39 سال تلاش و همت شبانه روزي و خستگي ناپذير مردان سخت كوش عرصه ي پرخطر منابع طبيعي شهرستان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 شهریور 1391


رييس اداره منابع طبيعي بافق گفت: منابع طبيعي به عنوان بستر حيات و توسعه پايدار، متعادل كننده اكوسيستم هاي حياتي و پشتوانه كليه فعاليت هاي بخش كشاورزي است.
محمد خسرواني بيان كرد: نقش منابع طبيعي در كنترل هرزآب هاي سطحي، تغذيه سفره هاي آب زيرزميني، حفظ و توليد خاك، توليد اكسيژن، تلطيف هوا، پالايش گازهاي سمي، تأمين غذا و پروتئين، توليد مواد دارويي و صنعتي، پناهگاه حيات وحش، توليد علوفه و چوب و … بر كسي پوشيده نيست.
وي از نقش مهم و حياتي منابع طبيعي در حفظ منابع پايه، سلامت جامعه، امنيت غذايي و … بعنوان يكي از اركان مهم در مجموعه فعاليت هاي حاكميتي كشور در دستيابي به اهداف چشم انداز سند توسعه شهرستان بافق ياد كرد و تصريح كرد: اهميت مجموعه اين فعاليت ها باعث گرديده تا كاركنان اين بخش، ضمن وقوف به مسئوليت سنگين خود با استعانت از پرودگار متعال و تكيه بر تلاش و همت شبانه روزي و با بهره گيري از فرهنگ علمي جهادي، بكوشند تا خدمات خود را مبتني بر اصول آينده گري، دانش محوري، خلاقيت و نوآوري ارائه نمايند.
وي ادامه داد: تلاش در جهت فرهنگ سازي عمومي و ارتقاي مشاركت كليه اقشار جامعه و جلب همكاري كليه ادارت از جمله اهداف اين اداره در انجام رسالت مهم خويش است.
رييس اداره منابع طبيعي بافق با اشاره به اينكه عرصه فعاليت اين اداره بسيار وسيع بوده و حدود 98 درصد از سطح شهرستان را شامل مي شود، اظهار داشت: منابع طبيعي بافق با سابقه اي حدوداً 39 ساله، پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با نگرشي اعتقادي و با الهام از آموزه هاي ديني و ايئولوژي اسلامي، تلاش هاي شاياني در جهت حفاظت و حراست از انفال و بيت المال مسلمين نموده است.
وي اضافه كرد: سياست گذاري، مديريت و نظارت بر امر حفاظت، احياء توسعه و بهره برداري از جنگلها، مراتع، بيابان ها، بيشه زارها و … شهرستان در واحد حوزه هاي آبخيز با نگرشي علمي مبتني بر توسعه پايدار بر عهده اين اداره است.
خسرواني تصريح كرد: اين اداره به منظور مديريت بهينه در عرصه هاي فعاليت خويش، طرح ها و پروژه هاي متعددي را از محل اعتبارات ملي و استاني به انجام مي رساند. فعاليت هايي همانند حفاظت و حراست از عرصه هاي منابع طبيعي، تثبيت مالكيت دولت در اراضي ملي و دولتي و اخذ سند مالكيت به نام دولت جمهوري اسلامي ايران، حفاظت خاك و آبخيزداري، ايجاد فضاي سبز و جنگلكاري ( احداث پارك )، بهبود و اصلاح مراتع، تثبيت شن هاي روان و بيابانزدايي و … از اهم فعاليت هاي اين اداره به شمار مي رود.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page