رفع دغدغه حوزه جوار معدنی بافق با پیشرفت مجتمع فولاد (ابوئی)/ اراده ای مانع از ایجاد و پیشرفت مجتمع فولاد در بافق است

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 9 آذر 1395

بسیاری از دغدغه های حوزه جوار معدنی شهرستان بافق با پیشرفت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق حل می شود.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق به فعالیت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق اشاره کرد و گفت: اگر در بخش خصوصی، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به همان شکل واقعی که جلو می رفت، پیشرفت کند بسیاری از مسائل و دغدغه های این شهرستان در حوزه جوار معدنی حل می شود.

محمدرضا صباغیان با بیان اینکه اراده ای مانع از پیشرفت بخش خصوصی در زمینه فولاد بافق است، تصریح کرد: احساس می شود یک دستی نمی خواهد مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در این شهرستان شکل بگیرد و اراده ای مانع از پیشرفت آن است.

وی با اشاره به اینکه عده ای از روی منافع خود عمل می کنند نه از روی دشمنی با شهر بافق، افزود: جایی که امروز معادن خوراک را از این شهرستان می برد، نمی خواهد در این شهر فولاد توسط بخش خصوصی فعالیت کند تا خوراکش قطع نشود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: پیگیری ها و جلسات متعددی در این خصوص انجام شده است که به محض رسیدن به نتیجه قطعی، مقصر مشخص می شود.

صباغیان به مشکل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در زمینه تمدید مجوز خود اشاره و بیان کرد: موضوع گندله سازی 5 میلیون تنی این مجتمع حل شده است و هم اکنون در زمینه تأمین خوراک هم مشکلاتی وجود دارد که پیگیر تعهداتی برای تأمین خوراک است.

وی گفت: مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق در زمینه تمدید مجوز خود مشکلاتی دارد که در حال پیگیری است اما در این مورد، موضوع باید جدی تر هم از طرف مدیرعامل این مجتمع و هم از طرف مسئولان مربوطه انجام شود.

مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با چهار واحد احیای مستقیم، نورد، ذوب و ریخته گری و گندله سازی، یکی از طرح های هشتگانه فولادی می باشد که واحد نورد آن با تولید انواع میلگرد از اسفند ماه سال گذشته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
حاجی میرزا اقا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 9 آذر 1395 - 5:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینقدر نمیخواد عنوان بزرگترین حوزه را نام ببرید بگویید بدبخت ترین حوزه

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 9 آذر 1395 - 7:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باز وعده و وعید

You cannot copy content of this page