گزارشی از فعالیت مؤسسه خیریه شکرانه بافق

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 5 اسفند 1395

به گزارش مؤسسه خیریه و غیر انتفاعی شکرانه بافق از سال 1393 بصورت رسمی با ایجاد کارگاه و فضای کاملاً سالم و مناسب با روحیه و شرایط جامعه هدفمان و با در نظر گرفتن پتانسیل موجود و نیازهای بازار روز شهرستان وبا محدود کردن کمک های بلاعوض و مُسَکِن های مقطعی و پذیرش تنی چند از افراد مد نظر بصورت ثابت و تنی بصورت متفرقه و ساعتی در قالب بازارچه و مرکز کارآفرینی خیریه شکرانه بافق در چند فاز ممکن و کسب مجوز شبکه بهداشت شهرستان شروع به کار کردند .

عمده محصولات تولیدی که بصورت کاملاً بهداشتی و تحت نظارت و تأییدکارشناسان شبکه بهداشت و اخذ کارت سلامت فردی می باشد :شیرینی، ترشی ، لبنیات، سبزیجات ، مربا ، خشکبار و بسته بندی خشکبار بصورت تولید و مصرف در 2 سالن مجزا پذیرای حضور گرم همشهریان و خیرین گرامی می باشد .

البته این مجموعه خیریه هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی از خیرین یا شهروندان توقعی نداشته جهت نیت خیر از این مرکز خرید کنند بلکه کیفیت و سلامت کار بخصوص سنتی و محلی بودن اجناس مد نظر بوده و عزت نفس پرسنل و شخصیت حقوقی مؤسسه در رأس امور می باشد .

و البته ظرفیت و پذیرش بازارچه شکرانه محدود می باشد .

اما آنچه فعلاً محقق شده تمام مراجعات و استمدادهایی که بصورت مددجویی می شود بغیر از معذوریت ها مانند بیماری ، ناتوانی، از کارافتادگی ، کثرت فرزند بخصوص فرزند شیرخوار صرفاً جهت کمک کردن می بایست در فضای کاری قرار گیرند  تا مشمول کمک های بلاعوض قرار گیرند . در غیر اینصورت امکان حمایت به حداقل و بعضاً صفر می رسد .

چه بسا افرادی هستند که جهت مطالبه مبلغی در امور زندگی مراجعه می کنند و با معرفی به کارگاه ،حداقل نصب مبلغ را کار می کنند و مابقی را بلاعوض دریافت می کنند . عملاً این امر کمک گرفتن محسوب نخواهد شد و این شخص حقوقش را دریافت نموده ! اما اینکه صرفاً بلاعوض پرداخت شود مگر در امر خاص محقق نخواهد شد .

بی شک بهترین سنگ محک برای تشخیص صحیح نیازمند واقعی فضای اشتغال و محدودیت های ممکن هست، که بتوانیم عزت نفس و بهتر زندگی کردن را به ایشان یاددهیم.

متأسفانه گذشته از مشکلات اقتصادی حاکم وفقر مطلق دربسیاری ازخانواده هاکه محکوم اصلی مسئولین مربوطه و دولت می باشد اما عدم حمایت صحیح مؤسسات خیریه و در واقع انزوایی که برای خانواده بوجود آمده می تواند معضل مهم و قابل تحملی باشد؛که حداقل استقلال را از خانواده ها می گیرد .

لذا فی الحال شکرانه بافق بحول قوه و لطف الهی موفق به پذیرش 15 خود سرپرست در 2 شیفتکاری شده و بصورت متفرقه و موردی نیز افرادی را در جهت اشتغال تحت پوشش دارد . سود حاصله از فروش نیز پس از پرداخت حقوق صرف امورات موجه مانند جهیزیه، تحصیل و درمان ؛ آن هم پس از احراز شرایط مددجو صرف می شود و هیچ شخصیت حقیقی دیگر ، چه مؤسس و چه اعضای مؤسسه سود شخصی از این مجموعه نخواهند داشت!

باشد که با حضور چشم گیرتر مردم عزیز و حمایت مسئولین امر در جهت خرید و تجهیز دستگاه های مورد نظر مانند فر استاندارد شیرینی ، دستگاه وکیوم ، وکیوم تک نقره ، سبزی خشک کنو غیره بتوانیم هرچه بیشتر و با عزت نفس بالاتر فضای اشتغال بیشتری و در واقع سودآوری آبرومندانه ای جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم که افضل اعمال نیز می باشد ، داشته باشیم .ان شاءا…

روابط عمومی بهزیستی بافق

426022716_214594_8033426636246769419

 

 

429718271_117938_13182141904863924607

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 12:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام متاسفانه بسیاری از اجناسش خیلی گران می باشد وبعضی هم بدون کیفیت .اگر موسسه خیریه است نباید مبلغی اضافه روی اجناسش بکشد چون فکر کنم از لحاظ شرعی هم مشکل دارد من خودم یکبار خرید کردم ودیگر انجا نرفتم مردم حاضرند در امور خیریه کمک کنند ولی نه به این شکل

شاهپورزاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 6:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب اقای فخر وهمکاران محترم
باسلام.. عرض خداقوت دارم خدمت شما… شما بهترین روش در جهت کمک به نیازمندان را در پیش گرفته اید …. قطعا و یقینا این راه دارای پستی و بلندی های زیادی است که با روحیه ای که ازشما سراغ دارم با قدرت به کارتان ادامه خواهید داد… با نگاه به دو سال فعالیت شکرانه به وضوح میتوان پیشرفت را در کیفیت و کمیت کار شما دید

You cannot copy content of this page