال شکوفایی شهرستان در زمینه گردشگری بود.

شرافت با تاکید بر ضرورت ایجاد ظرفیت های فرهنگی و گردشگری در کنار صنعت معدن عنوان کرد: گردشگری از معدود صنعت هایی است که خیر عام دارد و حتی اگر نتواند در جذب توریست و گردشگر موفق عمل کند در شادابی ونشاط اهالی شهرستان حایز اهمیت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق را کاری ابتکاری، خلاقانه و نادر عنوان کرد و افزود: این طرح در برنامه و تقویم جشنواره های سالانه استان قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت استان یزد در جذب گردشگر خارجی خاطر نشان کرد: یزد در مجموع جز برترین های کشور بوده و در سال گذشته در جذب توریست خارجی بیش از 80 درصد رشد داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان دلیل کاهش جذب توریست خارجی در مردادماه سالجاری را گرمای بیش از حد هوا اعلام کرد و گفت: با ثبت جهانی شهر یزد حضور توریست در استان شتاب بیشتری می گیرد که در همین راستا بافق نیز از این موضوع بهره مند می شود.

شرافت همچنین به اهمیت برگزاری جشنواره های مختلف اشاره ای داشت و یادآور شد:جذب گردشگر صرف مکان تاریخی و طبیعی نیست و اتفاقاتی چون برگزاری جشنواره می تواند حجم گردشگر را افزایش دهد.

img_5821


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 24 شهریور 1395 - 2:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا این 80 درصد افزایش می شود دقیقا چند نفر؟

You cannot copy content of this page