نشست هم اندیشی شهرداران شهرهای استان یزد در بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 7 دی 1395

photo_2016-12-27_12-46-16

جلسه هم اندیشی شهرداران شهرهای استان یزد در شهرداری بافق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری، شهرداربافق در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به مدعوین، گزارشی از موقعیت جغرافیایی، تاریخی و وضعیت اقتصادی و گردشگری شهرستان بافق ارائه کرد و گفت: این شهرستان به گنجینه معادن ایران شهرت دارد و در مقوله گردشگری راه خود را پیدا کرده به طوریکه در سالجاری بیش از 100 درصد افزایش رشد گردشگر در این شهرستان را شاهد بودیم.
سید علی نوروززاده به زیبایی های کویر اشاره کرد و گفت: درشهرستان بافق از یک سو کویر دلنشین را با دمای بالا داریم از سوی دیگر مناطق روستایی خوش آب و هوای منطقه سبزدشت به عنوان خنکترین نقطه استان اعلام می شود.
وی یاد و نام مشاهیر و مفاخر شهرستان بافق را هم گرامیداشت و افزود: وحشی بافقی شاعر قرن دهم هجری قمری شهرت جهانی دارد و مفیدی و مستوفی و شیخ محمد تقی بافقی از چهره های نامی عرصه ادب و سیاست به شمار می آیند.
شهرداربافق به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این نیات در بحث همدلی وهمزبانی گام های مثبتی برداشته شده است به طوریکه تعامل شهرداری با مسوولان دستگاههای اجرایی وهمکاری مردم با این نهاد همواره رو به افزایش است.
وی در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هم بیان کرد: جداسازی آب شرب از فضای سبز، بهره وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی کارآمد و صرفه جویی در هزینه ها از مصادیق و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
نوروززاده همچنین به پروژه های مهم شهرداری در سطح شهر بافق اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و بعضی نیز بدون وقفه در دست اجراست که دهه فجرامسال شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.
مدیرکل دفتر شهری و امور شورای های استانداری یزد دراین نشست از تخصیص 460 میلیارد ریال اعتبار برای مطالبات شهرداری های استان یزد خبرداد و گفت30 درصد از این اعتبار قابل پرداخت است و بقیه در آینده نزدیک پرداخت می شود.
محمود شاکری شمسی گفت این رقم بر اساس تبصره 36 اصلاح قانون بودجه 95 کل کشور در قالب اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار شده است.
مدیرکل دفتر شهری استانداری یزد با بیان اینکه اسناد خزانه اسلامی یکی از ابزار نوین مالی مورد استفاده دولت است گفت: بخشی از این اعتبار به شهرداری ها به ویژه شهرداری های زیر 20 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد بر اساس فلوچارت تنظیمی در خصوص اسناد خزانه اسلامی، دوره آموزشی یکروزه با حضور معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان یزد ،کارشناسان مربوطه ،شهرداران و ذیحساب شهرداری های 21 گانه استان با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی، به زودی در محل استانداری یزد برگزار می شود.
شاکری شمسی بر جذب اعتبار مذکورتاکید کرد و گفت: شهرداران می توانند با ارائه اسناد مثبته، از این اعتبار برای پرداخت برخی مطالبات پیمانکارانِ پروژه های عمرانی بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: چنانچه شهرداران نسبت به جذب این اعتبار کوتاهی کنند به احتمال قوی اعتبار خزانه اسلامی در سایر بخش ها هزینه خواهد شد.
مدیرکل دفتر شهری استانداری یزد همچنین از تصویب لایحه استخدامی شهرداریها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: در صورت تصویب این لایحه وضعیت استخدامی، دریافتی ها نا برابر در شرایط یکسان و وابستگی شهرداری ها به یک یا 2 درآمد اصلاح و مشکلات مربوطه برطرف می شود.
شاکری شمسی از ارائه لایحه دیگری هم از سوی دولت به مجلس گفت، و گفت: با تصویب این لایحه شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از سوی مردم انتخاب می شوند.

photo_2016-12-27_12-46-18

img_6551


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page