هزینه های ورزش قهرمانی سنگین است؛ کمک کنند شرمسار خانواده ام نباشم!

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 4 اسفند 1395

 

آفتاب یزد ـ راضیه بیگی قطرمی: مبینا فلاح ورزشکار تیم ملی تیراندازی با کمان کشور یکی از موفق ترین ورزشکارانی است که توانست نام ایران، یزد و موطن دوست داشتنی اش بافق را در جهان پرآوازه کند. رسیدن به مدارجی که به این آسانی ها دست یافتنی نیست، همیشه حلاوتی دارد توصیف ناشدنی و این یعنی همیشه رسیدن به آن چه لیاقتش را داشته ایم، به یادماندنی است. این ورزشکار بافقی در مصاحبه با خبرنگار آفتاب یزد چنین از خود می گوید:

متولد سال ۱۳۷۸ هستم و در خانواده ای مذهبی و ورزشکار به دنیا آمدم. با توجه به شرایط خاص و سخت اردوی تیم ملی نتوانستم در دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل شوم و در حال حاضر دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه علمی و کاربردی بافق هستم. یک برادر و یک خواهر کوچکتر از خودم دارم که هر دو محصل اند. پدرم مهندس معدن است و درمجتمع معدنی فسفات آسفوردی مشغول به فعالیت، مادرم نیز بازنشسته فرهنگی است

فلاح با اشاره به این که نزدیک به دو سال است که در رشته تیراندازی مشغول به فعالیت است اظهار می دارد: پس از حضور در مسابقات انتخاب تیم ملی بجنورد و مسابقات قهرمان جوانان و نوجوانان کرمان به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

این ورزشکار بافقی با بیان این که از  مهرماه سالجاری به اردوی تیم ملی دعوت شده است عنوان می کند: قبل از تیراندازی علاقه خاص و وافری به ورزش کاراته داشتم و از سال ۹۰ رشته کاراته را زیر نظر خانم معینی تا رسیدن به کمربند قهوه ای ادامه دادم که در این رشته هم مدال های استانی زیادی را کسب کردم. به دلیل پیشرفت بیشتر در رشته تیراندازی و این که اگر بخواهی به صورت حرفه ای ورزش را ادامه دهی باید در یک رشته فعالیت داشته باشی کاراته را بر خلاف میل باطنی کنار گذاشتم.

فلاح همچنین با اشاره به اینکه تیراندازی را از سال ۹۳ زیر نظر هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آغاز کرده بیان می کند: به خواست خدا، حمایت خانواده و تلاش و پشتکار تا به امروز در این رشته ورزشی موفق بوده، تاکنون مدال های زیاد استانی، کشوری را به دست آورده ام در مسابقات جهانی مراکش مقام هفتم کوالی، در تایلند مقام پنجم کوالی و در مسابقات جام جهانی آمریکا نیز که در لاس و گاس برگزار شد مقام سوم را از آن خود نموده ام.

وی ضمن تقدیر از تمامی مردم شهرستان بافق، مسئولین استانی و شهرستانی که با ارسال پیام و همچنین حضور در استقبال وی باعث دلگرمی خود و خانواده اش شده اند یادآور شد: مشکل در حال حاضر من این است که تاکنون تمام هزینه های سفر را خانواده به دوش کشیده اند و دیگر دوست ندارم شرمنده آن ها باشم و دیگر این که اکثر بچه های تیم ملی اسپانسر دارند و من تا به امروز نتوانسته ام حمایت کننده ای برای خود بیابم. بزرگترین آروزهای مبینا فلاح سلامتی و تندرستی و زیر سایه پدر و مادر بودن و همچنین کسب مدال طلای المپیک است.

مبینا فلاح همچنین از دایی خود مهدی منصوریان سرمربی تیم توسعه و عمران که مشاور ورزشی و برنامه های تمرینی و بدنسازی او است سپاسگزاری می کند.

 

426008105_208933_8242050579768701679

در ادامه این گفتگو محمد جواد فلاح پدر این بانوی موفق بافقی توکل برخدا، علاقه، استعداد و پشتکار را از عوامل پیشرفت فرزند خود می داند و می گوید: همواره به فرزندم آموخته ام که اخلاق ورزشی را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که او سفیری از بافق و الگویی برای جوانان خواهد بود. وی همچنین ضمن تقدیر از زحمات مسئولین شهرستان و استان اظهار می دارد: در این مرحله نیاز است که مسئولین دستان ما را به گرمی بفشارند.

هزینه های سفر و تهیه تجهیزات بسیار سنگین است و درخواست داریم تا یک حامی از معادن بافق برای مبینا در نظر گرفته شود.

429911893_109450_6055821002072115517

فاطمه منصوریان مادر دلسوز مبینا که خود عمری را در راستای تربیت فرزندان این مرز و بوم گذرانده عنوان می کند: از هئیت تیراندازی با کمان شهرستان بافق تا اعضای فدراسیون تیراندازی سپاسگزاری می کنم. مبینا در بافق رشد کرد و الفبای تیراندازی را از هیئت شهرستان آموخت. وی می افزاید: امیدوارم نه تنها دختر من بلکه استعداد فرزندان بافقی با درایت و پیگیری مسئولین و والدین شکوفا شود. چنانچه مسئولین با خانواده ها همراهی کنند و پشتوانه ای برای آنان باشند قطعا فرزندان سرزمین آشیخ محمد تقی خان بافقی نام این دیار را در دنیا پرآوازه می کنند.

این مدیر با درایت و بازنشسته با بیان این که امیدوارم بچه های بافق با حمایت و دلگرمی در جهان درخشش مضاعفی داشته باشند تصریح می کند: باید فکری به حال یک جانبه شدن ورزش برداشت و از پایه شروع کرد چه بسا استعدادهایی که در مدارس کشور وجود دارد و ناشناخته می ماند.

وی بر آغاز آموزش در پایه های ابتدایی مدارس تاکید و تصریح می کند: می بایست استعدادها شناسایی و برای به رشد رسیدن آن سرمایه گذاری کرد. دعوت از مربیان مجرب، برگزاری کارگاه های آموزشی و حمایت  از نام آوران ورزشی و سایر رشته ها و همچنین آموختن صبر در برابر مشکلات و سختی ها در راستای هدایت جوانان مثمر ثمر خواهد بود. منصوریان در پایان ضمن تقدیر از تمامی مسئولین و خبرنگاران و اصحاب رسانه کشوری، استانی و شهرستان یادآور می شود:امیدوارم در این شهر معدن خیز و پردرآمد اسپانسری برای موفق های بافقی پیدا شوند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 12:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بله شماراراست میگید.مردم راچی حساب کردیدپس این مسئولین که میگن کمک کردن حرف چرت میزنن

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 8:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یه مسوول پیداکن که کمک کرده . الله اعلم.

You cannot copy content of this page