محفل ادبی« انسانم آرزوست»

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 7 مهر 1395

انسان این پیچیده ترین و اسرار آمیز ترین موجود عالم خلقت, پیوسته توجه و کنجکاوی و اعجاب حکیمان متفکر و عارفان صاحب دل را به سمت خود کشیده است.
انسان در عرفان، دارای مقام عالى است که می تواند با سیر و سلوک به اصلی که از آن جدا شده باز گردد و دوری و فاصله را با ذات حق تعالی از بین ببرد، از خودش فانی شود و به جایی برسد که جز خدا را نبیند و مظهر اسما و صفات الاهی و آیینه تمام نمای حق تعالی باشد.
مولانا ازبزرگترین شاعرا ن و عارفان ایرانی است که نه تنها ایرانیان، بلکه جهانی را مسحور افکار و اندیشه های خودکرده است .اعجوبه ای که انوار الهی و معارف قرآنی از آیینه دل و آوای نی او، بر جهان پرتو افکنده و شهرت او را عالمگیر نموده است
عاشق شوریده ای که فریادهای مستانه اش دل خلقی را بی تاب و بی قرار وصال حضرت دوست کرده و اشعارش که میراث گرانبهای هر ایرانی و هر فارسی زبان به شمار می رود، در سراسر جهان دست به دست می گردد.
بنابراین به مناسبت زادروز این عاشق شوریده برآن شدیم تا محفلی ادبی در شهرستان بافق برگزار نماییم تا بتوانیم جرعه ای از اقیانوس معرفت وی بنوشیم و در بیشه اندیشه وی لحظه ای صید افکار ناب وی گردیم.
این محفل درصدد است تا ضمن آشنایی با افکار این بزرگ مرد تاریخ, از صاحبنظران و ادیبان شهرستان هم بهره گیرد و به بررسی موضوع انسان دوستی در آیینه ادبیات و عرفان بپردازد.
این محفل در روز پنجشنبه ساعت 19درمحل دبستان طلوع واقع در خیابان عدالت برگزار می شود
لازم به ذکراست که محفل ادبی «انسانم آرزوست» با کوشش سازمان هلال احمر بافق برگزار می گردد.
حضور علاقمندان و سروران ارجمند گرمی بخش محفل ما خواهد بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page