منتظرموضع شفاف و بی طرفانه استانداریزد درباره مرز جغرافیایی بافق با اردکان در منطقه آریزهستیم

دسته: اخبار ویژه , مقالات
۳۵ دیدگاه
سه‌شنبه - 6 مهر 1395
425339331_129075_17795957343189512323
حضرات آقایان حسین اخیری اردکانی (فرماندار اسبق بافق ) و عباس صحرایی اردکانی( معاون سیاسی و امنیتی اسبق استان یزد)
ضمن آرزوی سلامتی برای مسئولان دلسوزو صادق، در پی مصاحبه اخیرآن دو بزرگوار در خصوص تغییرات مرزجغرافیایی بافق و اردکان ، اینجانب مهدی رنجبربافقی به عنوان رییس شورای شهرستان ،لازم دیدم به منظور تنویر افکار عمومی مطالبی مطرح نمایم :
جناب آقای اخیری اینکه در پاسخ سوال خبرنگار بافق فردا فرمودیدالحاق بخشی از منطقه آریز به اردکان قبل از انقلاب اتفاق افتاده است )) متذکر می گردم که:
-بعد از جنگ تحمیلی حضرتعالی و اقای صحرایی سکانداری پستهای مهم و حساس اجرایی را برعهده داشتید به طوری که قوانین مهم و برنامه های زیرساختی کشور و استان در این دوره پایه ریزی گردید. امروز به وضوح روشن است که اگر درست به این قوانین عمل می شد الان نباید شاهد قطب شمال و جنوب در بحث صنعت و معدن و اقتصادی و غیره در استان باشیم. اهم قوانین مورد اشاره عبارتند از:
-قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی جمهوری اسلامی ایران 68-72 به عنوان اولین قانون مدون برای تعریف توسعه همه جانبه کشور در سطوح مختلف .
-قانون ایجاد 77 واحد دهستان بدون در نظر گرفتن نصاب جمعیتی در موضوع ماده 3 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری – که با اعمال نادرست این قانون طی مدت زمانی مشخص، بخش اعظمی از ذخایر معدنی وآ بی شهرستان بافق به اردکان ملحق گردید.
-مصوبه هیات دولت در سال 68 مبنی بر تفویض ماده 13 قانون تقسیمات کشوری( موضوع انتزاع و الحاق ) به کمیسیون سیاسی و دفاعی.
جناب آقای اخیری، همانطور که استحضار دارید:
– اولین قانون تقسیمات کشوری و وظایف بخشداران در سال 1316 خورشیدی به تصویب رسید که یزد جزو استان دهم کشور شامل شهرستانهای یزد و اصفهان با محدود ه مشخص بود
– در سال 1348 فرمانداری شهرستان یزد به فرمانداری کل ارتقاء پیدا کرد که نهایتا در سال 1352 استان یزد به همراه چهار شهرستان یزد، بافق ، اردکان، تفت با محدوده و مرز جغرافیایی مشخص ایجاد گردید.
– دومین قانون تقسیمات کشوری معروف به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در سال 1362 تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 1363 آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت رسید
– در نقشه های ترسیمی جغرافیای بین بافق و اردکان در سالهای 1345،1355،1365،1375 محدود برآمدگی حدوداً به طول 50 کیلومتر در عرض 20 کیلومتر به وضوح قابل مشاهده بود. که الحاق این برآمدگی از بافق به اردکان طی فرایند و سناریو 15 ساله صورت گرفته است یا به عبارتی از سال 1370 شروع و در سال 1385 پایان یافت . و گواه این مدعا آلبوم نقشه های تقسیمات کشوری می باشد که با نامه شماره 28496 مورخ 13/6/1385 به فرمانداری شهرستان بافق ابلاغ گردید وهمچنین این موضوع مهم به وضوح در مقایسه نقشه های جغرافیایی اسبق با نقشه های ترسیمی برنامه و بودجه استانداری و مرکز آمار درسال 1385 ونقشه های تقسیمات سیاسی و اداری ابلاغی سال 1385 قابل مشاهد می باشد.
mtb_012232
و اما جناب آقای صحرایی اینکه آنجناب با ادای قسم جلاله می فرمائید (( خداوکیلی اصلاً ذهنم یاری نمی کند که چه بوده و چه نبوده وغیره)) نیز باید به عرض برسانم:
ظاهراً آنومالی و معدن D19 به همراه چادرملو در شیت نقشه کویر کر( کویر دره انجیر) در تاریخ ۷۲/۴/۲۰ با لابی گری و نفوذ ،از شهرستان بافق منفک گردیده است ؛اول اینکه معدن چادرملو چون ذخیره فراوانی داشت همه توجهات به اون معدن جلب بود و مسوولان اردکان با برنامه ریزی مدون کارخانه های جوار معدنی فراوانی در حوزه جغرافیایی اردکان احداث کردند که از عوامل اصلی توسعه اردکان درهمه سطوح است.
دوم اینکه در روی نقشه های جغرافیای تا قبل از سال ۱۳۸۵ هنوز معدن D19 در محدوده شهرستان بافق قرار داشت این موضوع زمانی حائز اهمیت شد که ذخیره معدن چادرملو کاهش پیدا کرد. سوم اینکه معدن چادملو در سال ۱۳۹۱ در جلسه ای با در حضور استاندار وقت و مسوولان ارشد وزارتخانه های مربوطه درخواست خوراک D19 را برای واحد های فولادی خود کرد و در همین جا بود نقشه خیلی از افراد رو شد. و همچنین مسوولان بافق مخصوصاٌ فرمانداران و بخشداران وقت در جریان موضوع جدا شدن قسمت اعظمی از مرزهای شمالی بافق در منطقه آریز بودند یا نبودند قابل بررسی می باشد ؛اما باید گفت معدن D19 مطابق با اسناد و مدارک معتبر جزو لاینفک حوزه جغرافیایی شهرستان بافق می باشد که تا این لحظه به اندازه کافی کلیه اشکالات قانونی و نقایص این مرزبندی جغرافیای در اختیار نهادهای اجرایی و امنیتی قرار گرفته است. امیدواریم با یاری خداوند و حمایت استاندار محترم وهمراهی مردم شریف شهرستان بافق و نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسوولان این موضوع روشن و مورد حل و فصل قرار گیرد.
جناب آقای صحرایی باید متذکر شد که بر اساس شواهد و قرائن و قوانین مربوط به وضوح مشخص است که:
جابه جایی مشکوک و ابهام آمیز روستاهها، امکنه و مزارع در دهستانهای مختلف تشدید سوء تفاهمات و شائبه را به دنبال داشته است و این در حالی است که نیازی به این الحاق و انتزاع نبوده است.
-جابه جایی مشکوک و ابهام آمیز بلوک بندی مرز جغرافیایی دهستان قانونی مبارکه (در سال 1367 ایجاد شده است) نیز سوء تفاهم و شائبه را دو چندان کرده است.
-اقای صحرایی، اگر بلوک بندی و شیتهای نقشه جفرافیایی هم در 20/4/72 از طرف وزارت کشور در اختیار آنجناب قرار گرفته است، باید سوال نمود که: چرا فرمانداران و مسئولان بعد ازحسین اخیری در جریان امر قرار نگرفته اند؟!
– تنها یک شیت ازنقشه بلوکبندیها و مرزبندی جغرافیایی شهرستان بافق که در بالا ذکر گردید(شیت کویر کر یا دره انجیر) ان هم با وساطت امام جمعه محترم در سال 1392 توسط استاندار اسبق در اختیار شهرستان قرار گرفت.
-باید یاداور شد که خط مرزی ظاهرا قانونی بین بافق و اردکان در منطقه اریز با هیچ کدام از ضوابط، مولفه ها و شاخصه های تقسیمات کشوری سنخیت ندارد لذا مشتاقیم بدانیم این مرزبندی جغرافیایی با استناد به کدام قانون و بر چه اساس و معیاری ترسیم گردیده است؟
حال با توجه به اینکه حضرتعالی نیز متذکر شده اید بنده تابع مقراتم و اگر حقی ضایع شده باشد حاضرم که کمک کنم تا احقاق حق گردد، باید از حضرتعالی و آقای صحرایی در خواست نمود که با توجه به اینکه گره کور و مطالبه و پرسشگری جدی مردم شهرستان و به عبارت دیگر، شاید سوء تفاهم ایجاد شده ، ما به یاری آنجنابان نیازمندیم تا این معمای بغرنج، حل و فصل گردد.لذا ما بعنوان خادمین مردم در شورای اسلامی شهرستان امادگی کامل داریم تا دراین خصوص با شما بزرگواران وارد مذاکر و مباحثه شویم تا شاید حقی احیاء یا حداقل سوء تفاهمی را مرتفع نمائیم.
و اما سخنی با جناب آقای مهندس میر محمدی استاندار محترم:
همانطور که استحضار دارید تاکنون اعضاء شوراهای اسلامی شهر و شهرستان بافق چندین نشست و مکاتبه با حضرتعالی و مسئولین مرتبط داشته است، اسناد و مدارک ارائه گردیده است. ضمن سپاس و قدردانی از قول مساعد حضرتعالی در خصوص بررسی بی طرفانه و شفاف موضوع ، مصرانه استدعا و انتظار دارد، با توجه به اقرار صریح آنجناب در پایبندی به قانون و مقررات و نیزبا عنایت به بند 18 و 29 ماده 2 وظایف و اختیار استانداران ( مصوبه شورای عالی اداری) رجاء واثق دارد عنوان عالیترین مقام دولت تدبیر و امید برای بررسی موضوع مرز جغرافیایی با فق و اردکان بطور شفاف و مطابق با قوانین ساری و جاری کشور مجدانه وارد عمل می شوید تا یکبار برای همیشه این موضوع پایان یابد.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 12:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حسین اخیری اردکانی- عباس صحرایی اردکانی و سید میرمحمدی اولاد پیغمبر اردکانی . ببینیم تاریخ دوباره تکرار می شود یا نه.

رضا فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 1:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ظلم هرگز پایدار نخواهد بود.

محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 2:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تِسْعَةُ أَشْيَاءَ قَبِيحَةٌ وَ هِيَ مِنْ تِسْعَةِ أَنْفُسٍ أَقْبَحُ مِنْهَا مِنْ غَيْرِهِمْ ضِيقُ الذَّرْعِ مِنَ الْمُلُوكِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الْأَغْنِيَاءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَمَاءِ وَ الصِّبَا مِنَ الْكُهُولِ وَ الْقَطِيعَةُ مِنَ الرُّءُوسِ وَ الْكَذِبُ مِنَ الْقُضَاةِ وَ الزَّمَانَةُ مِنَ الْأَطِبَّاءِ وَ الْبَذَاءُ مِنَ النِّسَاءِ وَ الطَّيْشُ مِنْ ذَوِي السُّلْطَان‏

نُه چيز زشت است، اما از نه گروه زشت‏تر: درماندگى و ناتوانى از دولتمردان؛ بخل از ثروتمندان؛ زود خشمى از دانشمندان؛ حركات بچگانه از ميانسالان؛ جدايى حاكمان از مردم؛ دروغ از قاضيان؛ بيمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى از زنان و سختگيرى و ستمگرى از سلاطين.

امیر تفکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 2:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

و اما سخنی با جناب آقای مهندس میر محمدی استاندار محترم:برادر دقت کردی ایشون اردکانیه. و حرف اول و آخر را می زنه؟؟؟؟!!!!

محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 3:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یادم زمانی که اتفاقات ازدیبهشت 1390 افتاد در زمان ان زمان بحث 35 انومالی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق مطرح بود که اقایون استانداری وقت گفتتند ذخایر اون قسمت شده و دی نوزده را هم میخان بده به فولاد ثامن اردکان و فولاد ابرکوه. ولی بااین اوصاف مردم بدجوری از استاندار وقت کتک خوردند. الان شما جایی دست گذاشتید که سالها طمعکاران برای اون برنامه ریزی کرده اند. ایا استاندار همکاری می کند که بحث روشن شود الله اعلم. لعن خداوند بر ظالمان و ستمکاران.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 3:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا خسته نباشید ما مردم همراه شما هستیم

ناظر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 7:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

….. سیاست انگلیسی و اسرائیلی دارند. لعنت بر هرچی نامسوول باطل و مکاره.

ستمدیده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 7:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام: یکی بگه این وسط نقش معاون سیاسی و امنیتی فعلی و فرماتدار بافق چیه. اونا چکار میخان انجام بدن.

قادری میبدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 7:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به خداوندی خدا ما میبدیها هم از دست مسوولان اردکان به تنگ آمده ایم. چقدر طماع و حریص هستند.

    اردکان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 9 مهر 1395 - 12:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    درود بر اردکان، به کوری چشم تنگ نظران انشاا… هر روز آباد تر از دیروز شود…

محمد اخوان بهابادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 مهر 1395 - 8:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بیشترین حق کشی که اردکان انجام داده مربوط به شهرستان بهاباد می باشد.دوبار مردم اعتراض کردند و هر دوبار توسط یگان ویژه سرکوب شده اند. من نمی دونم این خدانشناسان چطوری میخان جواب خداوند متعال را بدن.

جواد تفکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 6:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

پیگیری این موضوع خواست عمومی مردمه. همه گروهها چه چپ و چه راست. باید موضوع را پیگیری کنند.

محمود بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 7:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر از افشاگری و ارایه مطالب با سند و مدرک
بی صبرانه منتظر اقدام عملی استاندار در حل و فصل موضوع هستیم هرچند مسولان وقت هم با مهارت و پیچیدگی های ظریفانه و مشکوکانه حذف برآمدگی مطرح شده در مطلب فوق را به انجام رساندن ولی اگه نظارت مستمر و دقیقی بر کار مسولان وجود داشت و برنحوه چینش مسولین از بالا تا معاون استاندار و فرماندار و… نظارتی بود الان هم چادر ملو در حوزه بهاباد و بافق بود و هم دی 19 .و به نسل آینده خواهیم گفت که این معادن اشک دیده من و خون دل شماست….
مسولین عزیز و پیگیر و دلسوز مردمی فعلی بافق به مسولان استان و کشوری بفرمائید با درایت و اقدام عملی در جهت احقاق حقوق از دست رفته بافق از هیچ کوششی دریغ نورزند که آیندگان هم درباره آنها و عملکرد و خدایی نکرده خیانتهای احتمالی قضاوت خواهند نمود و نگذارید دوباره آتش زیر خاکستر ناشی از ظلمهای روا شده بر مردم بافق به مثال سال 90 شعله ور شد و دامنتان را بسوزاند.

حقگو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 7:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ان ربک لبالمرصاد

محمد رضابرزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 8:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هر کدام از مسوولان که در زمان حال کوتاهی کنند در برابر ایندگان مسوول خواهند بود. زیرا الان دی نوزده میخاد بهره برداری بشود. امام جمعه. نماینده مجلس. فرماندار. دیگر مسوولان بهوش باشید که در برابر خداوند مسوولیت در دفاع از حق الناس. وسلام

محمد رضا رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 8:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به گزارش بافق خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در جمع مردم بافق اظهار داشت: معدن d19 متعلق به بافق است چرا که در نقشه نیز این معدن متعلق به بافق است اما در سال 72 نقشه را عوض کردند.

سلیمانی افزود: ما از همه مسئولان سیاسی استان و استاندار می‌خواهیم که به این موضوع توجه داشته باشند و هرچه سریع‌تر پیگیری کنند تا در دولت دهم برگ زرینی بر تاریخ آن دولت و مسئولان سیاسی استان باشد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: من اگر نقشه را ندیده بودم، حرفی نمی‌زدم، چون نقشه را دیدم و این نقشه هم در فرمانداری و هم در استانداری یزد موجود است، می‌خواهیم در پایان روزهای عمر سیاسی دولت با هماهنگی نماینده مجلس و فرماندار و همه مسئولان این موضوع پیگیری شود.

وی افزود: ان‌شاءالله که مسئولان هرچه سریع‌تر d19 را ملحق به بافق کنند.

سلیمانی تاکید کرد: بافق یک شهرستان معدنی هست و خواهد بود، کشاورزی نداریم، دامداری هم نداریم اما سرمایه ما همین معادن است که امیدواریم آقایان هرچه سریع‌تر روی این مسئله اقدام کنند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: در غیر این صورت هفته آینده بنده طومار می‌نویسم و در راس هم خودم امضا می‌کنم و از همه هم می‌خواهم که امضا کنند تا برای مسئولان کشوری و یک رو نوشت هم برای رئیس جمهور منتخب ارسال شود.

سلیمانی گفت: این موضوع نه تنش است و نه چالش و با مدرک و سند باید حل شود.

به گزارش فارس، آنومالی D19 و مجموعه معدنی جوار آن در فاصله 65 کیلومتری شمال بافق در منطقه آریز بافق قرار دارد که گفته می‌شود در جریانات سیاسی دهه 70 با تغییر در تقسیمات مرزی بافق و تغییر در نقشه مرزها، این مجموعه از بافق جدا شده است.

اخیرا این موضوع تنش بسیار زیادی بین مردم و مسئولان استان ایجاد کرده و موضوع D19 نقل هر محفل و مجلسی است.

بر اساس برخی از برآوردها، ذخیره این انومالی بیش از 100میلیون تن سنگ آهن است
————– امام جمعه محترم بافق قبلا موضع شان را نشان داده اند تشکر ویژه و ادامه پیگیری

کریمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 8:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

منطقه و حریم منطقه اریز بافق متعلق به خاندان بزرگ ایت الله سید محمد میرغنی زاده است. چطور اردکانی های غاصب جرات این جور دست اندازی را کرده اند.

سعید خان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 10:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سپاس فراوان از حرکت جسورانه و شجاعانه شما
انشالله که در تمامی امور و جلوی همه مسئولین این چنین از حق مردم بافق دفاع کنید
در پناه خداوند موفق و سلامت باشید

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 مهر 1395 - 2:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رنجبر مدارکی که زمان تبلیغات همراه داشتی را رو کن….

اعرافی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 مهر 1395 - 1:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اونا کار خودشون کردن رفتن. حالا میگن کاره ای نیستیم. جالبتر این که چادرملو غصبی حالا مدعی D19 هسته . یکی بگه اینجا قانون جمهوری اسلامی ایران اجرا میشه یا اسرائیل

اردکانی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 9 مهر 1395 - 12:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تو مردک دیوانه میبدی بمیر

فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 10 مهر 1395 - 7:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای اردکان ذیل کامنت شماره 9 که میفرمائید((درود بر اردکان، به کوری چشم تنگ نظران انشاا… هر روز آباد تر از دیروز شود…))؟؟!! یا بهتر بگویم تفکراتت مثل اسرائیل بوده. ما هم که جای شما بودیم اینجوری صحبت می کردیم.

کاش سیب زمینی نباشیم؟!!!!!!!!!! این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 10 مهر 1395 - 7:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درگیری مرزی اردکان و میبد که همواره زبانزددرگیریهای مرزی کشور هست حتی به تفکیک حوزه انتخابیه و در نتیجه اختصاص نماینده ای مجزا واسه اردکان شد.
غولهای فولادی اردکان که باعث آلودگی میبد و یزد و زارچ و مهریز شده و حق کشی ها و تجاوز به خاک شهرهای بافق و بهاباد و بدتر از همه غصب معدن چادرملو که حق مسلم بافق و بهاباد بود و چه بسا که با همت و زحمات و خون دل مردم بافق و بهاباد و کارکنان شرکت سنگ آهن چغارت راه اندازی و سپس تمام بافقی ها و بهابادیها را اخراج کردند و اینبار چشم حرص به معادن دی 19 اینها همه اش برنامه ریزی شده بوده و هست و جریان تازه سفر پرحاشیه و پر هزینه نمامد اردکان به برزیل که همه و همه سرپوش گذاشته خواهد شد .ولی نسلها آینده قضاوت خواهن نمود که خادم کیست و خائن کجاست.

فتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 10 مهر 1395 - 1:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این قضیه در حال حاضر اتفاق می افتد وخادم همانهایی هستند که موضع شفافی در این زمینه دارند و خائن کسانی هستند که که با محافظه کاری حاضر نیستند هیچ موضعی بگیرند حالا میخواهد چپ باشد یا راست. مسوول باشد یا نامسوول. خدا لعنت کند انسانهای محافظه کار و نظاره گرد را که در برابر ایندگان مسوولند.

نوری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 10 مهر 1395 - 10:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ظلم و جور که شاخ و دم ندارد. نفرین و لعن بر هرچی ظالم مسلمان صفته

مادر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 11 مهر 1395 - 10:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام حواستون نیست معدن چغارت بافقم مال شما نیست اولا خصوصی شده چطور؟ بعد اکثر نیروها از غیر بومیان هستند که هیچ عرقی به این خاک ندارند این سیاست خاموش بدترین ظلمه..کاش جوار معدن و…نبود همون معدن شهر را کافی بود دستهای غریبی بر این خوان آمده که بچه را با جاش میبرند…

فاطمه فتاحی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 11 مهر 1395 - 7:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون از یاداوریتان((عصب و غیرت این هم کلاسی هادر کنار خدمت سازمانیشان باعث شد تا اخیری که قلم و صندلیش بوی خیانت به بافق را می دادبه دنبال امضای طومار چند هزار امضایی مردم که خواهان جدایی از یزد و الحاق به استان کرمان بودند از اریکه فرمانداری بافق ساقط و برکنار گرددتا انشالله روزی دردادگاهی بیطرف به ابهامات حقوقیش با صحرایی معاون استاندار وقت درتغییرمرزهای شهر بافق رسیدگی گردد)). ثبت شده از خاطرات استاد میرسلیمانی

قاسم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 مهر 1395 - 12:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یادش به خیر چطور سر بافق و بهاباد کلاه رفت. کی به کیه. نطق صحرایی و اخیری خخخخخخ

محمدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 مهر 1395 - 7:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نعوذ به الله یعنی خدایی وجود داره این جنایتکاران را به سزای اعمالشان برساند.

رزاقی بهابادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 مهر 1395 - 10:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کی میخاد حق الناس مردم بهاباد و کتکی که از استاندار.. قبلی را در محضر خداوند منان جواب بده. …و ….

حسین تشکری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 مهر 1395 - 6:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

امیدوارم به همین روزههای عزیز خداوند خیانتکاران و ستمکاران را به سزای اعمالشان برساند. مخصوصاٌ

رضایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 مهر 1395 - 1:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینقدر بهمون گفتن اردکان اینطوریه و تابش اینجوریه که کم کم باورمون شده. یقینا بامنطق به حقمون خواهیم رسید.

امیر هوشمند بهابادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 19 مهر 1395 - 8:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان عزیز والله اگر کمی انصاف در وجود انسانهای با وجدان باشه میفهمه حق چی است و ظلم در کجاست. خداوند رحمت و برکت را نصیب کسانی کند که در مقابل ظالمان ایستادگی می کنند. و لعنت خداوند بر ستمکاران و ظالمان و کسانی که سکوت و خیانت را پیشه خود قرار داده اند.

احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 2 آبان 1395 - 7:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یه نکته جدید
حالا اگه چادرملو جز بافق بود فکر نکنم وضعیت بافق بهتر از الان بود مشکل جای دیگر است .
حداقل جز اردکان که شد اونها توانستند از اصفهانیها بکنند و نگذارند خام فروشی چادرملو نیز صورت گیرد و باعث شد حس غیرت در ما بافقیها روشن شود و احساس کنیم حقمان را خورده اند
به نظرم اگر چادرملو را اردکانیها اینجور استفاده نکرده بودند و کارخانه نزده بودند ما هم دنبالش نمی افتادیم
نظر دوستان چیه ؟؟؟

محمد رضا برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 آبان 1395 - 9:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای احمد کامنت شماره 33 اردکان مسوولان خیانتکار ندارد.

You cannot copy content of this page