تعریف اهداف بلند مدت برای صنعت گردشگری شهرستان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 مهر 1395

شهردار بافق از تعریف اهداف بلند مدت و پایدار برای صنعت گردشگری شهرستان خبر داد.

سید علی نوروززاده در هفدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با بیان اینکه ازیکسال گذشته کارگروه گردشگری تشکیل شده است بیان کرد: با استفاده از افکار و ایده های سازنده این کارگروه، اتفاقات خوبی در بحث صنعت گردشگری رخ داد.

وی افزود: در سالجاری ۲۰ گام اساسی به منظور توسعه پایدار بر مبنای گردشگری در ۴ مرحله طراحی شده است.

شهردار بافق با بیان اینکه در صنعت گردشگری، چشم انداز نباید کوتاه و گذری باشد تصریح کرد: برخی از شهرها در زمان و دوره ای خاص پیشرفت هایی را داشته اند اما به دلیل نداشتن یک برنامه ریزی مدون و اساسی پس از گذشت مدتی دچار افول و رکود گشته اند.

نوروززاده با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در برخی موارد باعث رونق و آبادانی می شود خاطر نشان کرد: در مرحله اول باید شهری ساخت تا شهروند در آن شهر احساس رضایت و خوشبختی کند.

وی ادامه داد:توجه به مبلمان شهری، فضای سبز، برگزاری جشنواره ها و آیین ها، بزرگداشت یاد و خاطره بزرگان از مواردی است که در مرحله یک ۲۰ گام اساسی بحث گردشگری باید مورد نظر قرار گیرد.

شهردار بافق مرحله دوم ۲۰ گام اساسی توسعه گردشگری را راغب نمودن مردم شهرهای مجاور و گردشگران به بازدید از این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: باید برنامه به گونه ای باشد که گردشگر در عمرش حداقل یکبار به بافق بیاید.

وی با اشاره به اینکه در گردشگری یکی از اصول تجربه تفاوتهاست خاطر نشان کرد: در این راستا نیازی به تغییرات اساسی و بنیادی نیست بلکه می بایست داشته های هزار سال گذشته بافق را قدر دانست.

نوروززاده گفت: تجهیر مقصد یکی دیگر از اصول گردشگری است.

وی با بیان اینکه بافق از پتانسیل خوبی به نام نهاد خانواده برخوردار است عنوان کرد: سعی کنیم نگاه ویژه ای به اصالت خانوادگی این شهر داشته باشیم چرا که مشارکت تمام اعضای خانواده در برگزاری مراسم های خاص می تواند موفقیت های ارزنده ای را بهمراه داشته باشد.

لازم به ذکر است شهردار بافق به خاطر خلاقیت و تلاشهای مستمر عنوان شهردار برتر حوزه گردشگری در کشور را در کارنامه خود دارد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page