سبقت معلولین از مسؤلین

دسته: مقالات
یک دیدگاه
یکشنبه - 1 اسفند 1395

در یادداشت قبلی چند جمله ای اندر حکایت «بافق و دهه فجرش» برای خوانندگان عزیز نوشتم و قول دادم در یادداشت بعدی از بهترینهای دهه فجر در برگزاری برنامه های مختلف بنویسم.
ابتدا اجازه بدهید یک اصلاحیه کوچک درباره نوشته قبلی داشته باشم؛ آنجایی که گفته بودم:« پروژه ای مانند ۱۵ کیلومتر ابتدایی جاده بافق – یزد که بعد از گذشت ۳ و نیم سال تلاش دو فرماندار غیر بومی به سرانجام رسید بی هیچ افتتاحی به زیر بار ترافیک رفت…» اصلاحیه اول درباره سال ذکر شده است که اگر اشتباه نکنم 2 سال و 9 ما بوده و من نوشته بودم 3 و نیم سال و اصلاحیه دوم در این باره جمع بسته شدن سرپرست کنونی فرمانداری بافق با فرماندار سابق در تلاش انجام شده برای جاده که همین افتتاح 15 کیلومتر را اگر از نظر جدیت پیگیری بخواهم بگویم فکر می کنم زاده رحمانی نقشی بسیار اثرگذارتر از طلایی مقدم داشته است و این جمع بسته شدن صحیح نبوده.
و اما دهه فجر و بهترینها:
همین ابتدا بگویم این نوشته یک نظر شخصی است و می تواند درست هم نباشد و بنده آنچه در اخبار و اطلاع رسانی ها دیده ام را می نویسم.
از شهرداری بافق که فضاسازی بسیار خوب برای ایام الله دهه فجر را انجام داد و فرمانداری که بدون حضورشان برنامه ها رسمیتی نمی یافت و آموزش و پرورش که نمی تواند بی برنامه باشد و برنامه های داخلی هر ارگان و اداره که بگذریم به نظر می رسد اداره ورزش و جوانان در این دهه از دیگر ارگانها پررنگ تر ظاهر شد؛ از برگزاری مسابقات مختلف گرفته تا حضورهای بسیار خوب سرپرست این اداره و برخی از کارکنانش در مراسم ارگانهای دیگر.
اداره کتابخانه های بافق اگرچه در این دهه یک برنامه بیشتر برگزار نکرد اما همان یکی آنقدر ارزشمند و باکیفیت بود که نمی توان اسمش را در بین بهترینهای این دهه نیاورد.
مسلما دعوت از نویسنده ای مانند رضا امیر خانی برای نقد «جانستان کابلستان» به نوبه خود به قدری ارزشمند است که بتوان از آن – تا رویداد بعدی اینگونه ای- بعنوان یک فعالیت شاخص ازکتابخانه های بافق یاد کرد و به همراه این حضور آمدن شخصیتی به نام محمدرضا بایرامی؛ رئیس خانه داستان ایران که « لم یزرعش » عنوان کتاب سال 95 را از آن خود کرده و دقیقا یک روز قبل از آمدنش به بافق از دست رئیس جمهور هدیه دریافت کرده بود، برای زدن گلی بر سر فرهنگ کتابخوانی بافق بسیارمغتنم بود که بجز کتابخوانان منتقد بافقی که فقط دقایقی جملاتی از او شنیدند،از طرف مسؤلینی که خود دستی بر آتش کتاب و تالیف و نوشتن دارند دیده و استقبالی نشد و این جای گلایه دارد.
شاید بتوان ادعا کرد در بین همه ارگانهایی که در دهه فجرامسال برنامه داشتند، جامعه معلولان شهرستان بیشترین درخشش را داشت از برگزاری نمایشگاه توانمندی معلولان گرفته تا برگزاری مسابقه رالی خانوادگی (البته با یک هفته تاخیر).
موسسه ای که با کمترین امکانات و گاه حمایت توانسته در عرصه های مختلف، سری در سرها درآورد و در کنار خدمت بی منت و صادقانه آن هم نه تنها به جامعه معلول شهرستان بلکه به خانواده ایشان و حتی عموم مردم ، درعمل گوی سبقت را از بسیاری از مسؤلین و ارگانها برباید.
بی شک عملکرد جامعه معلولین بافق و همت والایی که داشته و از طرفی اطلاع رسانی به موقع و مناسبش نه تنها در دهه مبارک فجر بلکه در طول سال از آن دست درسهایی است که باید از آن بسیار بیاموزیم.
محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 اسفند 1395 - 7:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چاقوت خیلی کند شده؟

You cannot copy content of this page