گریست و از ناملایمات گفت

دسته: عمومی
۹ دیدگاه
پنج‌شنبه - 5 اسفند 1395

سمانه رمضانپور اولین تیرانداز موفق بافقی است که توانسته در تمامی میادین ورزشی و مسابقات تیراندازی استان و کشور خوش بدرخشد.

او نیز یکی از نام آوران بافق و دوست و همراه مبینا فلاح است.

سمانه در جمعه گذشته به عنوان کماندار برتر سال ۹۵ ایران معرفی شد.

وی در گفتگویی اختصاصی با آفتاب یزد از خود چنین می گوید: سمانه رمضانپور متولد سال ۱۳۷۴ در بافق و در یک خانواده مذهبی و پرجمعیت دیده به جهان هستی گشودم.
پدرم بازنشسته معدن کوشک و مادر خانه دار است خانواده ده نفری با ۷ خواهر و سه برادر هستیم.
خودم نیز حدود یکسال است که کارمند فلات مرکزی هستم و همچنین اینکه در پایه پنجم حوزه علمیه خواهران بافق مشغول به تحصیل می باشم.

رمضانپور با بیان اینکه از طریق حوزه علمیه خواهران با ورزش تیراندازی آشنا شده است اظهار می دارد:قبل از تیراندازی در رشته والیبال کار می کردم که به دلیل آسیب دیدگی از مچ دست به اجبار این رشته ورزشی را رها کردم تا اینکه با تیراندازی با کمان آشنا شدم.
در ابتدای کار و فعالیت در رشته تیراندازی عده ای به دلیل اینکه مربی مرد بود مخالفت کردند اما با حمایت خانواده و اجازه دادن و همچنین علاقه مندی زیاد به این رشته کار ادامه پیدا کرد.

وی می افزاید:آموزش را از سال ۹۲ زیر نظر مربی «محمود پاکزاد» و هیئت تیراندازی با کمان شهرستان آغاز کردم و حتی پیشنهاد داده شد تا در باشگاه فرهنگی ورزشی آهن بدون مربی کار کنم که چنین کاری را انجام ندادم.

ورزشکار موفق بافقی با اشاره به اینکه کسب اولین مدالم در مسابقه سی متر در بافق کسب شد بیان می کند: در آن زمان نزدیک به دو ماهی بود که با رشته تیراندازی آشنا شده بودم و پس از ۶ ماه آموزش دومین مدال و نایب قهرمان کشور را به دست آوردم که انتخاب تیم ملی نیز بود و به دلایلی برگزار نشد دو هفته بعد از آن مسابقه بزرگسالان در استان کرمان انتخاب تیم ملی برگزار شد که استان یزد به دلیل اینکه چندین مدال آورده بودم نام مرا رد نکرد و در آنجا برای تیم استان فارس تیر انداختم و سکوی سوم را از آن خود کردم.

رمضانپور ادامه می دهد: در سه دوره مسابقات لیگ کشوری نیز شرکت کردم دور اول در ۱۸ متر مدال طلا ، دور دوم ۷۰ متر مدال نقره و امسال نیز به دلیل اینکه بافق در لیگ کشوری شرکت نکرد من در قالب تیم مس کرمان سومی را به دست آوردم و بالغ بر ۳۰ مدال استانی و کشوری نیز دارم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ چهار مدال طلای کشور و با طلای فینال فینالیست ها که در روز جمعه گذشته با حضور بازیکنان تیم ملی در تهران برگزار شد پنج مدال را کسب کرده ام تصریح می کند: با وجود مربی شهرستانی و نامساعد بودن وضعیت روحی به خواست خدا در این دوره نیز موفق شدم.

ورزشکار موفق بافقی خاطر نشان می کند: در یک سال اول حامی فقط خانواده بود و مربی تا اینکه پس از کسب دو مدال کشور با حمایت فرماندار سابق طلایی مقدم ادامه کار جدی تر شد.

رمضانپور به حضورش در ۸ مرحله رنکینگ کشوری اشاره می کند و می گوید: از ۸ مرحله در چهار دوره اولی و یک دوره سومی و مابقی چهارمی و پنجمی و ششمی را به دست آرودم دریغ از یک پیام تقدیر!!!

وی عامل موفقیت خود را خواست خدا،همت،وجود خانواده خوب و مربی آشنا با فنون و همچنین حمایت های مدیر عامل فلات مرکزی می داند و متذکر می شود: وقتی که قرار باشد در راهی گام برداری که نام آور می شوی باید حواشی را دور بریزی گرچه حواشی تو را رها نخواهد کرد!!!

فرزند موفق بافق در پاسخ به اینکه با وجود چنین فعالیت و موفقیت هایی چرا به اردوی تیم ملی راه پیدا نکرده اید عنوان می کند:دو ماه پیش در اردوی تیم حضور داشتم و رکوردگیری انجام شد با توجه شرایط نامساعد و به وجود آمدن مشکلات برای کمانم سومی ازآن من شد اما نفرات اول ،دوم ، چهارم و پنجم انتخاب به تیم ملی راه یافتند و در کمال ناباوری من باز ماندم و به گونه ای اسمم خط خورد پس از اعتراض و پیگیری متاسفانه رییس سابق هیئت تیراندازی با کمان استان گفت نظر مربی تیم اینگونه بوده است!!!

وی با بیان اینکه دلیل خط خوردن نامم از تیم ملی را هنوز نمی دانم اظهار می دارد: نمی دانم چرا هیچ کس و هیچ جا در رابطه با اعتراضم همراهی نکرد.

او ادامه می دهد:از مدیر کل بافقی، رییس هیئت تیراندازی با کمان استان بافقی، رییس هیئت تیراندازی با کمان بافق بافقی و رییس اداره ورزش و جوانان بافق بافقی خواهشمندم در خصوص اجحاف حق من پیگیری انجام دهند و دلیل قانع کننده آن را برایم توضیح دهند چرا همه قانع شدند که نظر مربی هست و اگر بازیکن دیگری بود همین بی تفاوتی بود یا فقط شامل حال من می شود.

سمانه رمضانپور با بیان اینکه مطمئنم تنها نظر شخصی مربی در این رابطه اثرگذار نبوده است عنوان می کند: هرگز با چنین رفتارهایی از فعالیت خود ناامید نمی شوم و نتیجه آن به خواست خدا تیتر یک سایت ها و خبرگزاری های کشود بود کماندار بافقی به عنوان نفر برتر سال ۹۵ ایران معرفی شد.

وی با اشاره به مشکلات اولیه خود در خصوص خرید کمان بیان می کند: خانواده برایش مقدور نبود که کمان مناسبی برای من تهیه کند همان اوایل نیز با کمان ۴۰۰ تومانی تا ۷۰ متر مسابقه کشوری را گذراندم.

ورزشکار موفق تیراندازی با کمان از حمایت های برخی مسئولین نیز با خندهای ملیحانه می گوید: از دلسوزی های زیاد بود سوختم هیچ پیام تبریک پس از موفقیت ها از سوی رییس هیئت سابق تیراندازی با کمان استان دریافت نشد و حتی هزینه بنرهای سطح شهر را اقوام و خانواده متقبل می شدند.

رمضانپور هم اکنون نیاز به یک مربی مجرب و کار کشته دارد تا بتواند ادامه کار را جدی تر پیگیری کند.

او ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان،مدیر کل اداره ورزش و جوانان یزد، مدیر عامل فلات مرکزی و همچنین مربی خود می گوید: امیدوارم به فرزندان بافقی و حتی کشور بهای بیشتری داده شود.

وی در حالی که بغض های در گلو مانده اش دیگر تحمل از کفش می برد و اشک از گونه هایش جاری می شود عنوان می کند: به بانوان و دختران شهرم که قصد دارند در رشته های ورزشی نام آور شوند می گویم که گاهی شهرت همراه با تهمت و افترا است اما باید مقاوم بود و در راه هدف تلاش کرد.

سمانه رمضانپور بزرگترین آروزی خود را حضور در المپیک و کسب مدال طلا عنوان می کند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
مربی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 12:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام
سرکارخانم رمضانپورخسته نباشیدضمن تبریک ازاین مقامهای ارزشمندانشا….مقامهای جهانی .قدرزر رازرگرشناسدوگوهرراگوهرشناس وبس .

حمید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 10:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خانم رمضانپور حق شما حضور در تیم ملی است

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 10:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بسوزه پدر پارتی

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 اسفند 1395 - 10:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد

منصور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 اسفند 1395 - 4:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

براتون ارزو موفقت و پیروزی رو دارم

باوجدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 8:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بنظر بنده اگه همیشه خدا رو درنظر داشته باشی و قصد ونیت پاکی داشته باشی به درجات عالی میرسی . پارتی بازی نیست . خانم مبینا فلاح واقعا دختر صاف و صادقیه که به اینجا رسیده خداهم کمکش کرده.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 1:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شما افتخار شهر ما هستی انشا… به تمام ارزوهایت بررسی و سریلند باشی

علی اصغر رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 3:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام سرکارخانم سمانه رمضانپور .انشاالله به فضل پروردگاردرآینده ای نزدیک نشان خواهی داد به کسانی که چشم بینا دارند اما لیاقت وسعادت دیدن شمارا ندارندکه اولینی وبرترینی . مطمئن باش که خداوند منان یار ویاورشماست .شما به این آسانی خسته نشو وازمیدان رقابت فاصله نگیر وشما برای شهربافق وکشور افتخارید .امیدوارم که درسکوی نخست جهان قراربگیری واگر حقی ازشما ضایع شده باید بعضی ها ……افسوس بخورند وبسوزند آن زمان چاره ای جز طلب مغفرت واستغفار ازخداوند ندارند .موفقیت بیش از پیش جنابعالی را ازخداوند منان خواهانم

ورزشکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 اسفند 1395 - 8:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

نمیشه همه چیاباپول خریدو……بازی کننداگرخانم رمضانپورمیخاست مثل بعضیا باشه که راست میگیدالان جاش تیم ملی بود

You cannot copy content of this page