تنظیم تفاهنامه سه جانبه توسعه شترداری نوین برای اولین بار در بافق/ارتقاء ایستگاه تحقیقات شتر بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 6 آبان 1395

جلسه هم اندیشی و کارگاه الزامات آموزشی توسعه شترداری نوین در بافق برگزار شد.

به همین منظور جمعی از کارشناسان شتر و شترداران بومی در نشستی راهکارهای توسعه شتر داری نوین را بررسی کردند.

به گفته کارشناسان شتر، توجه به توسعه علمی و نوین شتر داری گامی بزرگ برای اشتغال پایدار، تحقق اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل است .

با فراهم شدن زیرساخت های توسعه شترداری نوین این دام پر سود به کمک اقتصاد و اشتغال خواهد آمد.

در این همایش همچنین تفاهم نامه ای برای اجرای طرح های تحقیقاتی و ارتقاء سطح ایستگاه تحقیقات شتر بافق و اجرای سند راهبردی شتر ایران با همکاری چند جانبه فرمانداری بافق، انجمن علمی شتر ایران و جهاد کشاورزی استان یزد به امضا رسید.

در این جلسه هم اندیشی با توجه به اعلام آمادگی فرماندار شهرستان بافق در زمینه توسعه شترداری نوین و انجام تحقیقات و مطالعات لازم بویژه پروژه های کاربردی، سند همکاری چند جانبه بین فرمانداری بافق، انجمن علمی شتر و ایستگاه تحقیقات شتر بافق و معاونت بهبود تولیدات دامی استان تدوین گردید.

در این تفاهنامه مواردی اعم از تهیه و پیشنهاد طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی بویژه تحقیقات کاربردی که بتواند مشکلات شترداران را مرتفع و زمینه توسعه شترداری نوین را بوسیله انجمن علمی شتر با همکاری کارشناسان موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و مرکز تحقیقات یزد و همچنین تامین هزینه های اجرایی طرح ها توسط فرمانداری بافق و منابع مالی دیگر شهرستان، انجام طرح ها توسط ایستگاه تحقیقات شتر بافق و معاونت بهبود تولیدات دامی استان، همکاری لازم ایستگاه تحقیقات شتر با شترداران شهرستان تدوین شد.

همچنین دراین سند همکاری مسئولین مربوطه موظفند با توجه به سابقه طولانی ایستگاه تحقیقات شتر بافق نسبت به ارتقاء سطح ایستگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

photo_2016-10-27_11-31-51photo_2016-10-27_11-29-54


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page