مسوولین از هزینه تحصیل و اشتغال معلولین غافل نشوند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 2 آبان 1395

photo_2016-10-23_09-55-19

محمد عسکری بشکانی یکی از نخبگانی است با وجود معلولیت جسمانی توانست با انگیزه وتلاش از پس مشکلات رهایی یابد و به موفقیت های چشمگیری که شاید از یک انسان سالم برنیاید برسد.

وی در حال حاضر دانشجوی رشته کارشناسی ارشد زبان عربی است و در دانشگاه اصفهان به تحصیل مشغول می باشد.

وی چهارمين و آخرين فرزند خانواده است او توکل به خدا، تلاش و پشتکار خود، مساعدت و همکاری پدر و مادر، مدير و دبيران دبيرستان ايرانشهر يزد و تشويق های خواهر و شوهر خواهرش را از عوامل موفقيت خويش مي داند.

خبرنگار بافق فردا به بهانه روز عصای سفید با این نخبه بافقی به گفتگو نشسته است.

او می گوید: متولد 1371 است و از زمان کودکی روشندل مادر زاد است.

وی می افزاید: از کودکی علاقه شدیدی به قرائت قرآن و اذان داشتم دو بار در مسابقات کشوری اذان مقام اول و يک بار نيز رتبه دوم را کسب کرده ام.

عسکری بیان می کند: دوران ابتدايی و راهنمايی را در آموزشگاه استثنايی رسوليان يزد با معدل 19 سپری کردم و سپس وارد دبيرستان ايرانشهر يزد شده و در رشته علوم انسانی مشغول به تحصيل شدم.

این روشندل بشکانی با بیان اینکه در کلاس 30 نفری تنها او نابينا بوده است تصریح می کند: در دبیرستان ایرانشهر نیز یکی از دانش آموزان ممتاز بودم در سال 91 با شرکت در کنکور سراسری حوزه تهران از بين داوطلبان آن سال رتبه 606 را به دست آوردم و باعث شد تا مورد تشويق آموزش و پرورش استان و جامعه نابينايان تهران قرار گیرم.

نخبه موفق خاطر نشان می کند: با انتخاب رشته و تعيين 75 رشته در شهرهای مختلف کشور در رشته زبان و ادبيات عرب دانشگاه تهران پذيرفته شدم که در هفت ترم تحصيلات کارشناسی را با معدل 17 به اتمام رساندم .

وی ادامه می دهد: ۱۷ ارديبهشت سالجاری با شرکت در حوزه امتحانی يزد با رتبه 67 پذيرفته در دانشگاه اصفهان قبول شدم.

عسکری همچنین می گوید: نوازندگي “ارگ” را در چهار جلسه در کرج نزد استاد فرا گرفته است و در حال حاضر هر آهنگی را که گوش دهد می تواند بنوازد.

وی در پایان از مسئولین امر خواست تا در رابطه با اشتغال و ادامه تحصیل و همچنین هزینه تحصیل معلولین فکری اساسی بردارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page