به مناسبت دهه فجر 95 در هر شهر استان یزد چه پروژه هایی و با چه اعتباری افتتاح شد؟

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 19 بهمن 1395
خبرهای زیر به استناد آنچه روابط عمومی هر شهرستان در وبسایت فرمانداری درج نموده است منتشر می شود.
یزد:
همزمان با اولين روز از دهه مبارك فجر

 

 

تقاطع غير هم سطح آيت الله روح الله خاتمي(ره) شهر يزد با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، فرماندار يزد و جمعي از مديران شهري و دستگاه هاي اجرايي استان مورد بهره برداري قرار گرفت.
wefwserf (1).JPG
…………………………………
ابرکوه:

افتتاح طرح هاي توانبخشي در بخش غير دولتي وابسته به بهزيستي درشهرستان ابركوه

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ابركوه :چند طرح توانبخشي در بخش غير دولتي شهرستان ابركوه با حضور فرماندار كليد خورد.

همزمان با دومين روز از دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي چند طرح در حوزه توانبخشي  با حضور فرماندار ابركوه افتتاح گرديد.

در آيين افتتاح اين طرح ها،  فرماندار، ضمن تبريك ايام الله دهه مباركه فجر، با اشاره به نيت خير خواهانه خيرين و مجريان آنها گفت، اين نوع تفكرات و اقدام در به ثمر رساندن آن نتيجه و حاصل انقلاب اسلامي است كه در سال هاي اخير با مشاركت مردمي روبروز شاهد گسترش آن هستيم. سيد نبي رسولي ضمن تقدير از دست اندر كاران و جواناني كه مجري طرح ها هستند وهمچنين سازمان بهزيستي، اظهار داشت،  انسانهاي نيكوكار بايد قدر خود را بدانند كه خداوند در اين مسير پر خير و بركت، در ياري رساندن به فرزندان معلول، اين توفيق را به آنان عنايت نموده است.

در اين مراسم كه پايدار، معاون اجتماعي سازمان بهزيستي استان يزد و جمعي از مديران ادارات شهرستان و خيرين نيز حضور داشتند، مركز روزانه توانبخشي ” فرداي روشن” افتتاح گرديد. افتتاح نمايشگاه  نقاشي معلولان ذهني حركتي،  اجراي نقاشي بر روي ديوار هاي معابر شهري توسط معلولين، افتتاح روستا مهد غنچه هاي خلاق روستاي رحمت آباد از بخش بهمن شهرستان ابركوه، مهد كودك  و پيش دبستاني شادمانه نيز از جمله اين طرح ها مي باشد.

…………………………..

اردکان:

۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در اردکان بهره‌برداری می‌شود

فرماندار اردکان در برنامه تلویزیونی «جشن انقلاب»
فرماندار اردکان در برنامه تلویزیونی جشن انقلاب که به همت فرمانداری اردکان و با همکاری صداوسیمای مرکز یزد و شهرداری اردکان تهیه شد؛ با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شهرستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی این دستاوردها در بخش‌های مختلف چشم‌گیر است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی موضوع آب را از اصلی‌ترین مسائل شهرستان اردکان برشمرد و گفت: در حجم آب تولیدی شهرستان اردکان قبل از پیروزی انقلاب ۶۲۰ هزارمترمکعب بوده است که در حال حاضر این میزان به ۹۲.۷ میلیون مترمکعب رسیده است. وی با مقایسه مخازن ذخیره آب شهری گفت: حجم مخازن از هزار مترمکعب در ابتدای انقلاب به ۳۶ هزار مترمکعب رسیده است.
وی رسیدگی به وضعیت توسعه روستاها را از افتخارات انقلاب اسلامی و مسئولان دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، در حال حاضر در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان طرح هادی روستایی و بهسازی معابر صورت گرفته است و ۱۲ خانه بهداشت حتی روستاهای این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی خدمات جامع سلامت، ۱۲ خانه بهداشت و بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی ضیایی اردکان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
مقیمی با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مشترکان برق در اردکان ۴ هزار خانوار بوده است؛ این میزان را در سال‌جاری ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که صورت گرفته تمام روستاییان نیز از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.
فرماندار اردکان اعلام داشت: ۹۷ درصد اماکن شهر اردکان و ۸۲ درصد روستاها تا امروز از نعمت گاز برخوردارند و از ۳۲ هزار و ۷۵ مشترک گاز در شهرستان اردکان، ۲۹ هزار و ۹۵ مشترک شهری و ۲ هزار و ۹۸۰ مشترک روستایی‌اند. وی تصریح کرد: ۲۰ روستا در اردکان از نعمت گاز بهره مند هستند و در سال آینده ۴ روستای دیگر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در دهه‌های اخیر برای توسعه صنعتی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ واحد صنعتی در سطح ملی و فراملی در اردکان مشغول فعالیت هستند و این شهرستان پس از انقلاب اسلامی به یکی از قطب‌های فولاد کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کنجدی تبدیل شده است.
نماینده عالی دولت با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب تنها شش باب مدرسه در شهرستان اردکان وجود داشته؛ افزود: احداث بیش از ۱۱۰ مدرسه در کل شهرستان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه است.
فرماندار اردکان با برشمردن ویژگی‌های مردم اردکان، گفت: تقدیم بیش از ۴۲۰ شهید، ۱۰۰۰ جانباز و ۹۱ آزاده در اردکان به انقلاب نشانه دل‌بستگی و فداکاری مردم این دیار به نظام است.
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران شهید عاصی، زفاک، دهستانی، حسینی پور، شابلی، افخمی، فتاحی، جزایری (حنیف) و فتحی گفت: این سرزمین همواره مهد رشد اندیشمندان و عالمان بزرگ و تأثیرگذار بوده است که از این میان می‌توان به استاد بزرگ اخلاق حضرت آیت‌الله خاتمی (ره)، مرحوم آیت‌الله میرصالح اردکانی، مجدالعلما، صدرالفضلا، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله فکور، آیت‌الله فرساد، آیت‌الله فاضل اردکانی، حاج ملامحمد حائری، آیت‌الله بهجتی، دکتر رضا داوری اردکانی فیلسوف و اندیشمند بزرگ ایرانی، سیدمصطفی محقق داماد و… را نام برد.
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های دولت تدبیر و امید پروژه‌های متعددی در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، صنعتی، کشاورزی و… در شهرها و روستاهای شهرستان اردکان افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، چند مجتمع صنایع غذایی کنجدی، ۱۲ سایت 4G برای توسعه و بهبود ارتباطات اینترنتی، مرمت بناهای تاریخی و ایجاد کمپ گردشگری، پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها نظیر گازرسانی، آب رسانی و برق رسانی، احداث مدارس و اجرای طرح هادی روستاها، اجرای رینگ شهری و میدان‌ها و… است.
وی اضافه کرد: تعداد این پروژه‌ها به بیش از ۸۴ مورد رسیده و برای افتتاح آن‌ها اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مقیمی یادآور شد: در هفته دولت امسال هم بیش از ۶۵ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۶۶ میلیارد تومان افتتاح شده بود.
…………………….
فرماندار اشکذر خبر داد؛
فرماندار اشکذر در ویژه‌برنامه “جشن انقلاب ” از بهره‌برداری ده‌ها پروژه ورزشی، عمرانی، آموزشی و کشاورزی به مناسبت دهه فجر در شهرستان اشکذر خبر داد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، “محمدعلی شاه‌حسینی ” فرماندار اشکذر روز سه‌شنبه در ویژه‌برنامه تلویزیونی جشن انقلاب که در روستای صدرآباد رستاق تهیه و تولید گردید گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه‌های ورزشی، عمرانی، آموزشی و کشاورزی به مناسبت دهه فجر در شهرستان اشکذر به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح فاز دوم مجتمع ورزشی و تفریحی موج‌های آبی رضوانشهر با صرف هزینه کرد 40 میلیارد ریالی از آن جمله است.

شاه‌حسینی بابیان اینکه شهرستان اشکذر، شهرستانی صنعتی و کشاورزی است اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی این شهرستان از توسعه پایدار و مطلوبی برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان اشکذر بالغ‌بر 600 واحد صنعتی مستقر است تصریح نمود: توسعه‌یافتگی شهرستان اگرچه با برخی معضلات در حوزه محیط‌زیست به همراه بوده است اما در راستای کاهش آلایندگی واحدهای آلاینده در شهرستان اقدام‌های اساسی صورت گرفته که می‌توان به عدم مجوز ایجاد واحد صنعتی آلاینده جدید اشاره کرد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه در راستای کشاورزی دانش‌بنیان باهمت مردم و حمایت‌های لازم از سوی نظام جمهوری اسلامی گام‌های مؤثری در شهرستان اشکذر برداشته‌شده است گفت: در حال حاضر این شهرستان با 400 هکتار سطح زیر کشت گلخانه مقام دوم سطح زیر کشت گلخانه را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان گزارشی از اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار داشت: نزدیک به 95 درصد از کل مناطق این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند که گلخانه‌های سطح شهرستان را نیز شامل می‌شود.

……………….

بافق:

وبسایت فرمانداری بافق خبری در این زمینه درج نکرده است.

…………………….

بهاباد:

بیش از 30 پروژه در دهه فجر با اعتبار 152 میلیارد ریال در بهاباد افتتاح می شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد گفت: در دهه فجر سی و هشتمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 30 پروژه در زمینه عمرانی، آموزشی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و اشتغالزایی با اعتبار 152 میلیارد ریال افتتاح و سه پروژه با اعتبار 93 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

عباس اقبال ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان، خانه بهداشت آسفیچ با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون ریال و پایگاه اورژانس جاده ای آسفیچ با اعتبار دو میلیارد و ششصد میلیون ریال در دهه فجر افتتاح می شود.

وی به پروژه های فرهنگی و ورزشی اشاره نمود و گفت: افتتاح مرکز آموزش عالی با اعتبار هشتاد میلیارد ریال، افتتاح سالن ورزشی چند منظوره احمدآباد با اعتبار دوازده میلیارد ریال و افتتاح پارک علم و فناری شهرستان از جمله پروژه هایی است که در دهه فجرافتتاح خواهد شد.

اقبال افزود: استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای درب هنز، دهنوملااسماعیل، و چاه کشاورزی چمران با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و ساخت کانال انتقال آب، مرمت و لایروبی قنات، لوله گذاری مسیر قنات و آبیاری کم فشار و تحت فشار در شهرستان با اعتبار دو میلیارد و نهصد میلیون ریال در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افتتاح پروژه یادمان شهدای گمنام بهاباد با اعتبار سه میلیارد و دویست میلیون ریال، افتتاح باند دوم محور درب هنز ـ احمدآباد با اعتبار هفت میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت باند دوم بلوار شهید رفیعیان با اعتبار نه میلیارد و نهصد میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت معابر روستایی بنستان با اعتبار هشتصد میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت جاده بین مزارع بنستان با اعتبار یک میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت بلوار دوازده امام و کوچه شهید تیموری آسفیچ با اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت معابر روستای بنیز با اعتبار پانصد میلیون ریال، زیرسازی آسفالت و روشنایی خیابان محمدی حسین آباد سرکازه ده عسکر با اعتبار ششصد میلیون ریال، افتتاح پارک کودک آسفیچ با اعتبار هفتصد و پنجاه میلیون ریال، روکش آسفالت راه دستری روستای سیمکوئیه با اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال، زیرسازی آسفالت و روشنایی خیابان شهید امیری با اعتبار یک میلیارد و نهصد میلیون ریال، افتتاح شبکه برق مجتمع آبرسانی تنگل و امید با اعتبار دو میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال، افتتاح بلوار ورودی روستای دهنودشت با اعتبار دو و نیم میلیارد ریال، ترمینال فرآوری پسته با اعتبار چهار میلیارد ریال و اینترنت 3G  و 4G  با اعتبار پانزده میلیارد ریال را از پروژه های عمرانی شهری و روستایی عنوان نمود که مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه سیاست دولت در به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام است از کلنگ زنی سه پروژه با اعتبار 93 میلیارد ریال خبر داد و گفت: فاز سوم جاده بهاباد ـ بافق با اعتبار هیجده میلیارد ریال، ساختمان موزه علوم طبیعی بهاباد با اعتبار پنجاه میلیارد ریال و طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار 405 هکتار از اراضی زراعی و باغی با اعتبار بیست و پنج میلیارد ریال را از جمله پروژه هایی عنوان نمود که در دهه فجر کلنگ زنی و عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.

……………….

تفت:

با حضور نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي،معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد و فرماندار تفت و جمعي از مسئولان محلي به صورت همزمان از 86 پروژه با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد ريال در شهرستان تفت و به مناسبت ايام ا… دهه فجر بهره برداري شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، این پروژه‌ها در بخش های ایثار و شهادت، گازرسانی، فرهنگ و هنر، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، بهزیستی، میراث فرهنگی، توزیع برق، شهرداری و دهیاری ها، بهداشت و سلامت، مخابرات،کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و صنعت می باشد که با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید.

مهم ترین پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در شهرستان تفت شامل افتتاح نگارخانه تفت، افتتاح گلزارهای شهدای والامقام فخرآباد و شواز بالا و شواز پایین، بهره برداری از چندین آمبولانس در روستاهای سخوید، زردین، هدش، طزرجان و نصرآباد و دهشیر، افتتاح بخش زایمان بیمارستان شهید بهشتی(ره)، چندین پروژه اجرای طرح هادی روستای توران پشت و روستاهای مبارکه و چم، افتتاح مهد کودک کوشا، مهد قرآنی نسیم سبحان و موسسه مهر ماندگار، افتتاح پروژه بوم گردی دو سرو، آسفالت معابر روستایی و شهری، افتتاح قسمتی از فاز یک مجتمع آبرسانی غدیر که هشت روستا را تحت پوشش دارد و واحدهای مختلف تولیدی و بسته بندی و دامداری در سطح شهرستان و … مي شود.

يادآور مي شود با حضور مقامات استاني و محلي با حضور در بخشهاي نير، گاريزات و كهدوئيه و بخش مركزي تفت برخي از اين پروژه ها به صورت رسمي به بهره برداري رسيد كه گزارش تصويري اين افتتاحيه ها متعاقبا ارسال خواهد شد.

…………………

خاتم:

همزمان با ایام مبارک دهه فجر: بهره برداری از 47 پروژه عمرانی شهرستان خاتم با حضور معاون استاندار

همزمان با ایام مبارک دهه فجر 47 پروژه با اعتباری بالغ بر 220میلیارد ریال در شهرستان خاتم افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛  در ششمین روز از سی و هشتمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و بمناسبت دهه مبارک فجر با حضور مهندس عزالدینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، محمودی سرپرست فرمانداری خاتم، حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات، نورالدینی، مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری، کاظمی نسب بخشدار مرکزی خاتم و دیگر مسئولین شهرستانی47 پروژه با اعتباری بالغ بر 220میلیارد ریال در شهرستان خاتم افتتاح و به بهره برداری رسید.

……………………

میبد:

فرماندارمیبد:
حسین فلاح فرماندارمیبد که از بدو تعیین به فرماندار چابک و پویا و به علت توجه زیاد به مقوله میراث فرهنگی به فرماندار میراثی و شهر هفت‌هزارساله شهرت یافته است اخیراً برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ را محور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در همین ایام دهه مبارک فجر هم، دیشب دورهمی را با اصحاب قلم و رسانه این شهرستان ترتیب داد تا به دغدغه‌های خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد این مرام حسین فلاح هرچند احیاناً از سوی گروهی موردنقد قرار بگیرد اما مورد اقبال اکثریت است چراکه حضور در جمع مردم و نخبگان و فرهیختگان و اصحاب رسانه خود، شفافیت و عملکرد را نمایان می‌سازد.

حسین فلاح در این نشست در آغاز از حضور اعضای هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در شهرستان میبد خبرداد و گفت: شهرستان میبد روز شنبه شانزدهم بهمن خود را برای میزبانی 300 نفر از راهنمایان گردشگری از سراسر جهان آماده کرده است.

فلاح بابیان اینکه شهرستان میبد به‌عنوان شهر خلاق و نمونه گردشگری موردتوجه گردشگران است گفت: زیلوبافان میبد در این مدت کوتاه برای استقبال و پذیرایی مناسب از راهنمایان گردشگر، پرچم 40 کشور دنیا را در قالب زیلو به رشته هنر زیلو درآورده‌اند.

فرماندارمیبد با گرامی داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر از افتتاح 36 طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی و آموزشی در این شهرستان خبرداد و گفت: برای افتتاح و راه‌اندازی این پروژه‌ها درمجموع هفتاد میلیارد و 626 میلیون تومان از بخش دولتی و خصوصی هزینه شده است.

وی روشنایی بلوار مرحوم یحیی زاده، فاز 3 میدان دفاع مقدس، المان و نورپردازی میدان امام خامنه‌ای، اجرای شبکه توزیع گاز ناحیه شمس‌آباد، بهره‌برداری از کارخانه تولید آجر قرمز تونلی، بهره‌برداری از کارخانه ایده آل شمس، واحد بسته‌بندی مرغ و ماهی، پرورش گاو شیری،6 طرح خوداشتغالی، افتتاح خانه کودک، افتتاح مرکز آموزشی توان‌بخشی معلولین ذهنی زیر 15 سال را بخشی از این طرح‌ها برشمرد.

فلاح در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص توسعه بناهای اقامتی و تک بناها گفت: امروز برای انجام کارها نباید در انتظار بودجه‌های محدود دولتی شد.

فرماندارمیبد بابیان اینکه بحث میراث فرهنگی را نباید سیاسی و جناحی کرد گفت: حرکتی که در حوزه میراث فرهنگی شهرستان میبد آغازشده است و توجه ویژه‌ای‌ که با مشارکت مردم در حوزه احیاء بناهای تاریخی در جهت جذب گردشگر، احیاء زیلو و صنایع‌دستی و حفظ و نگهداری بناها و راه‌اندازی موزه‌ها شروع‌شده است در پروسه زمانی 5 ساله، باعث رونق صنعت پاک گردشگری و اقتصاد پایدار خواهد شد.

فلاح با اشاره به توجه دولت تدبیر وامید به واحدهای صنعتی و عبور از رکود گفت: باوجوداینکه در شرایط تحریم و رکود قرار داشتیم دولت توانست در قالب تسهیلات به صنعت، آن‌ها را روی پای خود نگه دارد.

وی ایجاد برخی زیرساخت‌ها در شهرستان میبد ازجمله آغاز پروژه فاضلاب و در بخش ندوشن در حوزه بهسازی راه‌های روستایی، ندوشن – ورزنه و، گازرسانی به روستاها گفت: با همه کمبودهای مالی، پی گیری‌هایی وسیعی در جذب اعتبار برای منطقه انجام و نتایج ارزشمندی حاصل شد.

حسین فلاح گفت: بخش ندوشن با ظرفیت‌های تاریخی که دارد در آینده می‌تواند در مسیر ندوشن –ورزنه به‌عنوان محور صنعت گردشگری استان قرار بگیرد.

تعیین تکلیف زمین‌های شهرک امام علی، پاسخگویی شورا و شهرداری و آموزش‌وپرورش، تحلیل فعالیت‌های میراث فرهنگی، توجه به امر ورزش و افزایش شاخص‌های چمن ورزشی از سؤالات خبرنگاران بود که فرماندارمیبد ضمن پاسخ به این سؤالات گفت: اصحاب رسانه بازوی اصلی ادارات و سازمان‌ها در شکل‌دهی افکار عمومی هستند بنابراین باید قاعده بازی را رعایت کنند و بااطلاع رسانی صحیح و به‌موقع مردم را نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده آگاه کنند.

…………………………..

مهریز:

وبسایت فرمانداری مهریز خبری در این زمینه درج نکرده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page