نماد اعتماد غیرقابل اعتماد

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 29 اسفند 1395

قضیه از این قراره که من قصد خرید یک گوشی داشتم . توی چندتا سایت دنبالش گشتم تا پیداش کردم. باز هم گفتم از سایتی میخرم که نماد اعتماد داشته . یعنی اینکه این فروشگاه واقعا و حقیقتا وجود داره و اون سایت الکی نیست که پول رو بگیره و محصولی ارسال نکنه ! محصول رو با اعتماد کامل از اون سایت (چون نماد اعتماد داشت اون هم دو ستاره !!! ) خریدم .
فردای اون روز از اون شرکت با من تماس گرفته شد که محصول شما تا سه روز کاری آینده به دستتون خواهد رسید !
سه روز شد و نرسید !
تا یک هفته و نیم هر روز میگفتن انشالله فردا دیگه میرسه به دستت !
قول سه روز ارسال ، الان شده سه هفته !
با اون شرکت تماس گرفتم و وقتی گفتم ایندفعه از طریق دادگاه پیگیر موضوع میشم ، گفتن شما هرچی سریعتر شماره کارت بده تا مبلغ رو بهت پس بدیم.
باز هم چندروزی شد تا مبلغ رو پس فرستادند.
سوال پیش میاد که چرا وبسایت enamad بدون تحقیق و بدون بازدید از فروشگاه و تایید صلاحیت ، فقط پول میگیره و به راحتی و بدون هیچ دردسری نماد اعتماد میده به سایت ها؟!
چرا این ارگان به این مهمی ، پشتیبانیشون باید دو هفته طول بکشه ؟
چه دست هایی پشت پرده س که وقتی به پشتیبانی سایتی که ازش محصول رو خرید کردی میگی من میرم از سایت “نماد اعتماد” از شما شکایت میکنم ، به راحتی بگن با شکایت جنابعالی ، نماد من باطل نمیشه !!!!
جالب اینجاست وقتی میری به وبسایت پلیس سایبری یا همون پلیس فتا(پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) گزارش تخلف بدی، باز پاس‌کاری میشی به همون وبسایت enamad.
برای جلوگیری از کلاهبرداری این وبسایت فروش گوشی، این وبسایت رو تلفنی به پلیس فتای اون استان اطلاع دادم. جوابی که بهم دادن این بود ما بدون دستور مراجع قضایی نمیتونیم جلوش رو بگیریم و میتونه همینطور فعالیت داشته باشه تا یک نفر ازش شاکی بشه.
من این کلاهی که سرم رفته رو ، فقط و فقط از نماد اعتماد غیرقابل اعتماد میبینم .
چون وقتی به دادسرا رفتم برای شکایت ، گفتن تعداد این سایت ها کم نیستن و قول نمیدیم بتونی به پولت برسی !
پولی که من بابت گوشی دادم زیاد نبود ! ولی شما اگر خواستید از وبسایتی خرید کنید ، زیاد به داشتن یا نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی وسواس و اهمیت به خرج ندید !
نمادی که به راحتی میشه با قراردادن اون توی وبسایت ها کلاهبرداری کرد !

احسان کریمی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page