دومین کنفرانس ملی فناوری معدنکاران ایران به کار خود پایان داد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 1 مهر 1395

photo_2016-09-22_16-34-46

دومین کنفرانس ملی فناوری معدنکاری ایران با معرفی مقالات برتر و قرائت بیانیه پایانی و تاکید بر رعایت اصول اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به خارج در بافق به کار خود پایان داد.

دبیر دومین کنفرانس ملی فناوری های معدنکاری در بافق با بیان اینکه این کنفرانس در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار شده است اظهار کرد: بیش از 200فرهیخته و پزوهشگر معدنی و فن آور از سراسر کشور در این کنفرانس نظریه های خود را در زمینه معرفی فناوری های نوین معدنکاری و تولیدات دانش بنیان را به مدت دو روز ارائه کردند.

دکتر علیرضا یاراحمدی گفت:مقالات ارائه شده در دو بخش علمی فناوری و علمی صنعتی از دانشگاههای یزد ، کرمان ، تهران و سراسر کشور به صورت پوستر و سخنرانی بررسی شد .

وی افزود:از بین این مقالات حدود 25مقاله ارائه و بقیه به صورت پوستر ارائه شد.

دبیر دومین کنفرانس ملی فناوری های معدنکاری ایران بیان داشت : با توجه به اینکه موضوع کنفرانس ، ملاک های انتخاب مقالات جنبه فن آورانه آن و تاکید بر عدم وابستگی به خارج بود.
یاراحمدی گفت: سه مقاله ارائه شده از طرف مرکز تحقیقات کاشیگر به عنوان مقالات برتر انتخاب شد.

وی افزود: در این کنفرانس هنچنین بیانه ای با 4اصل مبنی بر توسعه روشهای نوین معدنکاری و قابلیت ساخت و تولید قطعات یدکی معدنکاری،ایجاد رقابت پذیری شرکت های صنعتی و بازار فروش محصولات و ایجاد پردیس دانشگاهی و آموزش و ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی در زمینه مهندسی ماشین الات معدنی ، مهندسی برق ماشین آلات معدنی و … و تسریع در ایجاد منطقه فناوری معدنکاری در بافق که به شورای برنامه ریزی استان هم وصول شده است و مدیریت بودجه های پژوهشی معادن بر اساس حقوق دولتی معادن در راستای توسعه فناوری قرائت شد.

یاراحمدی همچنین گفت:در این کنفرانس سه ضلع مثلت فن آوری معدنکاری شامل دانشگاها ، معادن و شرکت های دانش بنیان برای بومی کردن فن آوری معدنکاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیانیه خود را صادر کردند.

این کنفرانس به همت دانشگاه یزد و شرکت سنگ اهن مرکزی بافق به مدت دور روز در سالن همایشهای آهنشهر بافق برگزار شد .

برگزاری کارگاههای تخصصی و غرفه های نمایشگاهی از دست آوردهای صنعتی و معدنی واحدهای معدنی کشور از دیگر برنامه های این همایش بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 1 مهر 1395 - 10:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دكتر كجايي ؛ ياد اون موقعي كه بالاي سر معدن بودي بخير . تو كار مي كردي و چيزي نمي گفتي ولي الان كاري انجام نمي شه ولي درجلسات فقط سه ساله پوز داده مي شه .تو مي گفتي ……

You cannot copy content of this page