لطفا منصفانه قضاوت کنید

دسته: مقالات
۳۲ دیدگاه
چهارشنبه - 27 بهمن 1395

 

سایت بافق فردا در تاریخ چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ یادداشتی را از جناب آقای محمدعلی پور فلاح منتشر ساخته است با این عنوان که «سق بافق خبر را به چه برداشته‌اند؟»

بنده لازم می‌دانم نکاتی را در مورد یادداشت جناب پور فلاح بیان کنم.

نکته اول: نویسنده این مطالب از ابتدا سعی کرده است سایت بافق خبر و به قول خودش بافق خبری‌ها را با برچسب بی‌اخلاقی و هوچی گری و صفاتی مانند این‌ها معرفی کند و البته در پایان هم توصیه به ادب کرده است درحالی‌که در سراسر این متن بی‌ادبی و بی‌اخلاقی موج می‌زند.

بنابراین بهتر بود نگارنده محترم قبل از انتشار یادداشت نسبت به بازنگری متن اقدام می‌کرد تا خوانندگانِ باانصاف بتوانند تناقض میان ادعا و عمل را از این یادداشت جدا سازند درحالی‌که از این یادداشت نتیجه‌ای غیرازاین برنمی‌آید و اگر آن‌طور که نویسنده اعتقاد دارد، «ادب بهتر از دولت‌مرد است» پس تکلیف عبارات توهین‌آمیز در این یادداشت چه می‌شود؟

نکته دوم: جناب پور فلاح نوشته‌اند که سایت بافق خبر وابسته به جناح اصولگرا محسوب می‌شود و گفته‌اند که همه این را می‌دانند. سخن بنده هم این است که اگر قرار بر تقسیم‌بندی جناحی باشد سایت بافق فردا نیز منتسب به جریان اصلاح‌طلب است و این را همه می‌دانند بنابراین تا این جای کار هر دو طرف مساوی هستند.

نکته سوم: ایشان گفته‌اند که «بافق خبری‌ها لباس دانای کل پوشیده‌اند و دشنه دشنام می‌کشند و همه‌چیز را سیاه‌وسفید می‌بینند و به برخی بد می‌گویند.»

واقع این است که در چند سطر نمی‌توان همه آنچه را باید گفت منتقل ساخت و بهتر است در فضای چهره به چهره در مورد این ادعا سخن بگوییم اما سؤال این است که نگارنده چطور چنین اتهامی را مطرح می‌کند و طرف مقابل را با این ادبیات مورد خطاب قرار می‌دهد؟

نکته چهارم: ایشان گفته‌اند که حرف‌هایشان احتمال تأثیر ندارد و با استناد نادرست به قسمتی از یک آیه قرآن خواسته‌اند این ادعا را تأیید کنند.

سخن بنده این است که اولاً ما نیز احتمال تأثیر را در برخی افراد و جریان‌ها منفی می‌دانیم ولی این حکم دین است که باید حرف حق را با روش صحیح و منطقی بیان کرد و تکلیفی بیش از این وجود ندارد.

ثانیاً بهره‌گیری نادرست افراد غیرمتخصص از متون دینی و به‌خصوص قرآن کریم خطری بزرگ است که باید از آن حذر کرد.

نکته پنجم: جناب آقای پور فلاح از دلخوری بافق خبر یا بافق خبری‌ها نسبت به جریان اصلاح‌طلب رنجیده‌اند و با عباراتی تند و گزنده خواسته‌اند که این رنجش خاطر را التیام بدهند.

این قسمت جانِ کلامِ ایشان در نگارش سطوری است که مرقوم داشته‌اند و باید دراین‌باره بیشتر سخن گفت.

با صرف‌نظر از عبارت تند و آتشین جناب پور فلاح، بیان چند مطلب را در این قسمت ضروری می‌دانم.

الف) ما از اصلاح‌طلبانی دلخور هستیم که در لباس دلسوزی، نارنجکِ تخریب نظام را پنهان کرده‌اند و هر جا که بتوانند آن را پرتاب می‌کنند. ما باکسانی که شورای نگهبان را یاغی‌گر خطاب می‌کنند مشکل‌داریم.

البته دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا مطلبی است که قدری نخ‌نما شده و امروز باید سخن امام جامعه اسلامی را تکرار کرد که فرمودند: «نقطه مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نیست. نقطه مقابل اصولگرا، آدم بی اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می‌کند که بشدت ضد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری حرکت کند، یک روز هم منافعش یا فضا ایجاب می‌کند که طرفدار سرسخت سرمایه‌داری شود؛ حتّی به شکل وابسته و نابابش! نقطه مقابل اصلاح‌طلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به‌صورت روزبه‌روز و نوبه نو.» (اردیبهشت 1384)

«برخی از امام و انقلاب دم می‌زنند اما با فتنه گران همکاری می‌کنند و آن‌ها را موردحمایت قرار می‌دهند… من به تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب یا چیزهایی شبیه این‌ها اهمیت نمی‌دهم ولی به محتوای جریان‌های مختلف توجه دارم. موضع بنده درباره فتنه کاملاً صریح است و روی مسئله فتنه حسّاسم.» (12/04/1395)

ب) ماجرای مراسم افطاری اصلاح‌طلبان در بافق تا آنجا که افطاری دادن یک توصیه بسیار پسندیده دینی است جای هیچ اشکال و ایرادی نداشت و ندارد اما مشکل بزرگ در نصب تصویر شخصیت محوری فتنه 88 بود و بنده نیز در همان ایام و در قالب یک یادداشت به این موضوع پرداختم و تکرار آن مطالب را لازم نمی‌دانم.

ج) جناب پور فلاح و همفکرانشان در بافق و سایر شهرهای این کشور هنوز با مسئله فتنه 88 که چیزی شبیه به کودتا بود کنار نیامده‌اند و حاضر نیستند عوامل و سران آن را مورد برائت قرار بدهند و جالب است که بدون توجه به بیانات امام جامعه اسلامی، نسبت به تکرار واژه فتنه اعتراض می‌کنند و قصد پاک‌سازی تاریخی رادارند.

درحالی‌که رهبر فرزانه و فرهیخته انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان دوباره مسئله فتنه را مطرح ساختند ولی عده‌ای همچنان راه خود را می‌روند و ساز خویش را می‌نوازند.

نکته ششم: ملاک و معیار برای تشخیص انقلابی گری تنها و تنها بیانات رهبر این کشور است و آن‌هایی که نمی‌خواهند این سخنان را فهم کنند حق ندارند خود را در دایره انقلابی‌ها جا بزنند و منافقانه رفتار کنند.

امیدوارم فرصتی فراهم شود تا هر دو طرف بتوانند در فضایی دوستانه اظهارنظر کنند و قضاوت را نیز به مردم بسپارند.

نسأل الله منازل الشهداء

محمدهادی سمتی

چهارشنبه بیست و هفتم بهمن 1395


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
الف شین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بیچاره اصلاح طلبی و اصلاح طلبان که بافق فردا و قاسم زاده نماینده شان نباشد. ….

    گوسفند تحلیلگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 11:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    دو قطبی کاذب ؟
    1-بنده هیچگاه در طول تاریخ جمهوری اسلامی از امثال حاج آقا سمتی و همفکران ایشان احساس خطر نکردم زیرا آنها را جوانان حق طلبی می بینم که راه را کج رفته اند . با برادر ایشان(آقا مهدی) دوست قدیمی بودم و ایشان و خانواده شان را می شناسم . وقتی وضع زندگی حاج آقا سمتی را با اشرافی گری اصلاح طلبان مقایسه می کنم ، می بینم که اصلاح طلبان به دنبال کسب منفعت مالی از جهت گیری سیاسی خود هستند اما امثال حاج آقا سمتی یک رویه ثابت را انتخاب کرده است و تصور می کند با جهت گیری در آن مسیر می تواند عدالت و رفاه را برقرار کند . اما اشتباه می کند . برقراری عدالت و رفاه را از میان اسفار و مکاسب و نوشته های کلینی نمی توان جست زیرا اگر این مبانی قادر بودند عدالت و رفاه را در جامعه جاری کنند در طول این نزدیک به چند قرن به این مهم دست یافته بودند . اگر آقای سمتی و همفکران ایشان به همان راهی بروند که احمدی نژاد رفت یقینا رستگار خواهند شد . دیدیم که نماد عدالتخواهی و مردمی بودن در این سالها در دهه ی فجر به پاسارگاد رفت و کورش را به عنوان نماد انقلابی گری و عدالت خواهی واقعی معرفی نمود . توصیه می کنم حاج آقا سمتی هم برای قرائت فاتحه و ذکر نماز به پاسارگاد بروند زیرا این زیارت بی شک هم به درد دنیایشان می خورد و هم به درد آخرتشان.حاج آقا این را بدانید صاحبان اصلی مبانی ای که شما تصور می کنید با پیاده کردنشان می توانید عدالت را برقرار کنید ، اوج عدالتشان این بود که پس از چپاول سایر ملل ، غنایم را به طور مساوی بین خود تقسیم می کردند . و گرنه هیچ کار سازنده و یا سیستم اقتصادی درستی ایجاد نکردند.
    2-به طور غیر منتظره ای شعار آشتی ملی بلند می شود تا دو قطبی کاذب اصلاح طلب اصولگرا را بازسازی کند . زیرا که ساختار سیاسی ایران نیازمند این دو قطبی کاذب است زیرا که بی خطر است . یک طرف می آید و می گوید که مردم خواهان آزادی موسوی و کروبی هستند و طرف دیگر هم می گوید که مردم آنها را نمی بخشند و باید در حصر باشند . در حالی که مردم موسوی و کروبی را فراموش کردند و اگر این افراد اعدام هم بشوند ککشان نمی گزد . موسوی می خواست مردم را به دهه ی طلایی 60 ببرد و ما امروز شمه ای از دهه ی 60 را در طرح عارف با عنوان برخورد با بر هم زدگان مراسمات رسمی می بینیم . طرحی که در آن حتی سوال کردن هم در یک مراسم جرم است . این طرح نقاب و حقه بازی دوستان را در شعار زنده باد مخالف من کنار زد و نشان داد که شعارهای موسوی هم دروغی بیش نبود . حال چه شده که عده ای رفع حصر را خواسته ملی جا می زنند ؟ مگر موسوی قرار بود چه گلی بر سر ما بزند که روحانی نزد؟
    و اما دو قطبی واقعی آنجا عیان می شود که یکی از دوستان من تعریف می کرد فرزند یکی از مسئولین سنگ اهن آمد به مغازه ی من و سر بحثی باز شد و او گفت می توانم کل مغازه ات را با همین کارتی که در دستم است بخرم . غلو هم نمی کرد.در حساب جاری او 250 میلیون پول بود . چند درصد جوانان 22 ساله ی ما 250 میلیون در حساب جاری خود دارند ؟ دو قطبی امروز دو قطبی کولبران است . دریک سمت کولبران کردستانی را داریم که برای سیر کردن شکم زن و بچه خود کولبری می کنند و در سمت دیکر آقا زاده ها ی کولبر را داریم که آنها هم کولبری می کنند البته دوست دختر زیبا و جدیدشان را تا رختخواب کول می کنند .این دو قطبی است که هزینه بردار است و باید به همین سبب احمدی نژاد را حذف کرد . زیرا یک جنبش در بین مردم ایجاد می کند که به احمدی نژاد ختم نخواهد شد .

      شما چند ،چندي؟؟؟؟؟ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 بهمن 1395 - 7:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

      برقراری عدالت و رفاه را از میان اسفار و مکاسب و نوشته های کلینی نمی توان جست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! زیرا اگر این مبانی قادر بودند عدالت و رفاه را در جامعه جاری کنند در طول این نزدیک به چند قرن به این مهم دست یافته بودند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(تا اينجاكه زيراب جمهوري اسلامي و ولايت فقيه واداره اسلامي جامعه وحكومت واين 38 سال تجربه را زدي خوببببب………………)
      . دیدیم که نماد عدالتخواهی و مردمی بودن در این سالها در دهه ی فجر به پاسارگاد رفت و کورش را به عنوان نماد انقلابی گری و عدالت خواهی واقعی معرفی نمود
      چه كسي گفته او نماد عدالت است .چه كسي گفته كارهاي او براي ما حجت است .پيش فرضهاي شما رو عشقه.او دركنار تمام كارهاي خوبش اشتباه فاحشي كرد كه رهبري هم پيش بيني ميكرد وشد آنچه نبايد مي شد.
      بله جامعه و مردم ايران درحال گذارند به آن سمت كه بفهمند جامعه اسلامي را بايد فقط و فقط ب ارزش هاي اسلامي اداره كرد ولاغير . حركت به سمت دولت اسلامي………………….
      باش تا صبح دولتش بدمد

    گوسفند تحلیلگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 2:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    پوست اندازی تمدنی بسیار نزدیک است ….
    اگر به سایتها و شبکه های اجتماعی سری بزنید از انقلابی سرسخت گرفته تا ضدانقلاب دو آتشه یک چیز را می گویند . همه از دزدی ، اختلاس،ظلم ، وضعیت وخیم زیست محیطی(مثلا خوزستان)،وضعیت بد اجتماعی و سیاسی و … می نالند . به گونه ای که اگر عنوان سایت را نگاه نکنی از نوشته های نمی توانی تشخیص دهی که این سایت به انقلابیون وابسته است یا به ضدانقلاب ؟ زمانی که حرف انقلابیون و ضد انقلابیون یکی است نشان می دهد که جامعه قفل کرده است . در این شرایط است که تفاوتی نمی کند اصولگرا بر روی کار باشد یا اصلاح طلب و یا حتی ضدانقلاب . به عبارت دیگر هیچکدام از طرفها چوب جادویی ندارد که تکان دهد و مشکلات حل شود . در این میان تکلیف دو گروه مشخص است . گروه اول سران ساختار سیاسی فعلی ایران هستند و دیگری سران اپوزیسیون این ساختار . هر دو گروه رستگاری خود را در لابیگری با کاخ سفید و یا اتحادیه اروپا و یا دیگر قدرتها می بینند.یکی برای ماندن و دیگری برای جایگزین شدن .در این میان تکلیف مردم مشخص نیست . معلوم نیست چکار می خواهند انجام دهند ؟یک گروه در انتظار منجی غیبی هستند که قرار است بیاید و آنها را نجات دهد . یک گروه هم چشم به کاخ سفید و اتحادیه اروپا دوخته اند . اما هر دو گروه اشتباه می کنند زیرا که منتظر بودن در این سالها دردی را دوا نکرده است . نه انتظار غیبی داشتن و نه انتظار فرج داشتن از کاخ سفید و اتحادیه اروپا و دیگر قدرتها .کاخ سفید و اتحادیه اروپا با هر گروهی که ببندد-چه با ساختار سیاسی فعلی و چه با اپوزیسیون آن-ملت ایران را به قهقرای بیشتر می برد چون هر دو برای بستن با قدرتها باید نوکر حلقه به گوش آنها باشند و آفریقایی شدن ایران را مطابق با طرح این قدرتها پیاده کنند.امروز خطر تجزیه به هیچ وجه ایران را تهدید نمی کند .آنچه امروز در اثر تعلل مردم نسل فعلی و نسل آتی را تهدید می کند آفریقایی شدن ایران است . یعنی اینکه ملت ایران با ثروتهایش تاوان ورشکستگی قدرتهای جهانی را بدهد . زمان آن رسیده است که از ساختار سیاسی فعلی و اپوزیسیون ان قطع امید کنیم و برای طرحها و برنامه های آنها طره هم خورد نکنید و خودمان با تکیه بر فرهنگ نیاکانی خود کاری کنیم . یقین دارم جامعه ی ایرانی دار فر است و می تواند زایش دوباره کند و ناجی خود را پس از قرنها درد و رنج برآورد.

محمد رضافتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به این میگن یه رسالت و اطلاع رسانی حرفه ای و اخلاقی. یعنی انتشار نظرات موافق و جواببه مخالف. نه اینکه مثل بافق خبر یک طرفه برو هرچه خواست بنویسه سیاسی کنه. نه خیر برادر خوشبختانه فهم مردم بسیار بالاست و همه چیز میفهمند و همه کس را بخوبی میشناسند.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 11:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای سمتی خیلی قشنگ بافق فردایی ها را رسوا کردید
اینا از پیشرفت بافق خبر هراس برداشتن

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 12:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
بنده از هیچ کدام از افراطی های این جناح ها دل خوشی ندارم ولی لازم هست بگم سایت بافق خبر واقعا با این سیاسی کاریش خسته کننده شده و دیگه از حالت یک سایت خبری خارج شده است.
برادر عزیز جناب آقای سمتی
لطفا کمی به نوشته های خود رجوع کنید و ببینید که شما به جز خود و تندروهای اطراف خود هیچ کسی را قبول ندارید و حتی اگر یک نفر عادی باشه که تنها مقداری با افکار شما فاصله داشته باشه حضرتعالی و دوستانتون اون رو کلا به جناح اصلاح طلب می چسبونید و گلوله باران می کنید.
در ضمن شما که منظورتون اصلاح طلبانی است که نارنجک تخریب نظام را دارند پس چرا همیشه کل اونها را هدف می گیرید.
در ضمن آدمی که خواب باشه را میشه بیدار کرد ولی آدمی که خودش را به خواب زده باشه را نمیشه بیدار کرد و ختم کلا مردم دل خوشی از تندروهای ( افراطی های) هر دو جناح ندارند.

محمد علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 12:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آیا بافق خبر هم با همه آن نکاتی که در بالا بیان شد و سعی در تطهیر آن بود حاضر است مقاله جوابیه ویا نظری غیر از نظر خودررا نشر دهد آفرین به بافق فردا که اولین اصل اصلاح طلبی را بجا آورده و جوابیه مخالف خود را چاپ میکند. ما معتقدیم همه در برابر دادگاه عدل اللهی برابرند. چه حاکم اسلامی چه مردم عادی. پس هر. وقت فردی را در دادگاه محاکمه نمودید و آن وقت ممنوع التصوير کردید. نصب عکس او. خطا و جرم است

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 1:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حاج اغا سمتی سلام یک :اینجا هم تحریف !!! آغا پورفلاح نگفتن ادب بهتر از دولت مرد هست ولی ضرب المثل ایشون میگه ادب مرد به از دولت اوست اینجا دیگه چرا؟؟؟ دوما فرمودین نقطه مقابل اصلاح طلبی چی هست؟؟؟ افساد درست گفتین یا اشتباه تایپی هست؟؟؟ سوما فکر میکنم مستندات مربوط به سایت بافق خبر در نوشته اقای برزگری اورده شد هرچند ایشون هم طبق روال سایت شما بهتون انتقاد داشتن و آوردن اسم بافق خبر پرهیز کردن چهارما چی شده که حالا به فکر مناظره و بیان نظرات رو در رو شدین شما که حتی از نوشتن اسم مسولین سایت بافق خبر ناخوش احوال بودین و برای درج نظرات خوانندگان سایت تون مسیر هزارتو گذاشتین

اصولگرای منطقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 6:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بنده با نظر شماره دو موافقم. و بعنوان یک اصولگرا ممنونم از اینکه حداقل اخلاق رسانه ایی به دور از حزب بازی در این سایت خبری رعایت می شود. وگرنه اون اقایون که در هر دو جناح تندروی می کنند وبه دور از اخلاقیات همه نوع تهمت، افترا، هتکاکی، سیاسی بازی می کنند مورد تنفر و انزجار مردم هستند. بافق فردا بازهم ممنون

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 7:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بنده تقریبا هرروزبه سایتهای خبری شهرسرمیزنم.بافق خبرتازگیهامثل حیوان افسارگسیخته به هرچیزی حمله میکنه.آهای صاحبان این سایت اگه افسارنداریدتکه طنابی.زنجیری چیزی بدم خدمتتون

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 8:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مثلا شما منصفانه قضاوت کردید که برچسب اصلاح طلبی به بافق فردا زدید ?????!!!!!!

توفیق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 8:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این یک جواب دندان شکن به پاسخ تند بعضی اقایون بود

منصور ح این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 8:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای سمتی مردم درد نون و کار و امنیت شغلی دارند شما دنبال چه هستید

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

فعلا کوچولو برو درستو بخون

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 9:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

گفتار آقای پورفلاح آتشین هست اما به هیچ وجه خارج دایره ادب و نزاکت نیست. اگر هست مصادیق آن را بتویسید.

اکبری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 10:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نیازی به مناظره و نشست نی. هرکه پنج کلاس سواد داشته باشه و دوتا مطلب را بخونه میفهمه کی هتکاکه و مغرضه و کی منصف ومنطقی

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 10:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای سمتی , بنده کاری به دعوای حزبی شما ندارم ولی برداشتم به عنوان یکی از خوانندگان بافق فردا اینست که این سایت را نه اصلاح طلب دیدم و نه اصولگرا. ولی شما خواسته یا نخواسته برچسب اصلاح طلبی به این سایت زدید و این ناشی از منش شما و هر از گاهی اصلاح طلبان در قبال کسانی است که که مطابق رأی و نظر شما قدم بر نداشته و فکر نمیکنن , مگر نه اینکه رهبری عزیز فرمودن اگر کسی چیزی میگوید که با نوع نگاه و افکار شما سازگار نیست سریع برچسب ضد ولایت فقیه و… بهش نزنید ولی این را بنده به وضوح در رفتار بسیار ی از اصولگراها دیدم و همین رفتار را هم در اصلاح طلبان . البته نظر شما برای خود شما محترم ولی خواهش میکنم از جانب همه وکیل نشوید و برچسب اصلاح طلبی نزنید , مردمی که شما از جانب اونها نظر میدهید هم اصلاح طلبها را شناختن و هم اصواگراها را , و خودشان فهم قضاوت کردن دارن و نیازی به وکیل ندارن
البته به نظر بنده شما هم منصفانه قضاوت نکردید چون همان اول , نظرتان را با نگاه حزبی شروع کردید

خالقدادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 10:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

لطفا منصفانه قضاوت کنید. حاج آقا منصفانه تر ازین که مردم مطلب دوطرف را می خوانند و بعداً قضاوت می کنند.

هاشم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 10:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا افرادی که سوادمون و فهم سیاسی شون از شما بیشتره هنوز به خودشون اجازه نمیدن اظهار نظر کنن بهترین کار برای شما اینکه بفرموده امام راحل در امور سیاسی دخالت نکنی

تفکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 11:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بهترین قضاوت کننده مردمند و بس

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 12:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بخدا جمع کنید این بساط چرت وپرتاتون را
هشت سال هر بلایی که میشد با تندرویی ومنم منم گفتن هم مرامی های شما سر کشور آوردند هیچ کس هیچی نگفت آنوقت به حق یا اصلاً ناحق یه نفر یه تلنگر بهتون زده این همه آسمان ریسمون میکنید ، حالمون از این جبهه گیریهاتون داره بهمیخوره . بافق هزار تا مشکل وبدبختی داره اونوقت شما دنبال پرتقال فروش هستید . ضمناً شماها وامسال شماها تو هشت سال چه خاکی سر مردم وشهر ریختید که الان دارید برای مردم تعیین تکلیف ودرس فلسفه میدید . مردم حق را از ناحق تشخیص میدن نیاز به اوامرتان ندارد ، اگر طبیبید فکری به سر گرخود بنمایید وبرای مردم خواهشان نسخه نپیچید

    ممد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 5:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    خاکی که تو این سه سال این دولت تو سرمون کرد به اندازه همه سالهای انقلابه،اون از حادثه منا،اون از عزت پاسپورت ایرانی،اون از برجامشون با آفتاب تابانش،اون از تعطیلی کارخانه های ارج و…،اون از منفعلیشون جلوی یه کشور کوچولو مثل امارات،از وعده 100 روزه که بگذریم شده جوک برا مردم،اون از ریختن هزاران تن بتن روی زحمات سی ساله صنعت هسته ای ،اون از هواپیمائی که بوی نوئیش مونده تو پارکینگ فرودگاه،وووووو
    یه کم چشماتون و باز کنین دوست عزیز،تو هیچ دوره ای اینقدر خوار و خفیف نشده بودیم

شفیعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 1:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا چرا اینقدر هیاهو بافق خبر کسی محلش نمیگذاشت میخواست یه خودی نشون بده. اینجوری نشون داد راه و رسمشون همینه. مهم اینه که بافق کوچکه و مردم خوب عقبه هرکسی را میشناسند و بهتر می دانند کی آلت دسته و ابزار و هتکاک و سواری بده سیاسیون

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 3:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای سمتی , جدای از نگاه اصول گرا و اصلاح طلب که بنده کاری به آن ندارم , عقیده شما برای خودتان محترم و عزیز است ولی نمی توانید از جانب همه نظر بدید ولی شما در ابتدای جملاتتان این کار را کردید و فرمودید : “بافق فردا منتسب به جریان اصطلاح طلب است و همه میدانن “.
اما حقیر به عنوان یکی از آن همه ,که چند سالی است به این سایت مراجعه میکنم نه آن را اصلاح طلب دیدم و نه اصولگرا . مردم هر دو گروه راشناختن و نیازی به اهانت به شعور مردم نیست

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 5:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با یلام به برادر عزیزم جناب آقای سمتی
آقای سمتی همانطور که از مقاله قاسمزاده پیشبینی میشود تا نفرات بعدی هم بخواهند قلم شکنی کنند این نظرات هم پیش بینی میشد چرا که بنای بافق فردایی ها بر تخریب است نه پیگیری مشکلات مردم .از به رند این چند سال بافق فردا توجه شود میبینیم این سایت بیشتر به روابط عمومی ادارات مشابه شده است تا منتشر کننده مشکلات مردم.
یادش بخیر اون روزایی که مدیر این سایت یجایی لو داد خودمان نظر می گذاریم تا جریان سازی کنیم.
و می دانم قرار نیست این نظر منتشر شود.

معلم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 7:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بافق خبر وبسیاری از اصول گرایان علاوه براین که ردای دانایی پوشیده اند به خیال باطل خود ردای دینداری را هم به تن کرده اند.آنقدر از مذهب ارتزاق کرده اند که ان را فقط مختص خود می دانند.
نویسنده محترم سقارش فرمودند که افراد ناآشنا به دین از کلمات قران استفاده نکنند که خطرناک است،خطر خود شمایید که سالها ازدین استفاده ابزاری کرده اید.

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 9:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام بابا بنده خدا می خواست خودش رایک جوری نشان بدهد اقای سمتی بلایی که استاندار احمدی نژاد سال 90بر سراین شهر اورد اگر یک درصد ان رادولت مردان اقای روحانی انجام داده بودن شما حکم اعدام همشون راصادر می کردید

رحمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 بهمن 1395 - 6:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من با حاج اقا سمتی سالها همسایه بودم ادم خوب و مهربانی بود

fhtrdبافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 بهمن 1395 - 8:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرت و پرت سمتی این همه ارزش فسفر سوزوندن را نداره.بی سر و بیکارید؟؟؟؟؟

پیر دانای همدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 بهمن 1395 - 9:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و درود
دموکراسی یعنی این که
از نظر هم برنتابید .دلیل بیاورید و اهانت نکنید .مبارزه کنید و هرزه نگویید .شعار بدهید ولی بی احترامی نه ………….هرگز.
پیروز باشید

مریم برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 بهمن 1395 - 4:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر بافق فرداهایی ها,من با نظر اقای شفیعی موافقم,بافق خبر …..,که نه جنگی دیده و نه انقلاب ,حالا مدعی هستن مثل … میخوان سهمشون رو از سر سفره انقلاب بردارن,من سالهاست …. رو میشناسم مردم هم همینطور,بافق فردا شما به راهتون ادامه بدین

You cannot copy content of this page