200 كماندوی انگلیسی به همراه نیروهای ام.آی.6 و سیا وارد سوریه شدند

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 8 شهریور 1391

200 كماندوی انگلیسی
منابع انگلیسی از ورود نزدیك به 200 كماندوی نیروهای ویژه انگلیس و چند كشور دیگر به عمق خاك سوریه به بهانه جمع‌آوری اطلاعات درباره تسلیحات شیمیایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی استار به نقل از یك كارشناس نظامی انگلیسی كه خواست نامش فاش نشود، نوشت: مقام‌های انگلیسی نزدیك به 200 كماندوی نیروهای ویژه را به عمق خاك سوریه اعزام كرده‌اند كه این نیروها علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات وظیفه دارند سلاح‌های شیمیایی كه از كنترل دولت سوریه خارج می‌شود را تحت نظر گرفته و در صورت امكان آن‌ها را منهدم كنند.

به گفته این منبع انگلیسی علاوه بر نیروهای ویژه انگلیسی سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI 6) نیز نیروهایی را به داخل سوریه اعزام كرده كه این نیروها نیز كار جمع‌آوری اطلاعات در سوریه را برعهده دارند.

به نوشته این روزنامه، سازمان اطلاعات آمریكا (سیا) و سازمان اطلاعات فرانسه نیز نیروهایی را به منظور رصد اوضاع داخلی سوریه و درگیری‌های جاری به این كشور اعزام كرده‌اند.

به نوشته دیلی استار، هدف اصلی اعزام این نیروها به سوریه مراقبت از سلاح‌های شیمیایی و “غیر متعارف” سوریه است تا در صورتی كه از كنترل دولت خارج شدند، از دستیابی گروه‌های مسلح به آنها جلوگیری شود.

این در حالی است كه كارشناسان نظامی عقیده دارند هدف اصلی از اعزام این نیروها بررسی توان نظامی مخالفان و دولت سوریه برای كمك به مخالفان است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page