نگاه جهان به اسلام تحت تاثیر قدرت رسانه است / نیازمند جهاد فرهنگی هستیم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 1 اسفند 1395

photo_2017-02-19_10-18-42

مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد در جمع طلاب و روحانیان حوزه های علمیه بافق در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به تبیین نقش رسانه ها در دنیای امروزی پراخت و اظهار کرد: امروزه فضای مجازی و رسانه حقیقت زندگی شده است.
دکتر پهلوانیان با تشرح بیانات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی و ارتباطات افزود: مدیریت صحیح فضای مجازی مهمترین راهکار مقابله با توطئه های دشمنان نظام در این راستا است .
وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان پرچمدار حرکت فرهنگی نظام و انقلاب هستند خاطر نشان کرد: شناخت فضای مجازی و تسلط تفکر اسلامی بر فضای مجازی از ضروریات برنامه حوزه های علمیه است.
مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به گستردگی شبکه های مجازی دشمنان انقلاب و نظام افزود: تزلزل اعتقادات اسلامی به صورت موجی گسترده از سوی شبکه های ضد انقلاب در حال انجام است .
وی تصریح کرد: اتاق فکر دشمنان اسلام با ایجاد شبکه های مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری قصد دارد قدرت تفکر را از جامعه اسلامی بگیرد.
پهلوانیان با تاکید بر ضرورت توجه حوزههای علمیه به استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و رسانه گفت: نگاه جهان به اسلام تحت تاثیر قدرت رسانه است .
وی افزود: روحانیون با قدرت ، شناخت و حضور موثر در فضای مجازی به جهاد فرهنگی بپردازند.
مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد گفت: باید تلاش شود در فضای مجازی فرهنگ و اعتقادات اسلامی و دینی ترویج یابد.
پهلوانیان بیان داشت : در عرصه فرهنگ نیز باید با گروههای جهادی تشکیل شود و از نظام اسلامی دفاع کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر سیاسی و نظامی در منطقه و تبیلغات وسیع گروه تروریستی داعش گفت: امروز جنگ نظامی در مرتبه سوم و بعداز جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار دارد.
مدیر کل صداوسیمای مرکز یزد خاطر نشان کرد: بیشتر تلاش های گروهای تروریستی به ویزه داعش و پیروزی هایی که کسب کرده اند از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی است چرا که جنگ امروز جنگ فکر است.
پهلوانیان گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است و انسانی موفق است که بتواند این عرصه را بدرستی مدیریت کند و در مقابل هجمه های دشمن با شناخت و حضوری موثر مقابله کند.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای بر ضرورت توجه آن از سطح پایه در جامعه تاکید کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page