یادواره 68 شهید سبزدشت بافق برگزار می‌شود

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 12 شهریور 1391
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس
یادواره 68 شهید سبزدشت بافق برگزار می‌شود
 بخشدار مرکزی بافق از برگزاری یادواره 68 شهید سبزدشت بافق در 30 شهریورماه جاری در روستای موری‌آباد خبر داد.
  محمدعلی صمیمی در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری یادمان 68 شهید سبزدشت بافق با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تکریم شهدا و خانواده‌های آنان و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادمان است.
وی بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شهرستان برای هر چه بهتر برگزار شدن این یادمان تاکید کرد.
صمیمی افزود: شناخت ویژگی‌های شهدا، آرمان‌های بلند آنان، عمل به سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اهدافی است که از برگزاری این محافل نورانی و معنوی دنبال می‌شود و در واقع برپایی یادواره‌ها تامین کننده تمامی این اهداف است.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج بافق نیز از برگزاری بیش از 50 یادواره و یادمان شهدا در سال گذشته در بافق خبر داد و افزود: برگزاری این یادواره‌ها امسال نیز با مشارکت حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان بافق تداوم خواهد داشت.
محمود شفعیعی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام، انقلاب و ارزش‌های اسلامی اظهار داشت: برگزاری این‌گونه جلسات ضمن اینکه باعث کشف بسیاری از حقایق و ناگفته‌های دفاع مقدس برای نسل سوم و چهارم انقلاب خواهد شد، خنثی‌کننده دسیسه‌های دشمنان نیز خواهد بود.
مسئول یادمان شهدای موری آباد سبزدشت نیز در این جلسه با ارائه گزارش کاملی از فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این یادواره گفت: مقدمات برگزاری یادواره از چند ماه قبل در روستای موری آباد انجام شده و کمیته‌های مربوطه در این راستا در حال فعالیت هستند.
مجید خدابخشی از همه دستگاه‌های اجرایی دعوت کرد؛ ظرفیت خود را در اختیار مراسم‌ها و یادواره‌های شهدا قرار داده و در گسترش نام و یاد شهدا در جامعه سعی و تلاش کنند.
وی افزود: باید سعی شود یادواره‌های شهدا در انتقال پیام شهدا به نسل سوم تاثیرگذاری بهتری داشته باشد و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی و سازماندهی یادواره‌ها ضروری است.
خدابخشی با بیان اینکه شهدای منطقه سبزدشت انسان‌هایی پاک و ساده زیست بوده‌اند، خاطرنشان کرد: همه باید از این شاخص‌ها الگو بگیریم و همواره در زندگی آنها را مدنظر داشته باشیم.
در پایان این جلسه، شرکت کنندگان با ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره 68 شهید سبزدشت برنامه‌ریزی کردند.
ساماندهی گلزار شهدای موری آباد، تامین ایاب و ذهاب، تهیه بسته‌های فرهنگی، دعوت از خانواده شهدا و … از مهم‌ترین مواردی بود که خدابخشی در این جلسه مطرح کرد و برای انجام آن برنامه‌ریزی شد.
یادواره شهدای دهستان سبزدشت پنج‌شنبه 30 شهریورماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه زینبیه روستای موری‌آباد بافق برگزار می‌شود.
غبارروبی و عطر‌افشانی قبور شهدای والامقام، اجرای نما‌هنگ دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس شهدا و مسابقه فرهنگی، تهیه بسته فرهنگی، سرکشی از خانواده شهدا، مدیحه‌سرایی و سخنرانی یکی از یادگاران دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم خواهد بود/. عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page