هدف گیری سهوی در سیبل خبری بافق

دسته: مقالات
۱۱ دیدگاه
سه‌شنبه - 26 بهمن 1395

امسال بر خلاف سنوات گذشته دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان بافق چندان از نظر بریدن روبان افتتاح و زدن کنلگ ساخت و ساز چنگی به دل نمیزد هرچند فرماندار در مهمترین پروژه عمرانی؛ در سکوت کامل خبری توانست به بخشی از قول و وعده خویش در خصوص جاده بافق – یزد عمل نماید و با گرفتن امضای تحویل از معاونت عمرانی استانداری؛ 15 کیلومتر از این جاده دهشتناک را به زیر بار ترافیکی دوبانده ببرد و شهردار نیز همه توان و توشه خویش را به کار گرفته تا بتواند بلوار وحشی بافقی را برای عیدی سال نو تحویل همشهریان بافقی دهد.
اما از بعد فرهنگی و هنری هرچند برنامه های فرهنگی اجرا شده در سطح شهر؛ با حضور مردم فرهنگ دوست و عاملان اصلی ارزشهای فرهنگی از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار گشت لیکن در نهایت فرماندار را دست به قلم نمود تا ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین حضور یافته در یادواره شهدا؛ به اهل رسانه نیز گوشزد نماید که حواسشان بهتر و بیشتر به شهدا و ایثارگران جامعه و آرمان هایی باشد که آنها برای حفظ و گسترش آن از جان و مال خویش گذشتند و سرمایه وجودی خویش را به امر ولایت فقیه و رهبر عظیم الشان ؛ در طبق اخلاص نهادند تا با تعالی وحدت کلمه و حفظ انسجام ارضی کشور در راستای تحقق شعار جمهوری اسلامی؛ استقلال و آزادی گام برداریم.
اما در اینسوی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ؛ یک سایت خبری نه چندان قرص و محکم با انتشار چندباره مطالبی کم مقدار و بی ارزش خبری به شیوه ای نا متداول و غیر معمول ؛ ولی با هدف پنهان شده انتقاد و اصلاح؛ فضای مجازی رسانه ای در بافق را مناسب دید تا در ادامه عملکرد تعدادی از رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری ملی ؛ دوران پس از رحلت آیت ا… هاشمی رفسنجانی را به جلوه ای دیگر بیارایند و همچون رسانه ملی یک شبه ازین رو به آن رو شوند مدام و پیوسته از او بگویند و برایش مدیحه و مرثیه بسرایند. ولی این نکته را از قلم انداخته اند هاشمی خوب یا بد هرچه بود؛ رفت و اسمش و عملکردش در برگ برگ تاریخ 38 ساله انقلاب اسلامی و حافظه 59 ساله رفیق دیرین و ولایت امرشان ثبت و ضبط باقی ماند.
توضیح اینکه این سایت خبری که اخیرا` در مسیر راه خبر و خبر رسانی قرار گرفته ؛ روش و منش اخبارش بیشتر به خبرچیدن و پیشگویی کردن و نوعی انتظار برای روی دادن پیش بینی هایش شبیه است تا بر مدار و منطق آنچه که الان وجود دارد.
این سایت تا لحظه نگارش این متن ؛ نامش در ردیف سایت های دارای مجوز برای فعالیت در لیست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار نگرفته است که در یک اقدام نسنجیده فعالیت گروه هنری آرین را به زعم خویش به زیر ذره بین می برد و با ارتباط دادن آنچه که از آن بعنوان ” نفوذ فرهنگی در سایه خواب عمیق مسئولین فرهنگی بافق ” عنوان می نماید فعالیت این گروه را به سیاه نمایی علیه نظام و انقلاب ارتباط میدهد و در ادامه خبر آتش گونه خویش ؛ هدف از اجرای این نمایش را تمسخر ارگانها و سازمانها و مسئولین ارشد کشور قلمداد نموده و می افزاید : این نمایش در صدد معرفی شاخصه استبداد برای این نظام است و در انتهای خبر خواستار افشای دست هایی از پشت پرده میشود که در حال تزریق بودجه بیت المال و ترویج این اهداف {کذایی } آنهم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد بافق می باشند.
همین سایت خبری در ادامه با طرح این سوال که این نمایش را چه کسانی تایید کرده اند در بخش های خبری دیگر خود به سراغ تعدادی از اعضای گروه بازبینی نمایش های بافق رفته است و نظرات بیان شده آنها را با آب و تاب مثال زدنی به ریش و سبیل خبرهای ناقص و نابالغ خویش پیوند میزند تا بلکه بتواند ازین رهآورد مسئولین مربوطه را مجاب به تجدید نظر در مجوز فعالیت گروه هنری آرین نماید و علاقمندانی را که هر شب در دهه فجر به آهنشهر میرفتند تا نمایش طنز ” عروسکها عاشق می شوند ” را بببنند ؛ دست خالی از سینما قدس برگرداند.
هرچند این قطعه نمایشی که گفته شده است کپی پیست سیاه بازیی هست که به مدت یکسال در مرکز استان به روی صحنه رفته است و نظرات مخالف و موافقی اینگونه سیاه بازی بهمراه دارد در شبهای بعد به روی سن نرفت. لیکن تا انتهای دهه فجر ؛ نه تنها از مشتاقان و علاقمندان برنامه های گروه هنری آرین کاسته نشد بلکه فعالیت این گروه 25 ساله همچنان در برنامه فرهنگی و مذهبی بافق ادامه دارد.
در یکی از آخرین مطلب درج شده این سایت با موضوع گروه آرین عنوان شده است مدیر گروه آرین در حضور تماشاگران حاضر در سالن اعلام آمادگی نموده است تا پاسخگوی ابهامات بوجود آمده برای این سایت خبری باشد و حق خویش را برای پیگیری محفوظ میداند که ظاهرا پاسخی درخواست داده نشده و در نهایت به گونه ای عنوان شده است که قصد این سایت خبری نه تنها تخریب وجهه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق و گروه آرین نبوده است بلکه مربوط به مواردی است که بعدا بیشتر از آن خواهد گفت.
همین سایت خبری در موارد دیگری نیز از اصل و اساس رسالت و اهداف خبری خویش به دور افتاده و گاها باهم در آمیختن نگاه و وابستگی فکری و سیاسی خویش با اصل خبر و ارتباط دادن مستقیم یا غیر مستقیم به وجهه حقوقی و شخصیتی سوژه خبری خود (که در بیشتر موارد همراستا با خطوط ترسیمی این سایت نیستند) نمایی از شهر بافق و مسئولین آن در فضای مجازی ترسیم می کند که به هیچ وجه با واقعیات موجود در این شهر همخوانی و هم آوایی ندارد هرچند که اختلاف نظر سیاسی افراد و وابستگی فکری آنها به جریانات سیاسی رایج کشور هیچ منع قانونی ندارد.
با نگاهی دیگر به اخبار منتشر شده از سوی این سایت در موضوع انتخابات اصناف بافق که در هفته گذشته برگزار گردید و برداشت های ارائه شده در این خصوص و توضیحات عضو شورای شهر و عضو شورای انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان یزد و فضایی که این سایت قبل از رای گیری ترسیم نموده بود میتوان به نیات درونی دست اندرکاران غیرساکن آن در بافق پی برد که چگونه شمشیر کلام خویش را از رو بسته اند و با دادن تفنگ پلاستیکی آبی به دست یکی از دوستان خویش در حال تماشای بازی او با کسانی هستند که با طرفه العینی از صدر تا ذیل غیر همفکران و غیر همراهان را به سخره می گیرد.
نتیجه اینکه برادر و خواهر گرامی که در این سایت خبری مشغول به اطلاع رسانی هستید من و شما و همه بافقی ها از یک خون و ریشه هستیم همانقدر که شما دلتان برای بافق و بافقی میسوزد دوستان دیگر شما نیز در این گروه یا آن گروه غصه داشته ها و نداشته های بافق را میخورند. شما از سرمایه های با ارزش بافق هستید و بافقی های دیگر نیز به همان اندازه یا کمتر و بیشتر دارای توان و استعداد بالقوه و بالفعل فکری و اجرایی هستند.
به نظر نویسنده که خود کوچکترین عضو این شهر و دیار معدنی میداند حیف است و جای بسی تاسف دارد که بجای آنکه انرژی و توان تک تک بچه های بافق را هم افزایی نماییم به بهانه های واهی و به دلایل غیر قابل بیان پنجه در رخ همدیگر می کشیم و صندلی از زیر پای هم. بیایید و بازهم بیایید مانند زمان انتخاب نماینده بومی؛ هرفکر و سلیقه و گرایش سیاسی را که داریم کنار بگذاریم و برای یک هدف با توان و پشتکار هم و دست در دست هم برای آبادانی و سرفرازی بافق و بافقی همقدم و همگام شویم.
باور کنید و اطمینان داشته باشیم بافقیان همراه بهتر و قشنگتر از هر بافقی مجزا و تک رو میتواند کار کند و وابستگی فکری و سیاسی اش در جای خودش و به وقتش خود برای پیشرفت بافق به خرج دهد.
احمد برزگری بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 2:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام در بعضی از این سایت هاهمش بعد گویی از استاندار یافرماندار خدم پر تلاش بافق می کنند اینها کجا بودن زمانی که استاندار ابرکو هی علاوه بر اینکه کاری نکرد بچه های بافق به باد کتک گرفت وچهره شهر اینقدر زشت کرد

محسن کریمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 4:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

الک الکی این سایتو بزرگش می کنید. بابا این الت دست سیاسیونه

    جعفری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 5:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    تو خوبی :))))))))))

      ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 6:25 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

      خدمت دوستان بافق فردا عرض کنم برای جامعه انقلابی بافق مسجل شد که آن متن های منتشر شده منصور توسط شما تهیه میشده است و برای رقابت در فضای رسانه راه اشتباهی را پیش گرفته اید

برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 6:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام امید است آقای قاسمزاده این نظر را منتشر کند.
آخه چرا بافق فردای ۵ ساله از تفنگ آب پاش می‌ترسد
مثل اینکه به جتی آب از توش خمپاره در میاد که اینقدر وحشت کرده اید

محسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 11:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. آیا نمی توان به جای رقص و موسیقی حرام با ابزار دیگر مردم را خنداند.

رضا علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 11:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در این چند روز برای همگان روشن شد که بافق فردا با این حرکات خود تیشه به ریشه وحدت رسانه ها در بافق می زند.رسانه هایی که مسکلات مردم را بدون ترس منتشر می کردند.
نکند خرتان برای رای آوری صباغیان از پل جسته است.

فتاحی قلعه ای این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 7:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در مورد انتخابات اصناف اتفاقاتی افتاده که گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد

    مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 9:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    یک رسانه تو بافق خارج از حزب و حزب بازی فعالیت میکنه اونهم بافق فردا هست وبس , دیگران خودشون را خوب نشون دادن , حالا اگر دلتون با این حرفها خش میشه ,بگین تا راحت شید , گذشت اون زمانی که به مردم قالب میکردید

رسول این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

قصه هدف گیری سیبل و تفنگ آب پاش و سایت … جالبه بود

رصا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود سپاس تلاش وکوشش فرماندار محترم بافق اقای مهندس زاده رحمانی قابل تقدیر تشکر میباشد

You cannot copy content of this page