آلوده بودن خون مردم بافق شایعه است / ایجاد پایگاه خون در بافق نیاز به کسب امتیاز لازم دارد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 11 مهر 1395

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به رتبه خوب اهداء خون مردم بافق گفت: آلوده بودن خون مردم بافق شایعه است و همه کیسه های خون در مرکز استان آزمایش می شوند.

نقی تقوی اظهار کرد: باتوجه به آماربالای اهدای خون بافقی ها،احداث پایگاه انتقال خون دراین شهرستان امری ضروری است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به برخی از شایعات در زمینه آلوده بودن خون بافقی ها تصریح کرد: ناسالم بودن خون بافق شایعه است و مراجع قانونی باید افرادی را که به این شایعات دامن می زنند پیگیرد قانونی کنند.

وی بابیان اینکه شهرستان بافق امتیاز لازم را برای احداث پایگاه انتقال خون ندارد گفت: در بحث احداث پایگاه انتقال خون عواملی از جمله دریافت مجوز کشوری،وجود منطقه ای ثابت جهت احداث پایگاه، توجه به مسافت پایگاه تا بیمارستان فعال شهرستان و تعداد جراحی ها باید درنظرگرفته شود.
مدیرکل انتقال خون استان یزد تصریح کرد: معمولا امتیاز مورد نظر ایجاد پایگاه عدد 50 است که شهرستان بافق دارای امتیاز28است.

تقوی با اشاره به اینکه میانگین اهدای خون در کشور27 درهزاراست و این آمار در استان یزد38 درهزاراست گفت: مردم بافق هم رتبه خوبی دراهدای خون دارند که امیدوارم این آمار مستمر و پایدارباشد.

وی افزود: تیم انتقال خون استان از مردم بافق در پایگاه های سیار سنگ آهن ،آهنشهر،مجتمع فرهنگیان و لکوموتیو خون از مراجعه کنندگان دریافت کردند که با توجه به این مورد احداث پایگاه خون در بافق امری ضروری است و مستلزم پیش قدم شدن خیرین در این امراست.

تقوی گفت: مردم استان یزد در6ماه اول سال جاری 21هزار و هفتصد کیسه خون اهداء کرده اند.

رییس سازمان انتقال خون استان خاطر نشان کرد:اگراین پایگاه احداث شود خون اهداکنندگان،نیازاستان را به نوعی تکمیل می کند و حتی می توان درصدی از خون را به دیگر استانها درمواقعی که کمبود خون دارند ارسال کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 مهر 1395 - 11:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی نیاز است برای مردم بافق مسئولین علی الخصوص آقای صباغیان زحمتی پیگیری کنند متشکریم

You cannot copy content of this page