راوی «جانستان کابلستان» در جمع نقادان شهرستان بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 22 بهمن 1395

426332573_252108_1025736340001478358

 

کتاب «جانستان کابلستان»، روایت سفر رضا امیرخانی به کشور افغانستان، چهارشنبه شب (20 بهمن) با حضور این نویسنده برجسته کشوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع زیادی از دوست‌داران کتاب و کتابخوانی در کتابخانه محمد مفیدی بافق نقد شد.

در این نشست ادبی که محمدرضا بایرامی، یکی دیگر از نویسندگان مطرح کشور نیز حضور داشت، 8 تن از اهالی کتاب و کتابخوانی به نقد کتاب جانستان کابلستان اثر رضا امیرخانی پرداختند و سئوالاتی نیز در خصوص شیوه رسم‌الخط وی در نگارش آثارش و همچنین علل و انگیزه‌های سفر به کشور همسایه افغانستان و خلق کتاب موردنقد مطرح کردند.

حسین ارجمند، سیدعلیرضا ناظری، سیداحسان شریعتی، جلیل زعیمیان، امیرعباس امینی، سیدرسول بهشتی‌زاده، بی‌بی سادات میرعلمی و مینا پاکاری، هشت منتقدی بودند که به بررسی و نقد زوایای فنی، محتوایی و نگارشی کتاب جانستان کابلستان پرداختند.

رضا امیرخانی نیز در بخشی از این مراسم و پس از استماع نقدهای مطرح شده نسبت به اثر خود، توضیحاتی در خصوص علت به کارگیری شیوه نگارش خاص در آثارش ارائه کرد و به تشریح برخی ابهامات و سئوالات در خصوص کتاب جانستان کابلستان پرداخت.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این مراسم با قدردانی از رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به دلیل برگزاری موفق جلسه نقد کتاب جانستان کابلستان، برگزاری این چنین جلساتی را برای ترغیب مردم به کتاب، مطالعه و انس با کتابخانه‌های عمومی مفید ارزیابی کرد.

وی همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از حضور امیرخانی و بایرامی، دو تن از نویسندگان مطرح کشوری در این نشست ادبی قدردانی کرد.

گفتنی است، کتاب جانستان کابلستان، اثر رضا امیرخانی پس از سفر وی به کشور افغانستان در سال 1388 و در قالب سفرنامه‌ به رشته تحریر درآمده و تاکنون 8 بار نیز تجدید چاپ شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 22 بهمن 1395 - 8:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از برگزارکنندگان برنامه خوب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ازخانم آقایی وکتابداران کمال تشکر دارم

You cannot copy content of this page