100,000,000,000 سود مالی اجلاس «نــــم»

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 4 شهریور 1391
نگاهی متفاوت به اجلاس سران غیر متعهدها در تهران
100,000,000,000 سود مالی اجلاس «نــــم»

 

اینهمه فقیر و بدبختی مردم و گرونی ، اونوقت اینا میرن اینهمه خرج سالن این اجلاس و مهموناش میکنن !!!! تهران 5روز تعطیل بشه3میلیارددلار ضرر میکنیم ….. دوستانی که این حرف ها را چه از روی دلسوزی و چه از روی دستخط اسرائیل میگویند، به مطالب زیر توجه نمایند.
100,000,000,000 سود مالی اجلاس «نــــم»

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد طی روزهای آینده در تهران آغاز می شود که این رویداد از بزرگترین اجلاس تاریخ جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز می توان نام برد.

به گزارش اول نیوز، طی روزها و ماه های اخیر خبرهای مختلفی از این اجلاس در رسانه های گروهی ایران و جهان چه رسانه های «خودی» و چه رسانه های «غیر خودی» منعکس شده است و هر کدام از آنها بسته به « خط مشی » رسانه ای خود گزارش هایی از آن را به سراسر جهان مخابره کرده اند.

اما در بین خبرهای ریز و درشتی که این روزها از این اجلاس در رسانه ها، مورد پوشش قرار می گیرد و اکثر آنها از حضور یا عدم حضور «فلان» شخص مهم که از “بان کی مون” تا “مرسی”گرفته و حتی مصاحبه هایی که دستاورد های سیاسی و اجتماعی را بررسی قرار می دهند، آمار و ارقام جالب و قابل توجهی از این اجلاس وجود دارد که شاید خواندن آن برای هر کسی تامل برانگیز باشد.

این اخبار و آمار که بیشتر جنبه اقتصادی برای کشور دارد، نگاهی متفاوتی را به اجلاس «نم» می دهد، این در حالی است که گروهی از مردم و بدنه اجتماعی جامعه از آن اطلاعی ندارند و حتی شایعاتی از هزینه های بالای این اجلاس که همه آن را دولت پرداخت می‌کند از گوشه و کنار که البته با « شیطنت » گروهی که این اجلاس برای آنها قابل هضم نیست به گوش می رسد.

اما برخلاف شایعاتی که به آن اشاره شد، جالب است بدانید که هزینه جاری اجلاس توسط خود هیئت ها خارجی مهمان پرداخت می‌شود؛ در همین رابطه معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها با انتقاد از برخی سخنان در مورد هزینه های بالای این اجلاس و این که جمهوری اسلامی ایران برای حضور این هیئت ها هزینه هنگفتی صرف می کند، اظهار داشت: “هزینه های جاری این اجلاس توسط هیئت های شرکت کننده پرداخت می شود و حتی جنبه ارز آوری نیز برای کشور دارد.”

وی افزود: این گونه نیست که جمهوری اسلامی ایران تمام هزینه های موجود در این خصوص را بپردازد.

حتی سروش پور درباره انتشار خبری پیرامون اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای برگزاری این اجلاس نیز گفت: بخش مهمی از این بودجه به چرخه اقتصاد کشور باز می گردد و بخش اعظم آن نیز در بخش زیر ساخت ها هزینه می شود.

نکته دیگر در همین رابطه میانگین درآمد ارزی حاصل از حضور مهمانان اجلاس سران در ایران است؛ معاون گردشگری کشور میانگین درآمد ارزی این اجلاس را برای گردشگری ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هتل‌های میزبانی که خدماتشان را ارتقا دهند به صورت ارز و دلار می‌توانند هزینه اقامت بگیرند.

منوچهر جهانیان اخیرا در مصاحبه با یکی ار خبرگزاری ها با اشاره به سود آوری ارزی این اجلاس، اظهار داشت: ۲۱ هتل و هتل آپارتمان در تهران با ظرفیت ۳ هزار و ۵۳۳ اتاق و سوئیت با گنجایش ۶ هزار و ۶۵۲ تخت در اختیار مهمانان این اجلاس قرار خواهد گرفت، که علاوه بر هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانسراهای مجموعه‌های دولتی و مهمانسرای نهاد ریاست‌جمهوری در سعدآباد نیز پذیرای مهمانان اجلاس خواهند بود.

نکته دیگر در مصاحبه معاون گردشگری کشور برای صنعت گردشگری ایران است؛ به گفته وی این سود بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در بحث اقامت است که علاوه بر این هزینه ها سود حاصل از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی تورهای گردشگری تهران، اصفهان، شیراز و شهرهای زیارتی را نیز باید اضافه کنیم.

این آمار جایی خود را بیشتر آشکار می کند که به گفته سخنگوی شانزدهمین نشست سران کشورهای غیر متعهد، حدود ۷۰۰۰ هزار نفر از ۱۰۵ کشور جهان در این اجلاس شرکت می کنند که این تعداد باعث شده است ظرفیت فرود هواپیما در مهرآباد، ۱۰۰ فروند بیش از ظرفیت موجود و در فرودگاه امام خمینی به ۶۰ فروند بیش از ظرفیت موجود افزایش یابد، که این موضوع نیز می تواند سود خوبی را عاید صنعت هوانوردی کشور کند.

در هر صورت، می توان حدس زد که چرا آمریکا و صهیونیسم ها تمام قدرت رسانه ای و سیاسی خود را طی این چند روز به کار گرفته اند تا کشور ها را از حضور در این اجلاس منصرف کنند، کشورهایی که جالب است بدانید ۶۰ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهند و این یک فرصت تاریخی را برای ایران بوجود آورده است که از تمام ظرفیت های موجود در تمام ابعاد آن به خصوص در حوزه اقتصادی استفاده کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page